Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2966405
Ik heb al meerdere topics geopend over het gedrag van Meis en ik heb ook alles geprobeerd (orthomanueel dierenarts, voedselverrijking, BARF, prooi, mee naar werk met supergrote tuin en vaker bij mij in de buurt) maar Meis bleef tegen 1 van de honden nogal onverwacht uitvallen.

Inmiddels woont Meis weer gewoon thuis en ergens denk ik dat ze misschien een vriendinnetje mist, op naar het asiel dus. Na veel wikken en wegen en overleggen hebben we Fien uitgezocht als ideaal nieuw maatje voor Meis en hier is ze dan  :biggrin2:

Afbeelding

En een filmpje:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10203410526015829&set=vb.268775283175577&type=2&theater

Van het asiel uit eet ze Carnibest en dat gaat heel goed. Van alles wat in brok vorm komt snapt ze echt helemaal niets  ??? zelfs kattensnoepjes begrijpt ze niet.
inmiddels snapt ze wel dat er ook andere dingen gegeten kunnen worden naast CB en dat is in elk geval hart, lever vond ze nog heel vies en ook blikvoeding vindt ze wel te eten.  In het asiel is ze al 3x erg ziek geweest (koorts) maar ze hebben niets kunnen vinden uiteindelijk. Ik hoop dat ze er helemaal overheen is gegroeid en dat ze een gezonde dame gaat worden die hele dikke vriendjes wordt met Meis.
Laatst gewijzigd door Sarah5 op do 14 aug 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2966726
DJ en Doerak schreef: Wat een leukerd! Heel veel plezier samen. Wat goed dat ze vanuit het asiel al Carnibest kreeg zeg  :).
Dank je :) inderdaad fijn alleen lijkt het er op dat ze aandelen CB heeft. Alle andere KVV/vers dingen die in haar bakje komen staat ze aan te staren alsof ze ieder moment weg kunnen gaan lopen. Zodra de CB er dan bij komt snapt ze ineens weer dat het om te eten is  ::) Ik blijf gewoon afwisseling aanbieden.
Door Martine-Tom
#2966727
Sarah5 schreef: Dank je :) inderdaad fijn alleen lijkt het er op dat ze aandelen CB heeft. Alle andere KVV/vers dingen die in haar bakje komen staat ze aan te staren alsof ze ieder moment weg kunnen gaan lopen. Zodra de CB er dan bij komt snapt ze ineens weer dat het om te eten is  ::) Ik blijf gewoon afwisseling aanbieden.
Mengen met CB mss dat ze dat snapt?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2966731
dinky89 schreef: Hopelijk klikt het inderdaad met Meis.
Toch altijd een risico om 1 kitten bij een volwassene te zetten ;)
Het is in goed overleg met het asiel gegaan (waar Meis ook vandaan komt en is geboren) naar het schijnt is Meis een echte dochter van haar moeder die ook nogal dwingend en een 'tikje' kattig kon zijn. Samen met de kattenverzorgsters en de GT van asiel besproken wat de beste optie zou zijn voor bij Meis en dat is kitten Fien geworden.

Ik doe alles heel geleidelijk en tot nu toe gaat het goed en lijkt Meis nu al een stuk meer tevreden terwijl ze nog niet samen in dezelfde ruimte verblijven.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2966736
Martine-Tom schreef: Mengen met CB mss dat ze dat snapt?
Dan kijkt ze me aan alsof ik gek ben geworden en eet ze langs de randjes de CB weg (voor zover dat kan)  :biggrin2:

Het is zo'n dotje  :smitten: vandaag een poging gedaan tot Bandit wild nou Fien wil wel weten wie dat heeft uitgevonden  :-X
Eetbaar is het zeker niet. De honden offeren zich geheel belangeloos op om alle restjes netjes op te ruimen  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door