Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#2972476
Mijn vriend heeft een klein probleempje met haku, af en toe gaat haku naar hem grommen en happen.
Soms is het als haku op iets aan het knagen is en tegen mijn vriend aan ligt op de bank, als mijn vriend dan beweegt of hem aan raakt gromt haku.
Soms als haku bij ons in bed ligt en vriendlief beweegt of hem aanraakt.

Nu is het de laatste 2 dagen echt heel veel erg geworden in bed, van 1 keer in de week grommen naar elke keer grommen als vriend beweegt of hem aan wilt raken.

Als vriendlief hem wilt aan rakken of op pakken hapt haku echt, niet hard of door maar toch echt vervelend.


Ik moet heel eerlijke bekennen dat ik echt geen idee heb wat ik hier mee moet  :-\
Heb nog nooit zo iets met honden gehad en heb geen idee hoe ik vriendlief hier in moet begeleiden.
Vriendlief is vrij onzeker met honden en schrikt echt terug als haku dat doet, mijn instinkt zou juist bevriezen zijn zo dat ik niet weg schrik maar ook niet veder ga.

Ik heb zelf een beetje het gevoel dat het deels bezitterig heid over mij is wat dit veroorzaakt maar als we aan het slapen zijn ligt haku altijd tegen vriendlief aan en dan gromt haku dus ook.

Ik zou hem eerlijke gezegd wel graag op bed willen laten slapen, dus van het bed af doen is niet echt een oplossing voor me  ;)
#2972485
eelke schreef: Tja, ik denk dat dat toch voor een groot deel wel dé oplossing is....
dikke + 1

De reden dat hij tegen jouw vriend aan ligt 's nachts is mogelijk niet omdat hij het zo fijn vind bij jouw vriend maar zodat hij als het ware kan controleren of hij in beweging komt en hij dus in actie moet komen...
Door Borke
#2972494
DJ en Doerak schreef: dikke + 1

De reden dat hij tegen jouw vriend aan ligt 's nachts is mogelijk niet omdat hij het zo fijn vind bij jouw vriend maar zodat hij als het ware kan controleren of hij in beweging komt en hij dus in actie moet komen...
+ 1 en dan hem ook niet voor de slaapkamer laten liggen, zodat als je vriend 's nachts naar de wc moet, hij hem dan lastig valt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2972503
Acuut van bed en bank af en een aantal weken laten merken wie er echt de baas is.
Dieren mogen hier veel, maar echt lelijk grommen en happen naar ons is een dikke NO.
Hard en streng NEE zeggen en naar zijn eigen mand,kleed of plaats sturen. Als hij niet gromt terwijl hij geaait word dan kan je hem belonen.
Doordat je vriend stopt en terug trek denk de hond ik ben BAAS, maar dat mag hij nooit denken.
Boy bv die wil ook wel grommen als je met hem gaat knuffelen, maar dat is meer een grom van plezier(wij noemen het vertellen) en al zit je gezicht bij zijn bek zal hij nog niets doen. ;)
#2972505
Wanneer je dit niet aanpakt kan dit héél snel van kwaad tot erger gaan. Zoals je zelf al aangeeft is het binnen 2 dagen al veel erger geworden. Wil je een leuke hond opvoeden en je relatie gezond houden  ;) dan zou ik hier heel snel korte metten mee maken  :). Het is helemaal niet gezegd dat hij later niet weer op bed kan maar zeker niet binnen een half jaar of jaar. Haku is nog erg jong toch? Misschien zit hij even in een lastige periode qua 'wat kan ik allemaal eens uitproberen' en het is aan jou om hem hierin te begeleiden. Het kan nooit de bedoeling zijn dat een hond dit zelf op moet lossen, het is namelijk voor de hond ook geen lolletje en behoorlijk stressvol.
#2972507
jasmijn schreef: Mijn vriend heeft een klein probleempje met haku, af en toe gaat haku naar hem grommen en happen.
Soms is het als haku op iets aan het knagen is en tegen mijn vriend aan ligt op de bank, als mijn vriend dan beweegt of hem aan raakt gromt haku.
Soms als haku bij ons in bed ligt en vriendlief beweegt of hem aanraakt.

Nu is het de laatste 2 dagen echt heel veel erg geworden in bed, van 1 keer in de week grommen naar elke keer grommen als vriend beweegt of hem aan wilt raken.

Als vriendlief hem wilt aan rakken of op pakken hapt haku echt, niet hard of door maar toch echt vervelend.


Ik moet heel eerlijke bekennen dat ik echt geen idee heb wat ik hier mee moet  :-\
Heb nog nooit zo iets met honden gehad en heb geen idee hoe ik vriendlief hier in moet begeleiden.
Vriendlief is vrij onzeker met honden en schrikt echt terug als haku dat doet, mijn instinkt zou juist bevriezen zijn zo dat ik niet weg schrik maar ook niet veder ga.

Ik heb zelf een beetje het gevoel dat het deels bezitterig heid over mij is wat dit veroorzaakt maar als we aan het slapen zijn ligt haku altijd tegen vriendlief aan en dan gromt haku dus ook.

Ik zou hem eerlijke gezegd wel graag op bed willen laten slapen, dus van het bed af doen is niet echt een oplossing voor me  ;)
Dan is de enige oplossing: vriend van het bed af.  :D


Goed advies van DJ en Doerak.  O0
Door Martine-Tom
#2972508
Doet vriend veel met Haku alleen?
ZO nee zou ik dat ook invoeren, af en toe alleen vriend en Haku laten lopen, knuffelen, trainen enz.
Chi is algemeen gesproken erg op 1 baas gericht dus het kan geen kwaad om vriend wat meer 1 op 1 tijd met Haku te geven :)
#2972535
DJ en Doerak schreef: Wanneer je dit niet aanpakt kan dit héél snel van kwaad tot erger gaan. Zoals je zelf al aangeeft is het binnen 2 dagen al veel erger geworden. Wil je een leuke hond opvoeden en je relatie gezond houden  ;) dan zou ik hier heel snel korte metten mee maken  :). Het is helemaal niet gezegd dat hij later niet weer op bed kan maar zeker niet binnen een half jaar of jaar. Haku is nog erg jong toch? Misschien zit hij even in een lastige periode qua 'wat kan ik allemaal eens uitproberen' en het is aan jou om hem hierin te begeleiden. Het kan nooit de bedoeling zijn dat een hond dit zelf op moet lossen, het is namelijk voor de hond ook geen lolletje en behoorlijk stressvol.


Juist . Dit kan heel ver gaan als je niet op de rem trapt . Ik heb een echtpaar gekent , zij hadden een Groenendaeler . Hond mocht ook mee naar bed , Na verloop van tijd dulde de hond de man niet meer in bed . Nog wat later mocht de man de slaapkamer niet eens meer in . De man sliep al maanden op de bank . En als hij in de huiskamer was dan zat de man aan de eettafel . Ook op de bank mocht de man niet meer zitten van de hond . Zijn vrouw moest kleding pakken voor de man ..... want oow wee als de hond zag dat de man aanstalte maakte om naar de slaapkamer te gaan ...... Dit moest uiteindelijk mbv een GT worden opgelost . Die mensen liepen op eieren omdat de hond een ware terrorist was geworden . Verder ben ik het met Martine - Tom eens . Ik denk dat je vriend dmv dingen doen met de hond een band op moet bouwen met hem . En bv naar de hondenschool gaan lijkt mij een goede . En verder samen duidelijke (nieuwe ) afspraken maken . Wat mag wel en wat niet .
Gebruikersavatar
Door kiara
#2972567
of vriendlief heeft hem iets gedaan wat niet zo leuk was en wat jij niet weet
heb ik hier ook gehad met mijn sint,en die slaapt niet in bed of op de bank maar die wilde absoluut niet met hem mee,ook tot bijna bijten aan toe,dus er is wat gebeurt bij mij dan,alleen ja dat krijg je toch nooit te horen
maar wil ermee zeggen er kan meer aan de hand zijn hoeft niet maar kan wel
#2972599
Ik weet niet of het zal helpen om hem niet meer in bed of op de bank te laten. Ik vind zoiets echt een geval voor een gt die kan kijken waarom hij het doet. Door hem de bank en het bed te verbieden kan het zomaar zijn dat de relatie tussen Haku en vriend juist slechter wordt. Ik ga wel mee met dat jouw vriend meer met hem moet doen, sterker nog ik zou vriend alles laten doen. Dus vriend laten voeren, spelen en uitlaten.
#2972606
hannabelgje schreef: Ik weet niet of het zal helpen om hem niet meer in bed of op de bank te laten. Ik vind zoiets echt een geval voor een gt die kan kijken waarom hij het doet.
+1
Op basis van een beschrijving via mail, kan niemand iets zinnigs zeggen over de motivatie, omstandigheden en mogelijke aanpak om het ongewenste gedrag om te buigen. Zoek een goede GT en laat deze op locatie naar het gedrag kijken en een onderbouwde inschatting en bijbehorende therapie maken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2972611
-Saskia- schreef: +1
Op basis van een beschrijving via mail, kan niemand iets zinnigs zeggen over de motivatie, omstandigheden en mogelijke aanpak om het ongewenste gedrag om te buigen. Zoek een goede GT en laat deze op locatie naar het gedrag kijken en een onderbouwde inschatting en bijbehorende therapie maken.
Eens. Ik vind het gedrag wel pittig genoeg om iets mee te willen doen. Klein hondje of niet, dit klopt niet. En mogelijk zit het hem in hele kleine dingetjes, die jij zelf niet ziet en wij via een forum al helemaal niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door