Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2966858
Natuurlijk heb ik geen uitgebreid warenonderzoek gedaan, zoveel honden heb ik niet gehad.
Toch denk ik dat ik teefjes echt stiekem leuker vind. Reuen zijn echt heel lief en die bredere kop vind ik heel mooi, maar dat pittige van teefjes vind ik toch echt de kers op de taart.  :biggrin2: Verder is het natuurlijk heel fijn dat ze niet patserig zijn en overal mee wegkomen bij andere honden.
Zijn er meer liefhebbers van het krengerige geslacht?
Door M@rina
#2966866
Ja stiekem wel.
Teun is me heel lief, ik lig soms dubbel om zijn onhandige, beetje domme actie, maar het patsen naar sommige andere reuen, juist die een maatje te groot zijn voor hem, dat vind ik minder leuk.
Saartje is gewoon de Freule, alleen een rimpelig in de neus is voldoende om opdringerige honden van gedachte te doen veranderen. Alleen bij een paar bruine labjes moet ze wat duidelijker zijn, die zijn wat lomp, onhandig en vooral overenthousiast en hebben een beetje een plaat voor de kop, iets feller zegt ze snauw, dan begrijpen  zij het ook..... Heerlijk met zo weinig poespas de boel "regeren".

Ik heb twee tevengehad en dat was de verkeerde match, ze vochten elkaar de tent uit, met name rond om loops periodes. Uiteindelijk , na veel gedoe, inschakelen GT, besloten er 1 te herplaatsen via de fokster.
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 30 jul 2014, 05:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2966869
Nou af en toe kan ik de meisjes wel achter het behang plakken. Het zijn echte draken af en toe. Hoe ze met elkaar omgaan is helemaal niet leuk hoor. Ieder voor zich wil wel eens de "macht' overnemen, maar dan ben ik toch echt de baas hier in huis. Ik moet ze echt af en toe op hun nummer zetten, anders vegen ze de vloer met me aan.
Door smulpaap
#2966872
Ik heb nu (nog) drie teven . Daar loopt er eentje tussen die aardig bitchie is . Met meerdere teven moet je vind ik ,wel heel goed kijken naar karakter .
Want teven die elkaar niet liggen , daar word je niet bepaald vrolijk van .
Door Juul
#2966874
Ik ook. Denk ik...... ik ga iedere keer voor een teef en kom dan met een reu thuis. :-\ (En ja, ik zie het verschil wel ;) :P)
Door miik
#2966877
Jaaaaa, heerlijk ! Ik heb hier nu 5, morgen 6 teefjes rondlopen en ik vind het heerlijk.
Het ietwat pittigere, meer hittepetitje, staat mij gewoon meer aan dan die sullige macho's ;)
Maar dan heb ik wel teefjes bij elkaar die supergoed met elkaar omgaan. Ik kan me voorstellen als ze elkaar naar het leven staan, dat het dan niet altijd leuk is.....
Door monster
#2966886
Doe mij maar een reu. 2x een teefje gehad, maar die waren allebei snauwerig en niet helemaal betrouwbaar naar de kinderen. Reuen: what you see is what you get.
Door Summerditches
#2966887
Beide smaken hier vertegenwoordigd..zal ook ongetwijfeld aan het teefje of reu zelf liggen hoe je het ervaart..maar je moet wel van een uitdaging houden zeg maar ;) ;)..De reu is echt makkelijk in het kwadraat met alles en iedereen..maar de dame...pffffffffffffffffffffffffffff...voor het eerst horen we geblaf in huis..en aan de riem..en weet ik dat er ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele rechtopstaande staart "bestaat"in combinatie met wat rechtop staande haren als er net ff wat anders dan anders gebeurd..maar ik moet ook vreselijk om haar lachen..ze kwispelt de hele dag ..al kijk je haar maar aan..ze overlaadt je de hele dag door met dikke kussen..en dat doet de reu hier dan weer niet..Maar alles bij elkaar..zouden we nu moeten beslissen voor een 3e hond en nergens rekening mee hoeven te houden dan zou ik toch voor een reu gaan..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2966900
Summerditches schreef: Beide smaken hier vertegenwoordigd..zal ook ongetwijfeld aan het teefje of reu zelf liggen hoe je het ervaart..maar je moet wel van een uitdaging houden zeg maar ;) ;)..De reu is echt makkelijk in het kwadraat met alles en iedereen..maar de dame...pffffffffffffffffffffffffffff...voor het eerst horen we geblaf in huis..en aan de riem..en weet ik dat er ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele rechtopstaande staart "bestaat"in combinatie met wat rechtop staande haren als er net ff wat anders dan anders gebeurd..maar ik moet ook vreselijk om haar lachen..ze kwispelt de hele dag ..al kijk je haar maar aan..ze overlaadt je de hele dag door met dikke kussen..en dat doet de reu hier dan weer niet..Maar alles bij elkaar..zouden we nu moeten beslissen voor een 3e hond en nergens rekening mee hoeven te houden dan zou ik toch voor een reu gaan..
Daar sla je de spijker op zijn kop. Ik verbaas mij altijd zo over de "vooroordelen" over de geslachten. Reuen zijn dom, sullig, macho. Teven zijn bitchie en krengen. Beide kan, maar het hoeft niet.

In het algemeen heb ik een voorkeur voor reuen. Ik hou van iets groter, iets forser. Vind teefjes bij de meeste rassen of types al snel iets te fijntjes. Dat is dus puur uiterlijk. En ik heb een hekel aan loopsheden, waarbij ik dat weer een enorm stomme reden vind voor castratie, maar dan zit je er mooi wel mee. Maar vroeger had ik mijn verzorghondje Isa (teefje) en daar was ik stapeldol op. Het deed er écht niet toch dat zij een teefje was.
Door hannabelgje
#2966909
Altijd teefjes gehad en 1 reu. Wat was de reu heerlijk ongecompliceerd en eerlijk. Dat machogedrag dan wat minder, maar het flauwe van de teven pfff dat vind ik toch niet fijn. Ik zou graag weer een reu willen, maar aangezien de oppas beslist geen reu in huis wil wordt het toch weer een teefje denk ik. Gelukkig kan Zoë goed met teefjes overweg. 
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2966912
Mijn man zegt altijd dat ie aan een teef genoeg heeft  :biggrin2:
Dus ja we hebben alleen maar reuen.....
Door Lizzy
#2966926
Ik heb hier vier teven en als het aan mij ligt, komt er hier nooit meer een reu (tenzij er eentje terug komt die ik zelf gefokt heb - en die zal ik proberen te herplaatsen, gewoon omdat ik teven + reuen echt een ruk combinatie vind qua loopsheden). Ik vind teven gewoon............. Ja gewoon veel leuker. Nou moet ik zeggen dat mijn teefjes eigenlijk niet erg krengerig zijn. Het zijn alle 4 zachtaardige lieffies die hooguit wat bitcherig zijn als ze loops moeten worden/zijn. Ik vind ze overigens minder dom uit hun ogen kijken, teefjes :biggrin2:. Ik vind het uiterlijk van teefjes ook mooier, dus je mag mij gerust een tevenmens-in-het-kwadraat noemen.
Door Danny
#2966930
k heb 2 teven, en zal niet perse voor een reu gaan.
Maar het bitch krengerige wat hier genoemd wordt herken ik helemaal niet. Ik heb makkelijke dames, ook naar andere toe. Een logee of andere hond hier binnen is geen probleem.
Ligt misschien ook wel weer aan het ras...
Door smulpaap
#2966941
Kaio schreef: Mijn man zegt altijd dat ie aan een teef genoeg heeft  :biggrin2:
Dus ja we hebben alleen maar reuen.....


Ik heb jarenlang als enige vrouw tussen drie mannen geleeft ...... man en twee zoons
Nu mag manlief zijn leven delen met vier vrouwen ...... ikke en drie teven  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door