Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2964247
Gisteren op een terrasje hadden we weer eens een onverwachte bezoeker. Een klein kindje dat opeens op zijn billen naast ons zat en Noortje aaide.  :o
Nu is dat verder gelukkig geen probleem, Tilly vindt kindjes heel leuk en wordt graag geaaid en Noortje vond het een beetje eng, maar wordt ook graag geaaid. Toch heb ik het kindje even verteld dat je nooit zomaar vreemde hondje moet aaien. Gelukkig was de oma het met me eens.

Hebben jullie dat nou ook zo vaak? Kindjes die zomaar onverwacht gaan aaien? Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat iemand haar wankelende peutertje zomaar naar Tilly stuurde: "toe maar, ga maar hondje aaien".  Tilly heb ik toen trouwens opgepakt. Het kindje was zo instabiel dat ik bang was dat het Tilly zou verpletteren en ik houd de ervaringen met kindjes graag positief. :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2964255
euh, na Kaio heb ik de andere geleerd te omhelzen, ik de hond dan  :biggrin2: , goed vastpakken en op neus kussen ed. Heb toch wel eens meegemaakt dat ze ze zomaar omhelzen.
Nu met 3 blijven ze beter uit de buurt. Dat is dan ineens erg veel. Maar ik moet wel zeggen dat 95% het goed doet, van de ouders en van de kinderen. Men is zich er toch goed van bewust. Misschien gewoon ook omdat ik grote honden heb waarvan ouders dan toch zeker willen weten dat het goed gaat  ;) En de kinderen hebben ook altijd groot ontzag.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2964257
Verbazingwekkend genoeg wel, blijkbaar zijn de dames voor kindjes niet zo eng  :biggrin2: Het is overigens geen enkel probleem als het onverwacht zou gebeuren. Hoewel ze geen kinderen gewend zijn, zijn ze, zeer rastypisch, gek op kinderen. Maar idd; ik waarschuw wel altijd dat ze eerst moeten vragen, dat er ook hondjes zijn die niet geaaid willen worden
Door Martine-Tom
#2964258
Eigenlijk zelden meer, het valt me juist op dat kinderen tegenwoordig zo netjes vragen of ze Tom mogen aaien. Er schiet er wel eens 1 tussendoor hoor maar dat zijn meestal echt jonge kinderen en vaak komt er al heel snel een ouder om ze weg te halen of het alsnog te vragen en kindje uit te leggen dat dat niet zomaar kan.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2964259
Helaas wel, ik wil het niet hebben. Als ze willen knuffelen kopen ze maar een knuffelhond bij de speelgoed winkel. Flow zal niks doen, maar voor onze vorige reu stak ik mijn handen niet in het vuur, die had een zeer grote persoonlijke zone waardoor hij nog weleens onverwacht uit de hoek kon komen en ik moet er niet aan denken dat ie een kind zou hebben verwond. Het is altijd goed gegaan, maar wel doordat ik er zelf bovenop zat, want er zijn helaas nog steeds ouders die ervan uit gaan dat iedere hond geknuffel accepteert.

Met vlaggetjesdag recent was er een knulletje, zo rond de 8 jaar, die van achteren kwam en bovenop Flow sprong, letterlijk. We schrokken ons allebei rot en ik was niet bepaald aardig naar dat joch toe, maar dat was mijn schrikreactie. Neefjes, nichtjes en kinderen van onze vrienden mogen wel aaien, maar alleen als ze dat vragen en als ik erbij ben om dat te begeleiden.
Door charmed
#2964260
Hier springen ze dan alle 3 een meter achteruit als het onverwachts gebeurd. Ze houden niet van het onverwachte. Whisper wil helemaal niet geaaid worden. Ze vind mensen en kinderen wel leuk, maar aaien niet.

Voorheen had ik er wel bijters bij, dat was dan ook altijd heel goed opletten. Ylanie had je zo in de hand te pakken en keshia ook. Brrrrr Die twee hadden echt geen aaibaarheidsfactor. Ook een meneer die vond het leuk om eens Ylanie van dichtbij te bekijken, en hij had haar bijna in het kruis hangen. Gelukkig alleen de broek beschadigd. Ik had Ylanie toen nog heel kort, maar die meneer vond haar zo'n leuk hondje Pffffff nou eigen schuld dikke bult zeg ik dan. Ik ging juist aan de kant en die meneer die ging met mij mee want wilde ze toch wel van dichtbij zien en toen boog hij over hen heen. Nog voordat ik wat kon zeggen, hap
Door Roef & Hidde
#2964264
regelmatig gebeurt dit en vaak nadat ouders iets zeggen in de trant van: die kan je wel aaien die zijn lief(labradors)
helaas vindt Hidde kinderen helemaal niet leuk en ik moet er dan ook niet aan denken dat zo`n kind ineens onverwachts hem aait!! nu neem ik ze eigenlijk nooit mee naar drukke gelegenheden,maar in het park of bos gebeurt het wel dat je op anderen stuit.

neefje logeert hier nu en vind honden spannend en Hidde vind neefje spannend,dus die 2 zijn nooit alleen samen. neefje mag van ons ook niet alleen naar beneden `s morgens,waarom het risico nemen?
bij andere kinderen gaat het gewoon wel goed omdat ze niet bang zijn(vriendinnen van mijn dochter) maar iets in het gedrag van mijn neefje trickert het gedrag van Hidde.
Door hannabelgje
#2964265
Neuh. Zoë staat op een km afstand al gevaarlijk te blaffen dus dat laten kinderen wel uit hun hoofd. Onze buurvrouw probeert haar wel altijd door de poort heen te aaien als ze uit haar stekker aan het gaan is. Ik verbaas me er steeds weer over dat ze daarna nog alle vingers heeft.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2964271
Sinds ik zelf niet meer wil dat er geaaid wordt, krijg ik alleen nog maar lieve kinderen. In het park bv, als ze verdrietig zijn dat de kinderboerderij al dicht is. Gister weer twee lieve meisjes die het vroegen, geef ook altijd een complimentje dat ik het knap vind dat ze het vragen.
In de stad zal er vast wel eens een kinderhandje naar Jacy's kont gaan, maar ik wil het gewoon niet zonder mijn (of VL) toestemming hebben. Jacy wel, die vind niets heerlijkers dan door peuters geslagen worden en aan de oortjes getrokken  :o

Vorige week was het wel lastig, kwam twee verpleegkundigen tegen met 2 oude dames in rolstoel, lekker wandelingetje maken. Eén van die oude dames wilde Jacy graag aaien, maar Jacy heeft geleerd dat hij bij aaien moet liggen, dat is wel lastig met zo'n rolstoel  ::)
Leuk puntje om op te gaan oefenen, zitten en ge-aaid worden (staand aaien snapt hij niet en wordt hij m.i. onrustig van)
Door smulpaap
#2964275
Mijn honden maken er geen probleem van als ze onverwachts worden geaaid ( Graag zelfs  :biggrin2: )
Het valt me in die gevallen dan op dat dat kinderen zijn die niet bang zijn voor honden
Ik let , juist omdat mijn honden van die knuffelkonten zijn , juist op de kinderen .
Zie ik bv kinderen die angstig worden als ze mijn honden zien naderen dan roep ik ze bij me
Zie ik ouders die angstvallig hun kinderen bij de hand pakken , idem .
Uitzondering hierin is Noa , nu ze oud is . Noa kan schrikken van kinderen die haar onverwachts aaien .
Het mag wel , maar dan onder onze begeleiding . We vertellen dan eerst hoe een kind Noa moet benaderen .
Met volwassenen idem , het valt me weleens op dat men zo,n oudje ooh zo aandoenlijk vind
Door Summerditches
#2964276
Yep..hier loopt er trouwens 1 die zelf het initiatief neemt..beetje bullen eigen dat opdringerige..de ander is veel te wild en zorgt zo voor een natuurlijk schild...
Wel altijd vragen omdat ik vind dat kindjes moeten weten dat niet alle hondjes lief zijn of geaaid willen worden..met volwassenen erbij wordt het eigenlijk altijd gezegd 'eerst vragen"..dus als ze beginnen met aaien na het gevraagd te hebben zeg ik ook altijd..dat niet alle hondjes aaien leuk vinden dus dat ze het altijd moeten vragen en...van de puppy cursus overgehouden..de meeste onervaren mensen en kinderen passen de "sinaasappel uitperstechniek toe "..dat wil zeggen met de hand op 1 plek rondjes draaien op zijn kop..en dat wil ik zelf gewoon niet en Boy vindt dat ook niet ideaal..dus ik zeg altijd..natuurlijk mag je aaien..dan wil je zeker ook wel weten wat zijn lievelingsplekje is om geaaid te worden..dat is zijn rug..
Zo komen we samen een heel eind..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2964282
Zeer, zeer zelden. Maar die enkele keer dat het gebeurd is, was het kind dermate gemotiveerd en dus zelfverzekerd dat die gekke belg van mij het volkomen verbouwereerd over zich heen laat komen. Ik ben er heel scherp op en grijp soms ook vrij pittig in. Het kan nou eenmaal niet altijd en door iedereen bij Oscar.
Door Borke
#2964283
Ja, vooral bij Borke hadden we daar veel last van, met al die vacht zag hij er heel aaibaar uit.
Toen we een keer op een terrasje zaten werd hij opeens bestormd door een klein jongetje en hij gromde. Toen heb ik meteen besloten dat dat de laatst keer was en sindsdien bewaak ik de honden altijd tegen onverwacht contact met kinderen.

Borke gromde en dat vond ik fijn, dat is een goede waarschuwing.
Het lastige is dat ik Sofi nog nooit heb horen grommen, misschien dat ze dat in Spanje er uit hebben geslagen  :-\ :-[
Door Cathelijn
#2964285
Af en toe wil een kind Ilan aaien en aangezien Ilan wel eens wat te onstuimig kan zijn kan ik het als oefening gebruiken.
Dus van mij mag het altijd, onder mijn begeleiding.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2964294
Martine-Tom schreef: Eigenlijk zelden meer, het valt me juist op dat kinderen tegenwoordig zo netjes vragen of ze Tom mogen aaien. Er schiet er wel eens 1 tussendoor hoor maar dat zijn meestal echt jonge kinderen en vaak komt er al heel snel een ouder om ze weg te halen of het alsnog te vragen en kindje uit te leggen dat dat niet zomaar kan.
Dat dus. Dan hoor ik papa of mama zeggen: "eerst even vragen of je het hondje aaien mag".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door