Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#2962277
Hallo,
Na jarenlang actief te zijn geweest op Bp weer terug  met de volgende vraag.
Onze ongecastreerde reu van 13,3 maanden is incontinent en blijkt een testosteron waarde van +/- 0,5 te hebben.
De da heeft dit niet zo vaak meegemaakt in de praktijk en weet niet zo goed hoe dit aangepakt moet gaan worden.
Ze denkt (twijfelt wel) aan een een injectie met testosteron, mede omdat T.de werking van de sluitspier beinvloedt en de incontinentie hier mss. mede een oorzaak van is.Ben zelf niet voor die injectie want wat moet een oude reu met zo"n stoot hormonen.
Kent een van jullie misschien iets uit mijn verhaal?
Heel graag reacties!
Door Lizzy
#2962289
Dan zouden dus alle honden met een implantaat incontinent worden....? Ik geloof wel dat het iets vaker voor komt bij honden die gecastreerd zijn of een implantaat hebben. Ik weet niet, ik geloof niet dat ik zin zou hebben om onnatuurlijke dingen in mijn hond te gaan spuiten. Misschien is het de moeite waard om eerst wat natuurlijke middelen te proberen zoals pompoenpitolie?
Door lyadeh
#2962355
Ja het lijkt mij ook niet dat gecastreerde reuen incontineent worden.
Ben ook tegen troep in zijn lichaam  spuiten hoor.Ga morgen op zoek naar de olie.
Bas weegt 35 kilo ....hoeveel druppels mag hij dan hebben.
Vind het toch wel gek dat hij zo"n lage waarde aan testosteron heeft. .Kan een hond daar gewoon mee leven??
Het gekke is dat hij wel gewoon nog dol op loopse teefjes is en reuen ziet hij nog steeds niet zitten
Laatst gewijzigd door lyadeh op ma 21 jul 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#2962372
lyadeh schreef: Ja het lijkt mij ook niet dat gecastreerde reuen incontineent worden.
Ben ook tegen troep in zijn lichaam  spuiten hoor.Ga morgen op zoek naar de olie.
Bas weegt 35 kilo ....hoeveel druppels mag hij dan hebben.
Vind het toch wel gek dat hij zo"n lage waarde aan testosteron heeft. .Kan een hond daar gewoon mee leven??
Het gekke is dat hij wel gewoon nog dol op loopse teefjes is en reuen ziet hij nog steeds niet zitten
Zo te zien wel. Ik heb er overigens ook nog nooit eerder van gehoord dat er testosteronwaarden gemeten werden.  Op zich is het wel apart denk ik, omdat jouw reu ongecastreerd is, maar ik denk dat alle gecastreerde reuen sowieso een hele lage waarde hebben, dat is immers het doel van de castratie.
Ik denk dat jouw hond wellicht "gewoon" wat ouderdomsincontinent is en zou overleggen of de normale incontinentiemedicatie geven niet wat meer voor de hand liggen dan er een dot hormonen in te spuiten waarbij dus tot nu niemand weet wat dat met de hond gaat doen.
Door lyadeh
#2962552
we  bezochten  de da omdat Bas incontinent is .Als hij slaapt heeft hij een lek plek.Hij laat dus geen hele plassen lopen.de da noemt hem passief incontinent. Bij nader onderzoek(stom dat we dat zelf niet hadden gezien) bleken dat  zijn teelballen  waren geslonken..Omdat we niet wisten wat er nu aan de hand was, is er bloedonderzoek gedaan .Ook is er toen naar zijn testosteronwaarde gekeken.
Hij heeft een kuur Tensurin gekregen  maar dit werkte niet ,als bijwerking van dit middel ging hij heel erg hijgen en werd onrustig.De meeste middelen tegen incontinentie  hebben dezelfde bijwerking dus dat is voor Bas niet geschikt.
Door Lizzy
#2962591
lyadeh schreef: we  bezochten  de da omdat Bas incontinent is .Als hij slaapt heeft hij een lek plek.Hij laat dus geen hele plassen lopen.de da noemt hem passief incontinent. Bij nader onderzoek(stom dat we dat zelf niet hadden gezien) bleken dat  zijn teelballen  waren geslonken..Omdat we niet wisten wat er nu aan de hand was, is er bloedonderzoek gedaan .Ook is er toen naar zijn testosteronwaarde gekeken.
Hij heeft een kuur Tensurin gekregen  maar dit werkte niet ,als bijwerking van dit middel ging hij heel erg hijgen en werd onrustig.De meeste middelen tegen incontinentie  hebben dezelfde bijwerking dus dat is voor Bas niet geschikt.
Onze reu had op zijn 14de ook nog maar miniballetjes. Dat is toch normaal! Dat hoort bij de oudere reu.

Ik zou pompoenpitolie gaan geven. En misschien een bezoek aan een osteopaat!
#2962651
Ik weet dat Ashwagandha bij mensen kan zorgen voor wel 40% meer eigen testosteron aanmaak (hier het onderzoek: http://www.ergogenics.org/veertig-procent-meer-testosteron-door-ashwagandha.html

En honden mogen het ook eten: http://www.petnutritioninfo.com/ashwagandha-benefits.html

Ik weet niet of het een positieve uitwerking kan hebben maar misschien kan je zoiets proberen in overleg met je d.a.?
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op di 22 jul 2014, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#2962686
[quote="Angelique"]
Oké, al geprobeerd dus. Ja, die bijwerkingen zijn helaas bekend  :( Verder mankeert die niks? Mijn reu was ook incontinent en dan kwam van zijn rug uit.  :(

Bas heeft ook last van zijn rug :(quote]
Door lyadeh
#2962688
Lizzy schreef: Onze reu had op zijn 14de ook nog maar miniballetjes. Dat is toch normaal! Dat hoort bij de oudere reu.

Ik zou pompoenpitolie gaan geven. En misschien een bezoek aan een osteopaat!


Ik wist niet dat oudere reuen miniballetjes krijgen!! Stom dat de da daar niet aan gedacht heeft.
Ga pompoenpitolie halen Hou de osteopaat in gedachte
Laatst gewijzigd door lyadeh op di 22 jul 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#2962692
beginnertje schreef: Ik weet dat Ashwagandha bij mensen kan zorgen voor wel 40% meer eigen testosteron aanmaak (hier het onderzoek: http://www.ergogenics.org/veertig-procent-meer-testosteron-door-ashwagandha.html

En honden mogen het ook eten: http://www.petnutritioninfo.com/ashwagandha-benefits.html

Ik weet niet of het een positieve uitwerking kan hebben maar misschien kan je zoiets proberen in overleg met je d.a.?

Ga de site bekijken. Bedankt.!Maar ik heb zo het vermoeden dat ik me eigenlijk niet zo druk hoef te maken over zijn testosteronwaarde.Misschien wel dat meer t .zijn sluitspier beter laat werken.Ga eerst aan de slag met de pompoenpitolie!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door