Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2970726
Borke schreef: St.Marc, super spul, 30 jaar oude rookaanslag verdwijnt, wat bruin was wordt weer wit.
Dat dan zonder de verf er af te halen.
Doe wel handschoenen aan, anders kan je daarna je handen als schuurpapier gebruiken 8)
Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schuren :D
#2970765
Berna schreef: geniaal idee! Vanmiddag maar ff langs de wibra.
En als het dan toch over poetsen gaat; waar mee gaan jullie de badkamer tegels te lijf? De laatste keer dat ik de met badkamerreiniger deed leek ik de voegen mee weg te poetsen  :-X
Badkamer doe ik met schoonmaakazijn.
Ik heb al tig producten uitgeprobeerd, schuren moet ik met ze allemaal, maar het resultaat is soms echt niet super. Schoonmaakazijn kost nog geen euro per fles en werkt minstens net zo goed als de bekende A-merken.
Ik maak dan een sponsje nat, doe daar azijn op en begin met de tegels, kraan enz. Daarna afspoelen, afdrogen en klaar :) (ooit bij een gezin gepoetst en daar was de glazen douchedeur zo goed als wit van de kalk. Zonder gek veel moeite die deur dus schoon gekregen met azijn)
#2970928
dinky89 schreef: Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schuren :D
Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.
#2970931
Angelique schreef: Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.
Geen spelt tussen te krijgen!  :)
#2970934
Angelique schreef: Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.
Met st Marc maak je dus het oppervlak zowel schoon als schilderklaar/ruw ;-)
Daarom ook st Marc aangeschaft op aanraden van mijn opa en de verf hecht nu 6 jaar later nog altijd prima ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door