Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964111
De buren van mijn moeder zijn werkelijk **** Ik heb er geen woorden voor. Sinds dat we in dit huis gingen wonen is het al gaande (dit is inmiddels al 20 jaar) altijd hadden/hebben we last van hun. Elk weekend om 8.30u keiharde terrormuziek, werd letterlijk je bed uit gedreund. Dit zaterdag en zondag, duurde gerust 3u. Bijna dagelijks hadden ze slaande ruzie met elkaar. Alles konden we horen zo hard was het. Wij hebben nooit geklaagd bemoeiden ons nergens mee. Uiteindelijk verhuisden 2 van hun kinderen en werd het wat rustiger. Toen ging de moeder ruzie met ons zoeken. Zodra we in de tuin zitten gaat ze ons afluisteren, ons na praten, na lachen. Overduidelijk dat ze zich aan ons irriteert, ze zet dan keiharde muziek op (Rammstein) zodat we elkaar amper nog kunnen verstaan. Zodra we een keer wat te vieren hebben heeft ze altijd wel wat te zeuren, altijd commentaar dat we zachter moeten doen terwijl wij er echt wel op letten omdat niemand erop zit te wachten ruzie met haar te krijgen en zeker niet op een verjaardag. Ik vind het ook normaal dat als je mss ergens last van hebt aan de deur komt en zegt ik heb last van jullie muziek kan het wat zachter. Nee dit moet geschreeuwd worden, over de schutting heen of uit het raam. Elke keer als we een poging doen normaal te praten of de lucht proberen te klaren loopt dit uit op een drama. Er valt niet niet normaal met haar te praten. Er moet gescholden worden, keihard geschreeuwd etc. Wij doen echt ons best zo rustig mogelijk te blijven en niet hierin mee te gaan. Maar wat is het moeilijk als het zo gaat en vooral vermoeiend. Ze hebben gisteren een boom uit onze voortuin voor de helft afgezaagd omdat er blijkbaar een tak voor hun raam hing, het afval hebben ze laten liggen  :-X blijkbaar hebben ze ook last van wat takken die in de achtertuin door de schutting heenkomen want die worden om de zoveel tijd met zoveel geweld losgerukt dat de planten aan onze kant er niet meer uitzien. M'n zusje had vandaag het lef te vragen of dat nodig was en dat het ook wel met een schaar gedaan kon worden. Ze moest maar van haar luie reet afkomen om het daar te komen knippen, ze moest haar b*k houden en ze was een k*twijf. Het ging helemaal los en vind het knap dat ze zo rustig is gebleven, niet gescholden, niet geschreeuwd en gewoon gezegd dat het niet nodig is dat zo te doen en als ze last hebben van onze planten wij ze echt wel willen snoeien. Geef het dan gewoon even aan. Tuurlijk zijn wij niet heilig en hebben ze in al die jaren vast wel eens last van ons gehad. Maar wat wij al zo lang van hun moeten incasseren gaat me de pet te boven. Ik snap gewoon echt niet dat dit zo moet. Wie wilt er nou zo graag ruzie?
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 24 jul 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2964118
Goh ik wist niet dat jullie bij ons in de straat woonden, wat gezellig! Wij hebben precies zulke buren, hoewel die nog een stapje verder gaan door spullen in onze tuin te  vernielen of weg te jatten.
Door K&D
#2964130
Het mens is ziek. Wijkagent inschakelen, of zelf verhuizen als dat kan, maar wellicht was dat al gedaan als dat had gekund.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964137
hannabelgje schreef: Goh ik wist niet dat jullie bij ons in de straat woonden, wat gezellig! Wij hebben precies zulke buren, hoewel die nog een stapje verder gaan door spullen in onze tuin te  vernielen of weg te jatten.
Dit is toch verschrikkelijk. Het is toch veel leuker om in harmonie met elkaar te leven dan constant spanning te hebben?

Ik denk dat een wijkagent alleen maar meer olie op het vuur gooit. Dit is al zo lang gaande en ook zo heftig. Ze heeft zoveel haat voor ons. Het gedrag is idd ziek  :-\
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964144
Dit :beerchug: is ook dagelijks gaande en helpt er ook echt niet aan mee..dus zie dat ook niet werken. Niet voor rede vatbaar.

Bedankt voor het meedenken :)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2964146
Oh, dat is zo akelig. Ruzie met je buren. Ik ben er om verhuisd. Pokke herrie van tv. Gescheld op haar hond. Keiharde muziek.
Thuiskomen en op de houten trap met je hoge hakken binnen komen tikken.
Altijd ruzie maken. Poeslief tegen de wijkagent en daarna...ontploffing. Er is zo weinig wat je kunt doen.
Echt....ppppfttt. Mijn huisarts vroeg waarom ik haar niet weg pestte.  :biggrin2: Ik zat niet bij hem vanwege haar.  ::)

Mijn ouders hebben nu ook zulke fijne mensen.
Grappig moment. Er waren meer buren die gevraagd hadden of mevrouw buur op bepaalde tijden kon oefenen met haar
toeter (geen idee welk instrument) voor de fanfare.
Zo gezegd zo gedaan. De mevrouw zei dat ze voortaan wel binnen zou gaan spelen.
Was ik daar een keer. Ging de tuindeur open en begon ze vanaf het randje van de deuropening te spelen. Je kon mij wegdragen.  ;D
Door monster
#2964147
Woningstichting heeft vaak eigen maatschappelijk werk en behoorlijk wat mogelijkheden om op te treden. Veel gemeenten hebben mediation.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964149
Neally schreef: Oh, dat is zo akelig. Ruzie met je buren. Ik ben er om verhuisd. Pokke herrie van tv. Gescheld op haar hond. Keiharde muziek.
Thuiskomen en op de houten trap met je hoge hakken binnen komen tikken.
Altijd ruzie maken. Poeslief tegen de wijkagent en daarna...ontploffing. Er is zo weinig wat je kunt doen.
Echt....ppppfttt. Mijn huisarts vroeg waarom ik haar niet weg pestte.  :biggrin2: Ik zat niet bij hem vanwege haar.  ::)

Mijn ouders hebben nu ook zulke fijne mensen.
Grappig moment. Er waren meer buren die gevraagd hadden of mevrouw buur op bepaalde tijden kon oefenen met haar
toeter (geen idee welk instrument) voor de fanfare.
Zo gezegd zo gedaan. De mevrouw zei dat ze voortaan wel binnen zou gaan spelen.
Was ik daar een keer. Ging de tuindeur open en begon ze vanaf het randje van de deuropening te spelen. Je kon mij wegdragen.  ;D
Sommige mensen  ;D
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964151
monster schreef: Woningstichting heeft vaak eigen maatschappelijk werk en behoorlijk wat mogelijkheden om op te treden. Veel gemeenten hebben mediation.
Ik ben vooral bang dat de pesterijen alleen maar erger worden  :-\ ze zetten hun auto constant voor onze garagedeur zodat wij er niet langs kunnen. Ik werd een tijd terug beschuldigd dat ik hun kat wilde trappen  :uglystupid2: en ga zo maar door
Door K&D
#2964152
Ik ben redelijk vergevingsgezind, maar onze overburen hebben kinderkopjes op de oprit. En een lange oprit waar achteraan het plekje voor de kliko's is.
Weet je hoeveel lawaai een lege kliko maakt over kinderkopjes? Om twee uur 's nachts? ::) En dan slapen wij achter, en onze dochter aan de voorzijde. En die moet de volgende ochtend weer vroeg werken...
Na een aantal weken was ik het beu en sindsdien help ik ze een handje.
Ik zet na leging hun kliko midden op de oprit. Attent van mij he? :angel: Dan hoeven ze deze alleen maar op z'n plek te zetten als ze 's middags thuiskomen en de auto willen parkeren. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door