Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2969670
koekje schreef: Ik vrees dat het voor mij ook te metafysisch is. Kinkhoest bij een baby is nog steeds levensbedreigend, ook als deze door zn moeder wordt besmet.
Hier geen kinderen, maar als ik het entschema vergelijk van toen ik een baby was (27 jaar geleden) en dat van nu, dan vind ik dat toch wel schrikbarend. Mij lijkt het wel goed dat we ons daarvan bewust zijn en net als onze viervoeters onze kinderen ook niet zomaar laten inenten omdat de man in de witte jas beweerd dat dit het beste is.
#2969681
Super bedankt Lizzy,

Ik heb gisteren al een uur gekeken (van de 3)  :D
Wij hebben 3 honden en 2 ervan hebben ernstige vaccinatieschade dus dan ga je wel even achter je oren krabben.
De honden worden niet meer geent hier (ook al voor dit filmpje) maar begin volgend jaar is er een baby op komst en daar was ik idd al mee bezig, want de hoeveelheid gif die er tegenwoordig in die kindjes gespoten wordt is echt niet gezond.
Ik wil/durf ook niet zomaar niet te enten, wil daar goede theoretische info over. Bij de honden weet ik nu ontzettend veel over de vaccinaties, maar over wel/niet vaccineren bij kindjes niet. Daarom hebben we binnenkort een afspraak met een antroposofisch consultatiebureau over vaccineren.
#2969788
Bereid je dan maar voor op heel wat druk vanuit de normale consultatiebureaus. Ik heb jaren geleden de kinderen alternatief laten enten. Dat heeft heel wat commentaar opgeleverd. Ze werden later geent, kinkhoest hoefde niet perse en bof en rode hond hebben ze pas gehad toen ze 9 waren. Daarvoor krijgen jongens geen problemen en meisjes geen kinderen.
#2969792
Ondanks dat wij volgens het rivm vaccineren, ervaar ik geen druk van ons cb met anders vaccineren. We zitten niet zo ver van de bible belt vandaan en hier op het cb is aangegeven dat er mensen zijn die alleen komen voor metingen. Doen ze niet moeilijk over, moet iedereen zelf weten.

Ik vind een kinkhoestvaccinatie voor een baby heel belangrijk. Ik ben zelf ziek geweest tijdens de laatste loodjes van mn zwangerschap en dat was echt niet grappig. Ik heb me heel ellendig gevoeld en ook behoorlijk benauwd. Een baby die zoiets doormaakt kan overigens ook door het zuurstofgebrek hersenschade oplopen. Dan is je voorheen perfect in orde en gezonde wolk ineens geestelijk gehandicapt.
En nee, vaccinatie tegen kinkhoest biedt geen 100% garantie. Maar wel veel en als er dan toch een infectie komt, is deze veel minder zwaar.
#2969801
Tsja, enkele weken na de enting kreeg Fedde heeft kinkhoest verschijnselen. Ik was als de dood! Goddank wees bloed onderzoek uit dat het dit waarschijnlijk niet was. Contact opgenomen met de homeopatisch kinderarts (is een echte kinderarts werkt ook in regulier ziekenhuis maar heeft daarna homeopathie praktijk) en een of ander korreltje gekregen wat klonk als 'cactus' en mijn kind heeft niet 1 hoestbui meer gehad sinds die ene korrel. We waren al weken met puffers in de weer en een baby die van het hoesten over moest geven. Hij had op de eerdere entingen ook heftige koortsaanvallen als reactie. We hebben een pauze ingelast, hebben een aantal weken van ontstoren achter de rus en na zijn 1e verjaardag gaan we rustig kijken hoe nu verder onder begeleiding van de homeopatisch kinderarts. De entingen doen echt niet alleen maar goed! Ook ik ondervind geen hinder van het bureau hierin trouwens.
Als ik eens tijd heb zal ik de film bekijken!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door