Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2971109
Mijn kippen zijn in staking en nu moet ik eieren gaan kopen vrees ik. Wat zijn lieve eieren die ook nog lekker zijn?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2971112
Ik koop graag ronddeel eieren. Dat vind ik een heel mooi houderijsysteem. Anders biologische. Ik proef weinig verschil tussen het ene ei en het andere, dus ik koop puur op de factor dierenwelzijn, voor zover dat lukt.
Door Lil
#2971137
Ik koop ze op het dorp. Mag vast niet, want zit niet zo'n stempel op, maar ik leef nog altijd na alle spiegeleieren en de kippen hebben met weinig een hele grote wei en een groot hok waar ze op stok kunnen en een waar ze kunnen leggen. De enige stress die die kippen hebben is af en toe een hond die langs de wei loopt en lelijk doet.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2971192
Ik koop ook altijd de meest diervriendelijke (wordt volgens mij in sterren uitgedrukt op de verpakking).
Ik proef geen verschil trouwens.

(gaan de kippen voor straf in de soep?)
Door Lil
#2971203
judith vd schreef: Ik koop ook altijd de meest diervriendelijke (wordt volgens mij in sterren uitgedrukt op de verpakking).
Ik proef geen verschil trouwens.

(gaan de kippen voor straf in de soep?)
Ik proef een heel groot verschil tussen eieren van de boer en eieren uit de supermarkt, maar niet tussen eieren van de supermarkt en eieren van de supermarkt.
Heeft denk ik met versheid te maken. Schijnt dat de eieren in de winkel al weken oud zijn, de mijne zijn hooguit 2 weken oud (aangezien ze 1 week bij mij liggen voordat ze allemaal op zijn).
Welke sterren staan er op de doos? (ja, ik weet het blonT).
Gebruikersavatar
Door Hope
#2971205
Wij halen ze in het dorp, er zijn hier wat oudere mensen met kipjes die lekker buiten in de moestuin mogen scharrelen.

Als ze daar op zijn koop ik biologisch van de lidl.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2971259
Hope schreef: Wij halen ze in het dorp, er zijn hier wat oudere mensen met kipjes die lekker buiten in de moestuin mogen scharrelen.

Als ze daar op zijn koop ik biologisch van de lidl.
Deze dus. Die hebben 3 sterren. Da's ook de max voor de aanduiding van een diervriendelijk leven.
Door Lizzy
#2971261
Ik haal of bio bij de Ap of Demeter bij de natuurvoedingswinkel. De laatste zijn lekkerder.
Door keetje
#2971294
Ik kom op het ogenblik om in de eieren, kan het niet meer bij eten maar als ze in de winterrust gaan haal ik bij de natuurwinkel of de lidl.
Door hannabelgje
#2971422
Ow heeft de lidl bio eieren? Nooit geweten. Ik proef ook altijd veel verschil tussen eitjes van mijn eigen kipjes en eitjes uit de winkel.
Er gaan zeker een aantal kipjes de vriezer in. Ik houd wat jong spul aan en de oudjes worden kattenvoer denk ik.
Gebruikersavatar
Door kira
#2971575
Die van mij zijn net uit staking. En in de stakingsperiode hebben we geen eieren gegeten. Maar ik zou ook voor of eieren van een andere kippenhouder gaan (hier aan de buitenwegen staan regelmatig bordjes) of voor bio eieren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door