Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2962314
Ik ben groentemix aan het maken. Slaat de mixer vast op een worteltje terwijl ik er een mes insteek om de andijvie te laten zakken. Niet slim, ik weet het. Het mes snijdt aan 2 kanten (letterlijk) en  jawel: er wordt een plakje van mijn duim geraakt in de vorm van een hoefijzer. Net onder mijn nagel. Bloed bloed en nog meer bloed, alles is rood. Gauw een stukje keukenrol er omheen gedaan, maar was al snel helemaal met bloed doordrongen. Het bloed nog steeds. Ik heb sterilon en jodium in huis en het nodige verband, ook steriele gaasjes. Shit, ik ben nog lang niet klaar, alles voor de hondjes  :(  natuurlijk.
Door Martine-Tom
#2962332
Ik snap niet zo goed wat je wil weten  :-[
Maar als de wond diep is kan je beter de hap even bellen, vingertoppen zijn vrij lastig als er echt een hap uit is. Voor zelfhulp, onder de kraan uitspoelen, ontsmetten, steriele gaasjes erop en verband vrij strak aanleggen, vinger hoog houden en hopen dat het snel stopt met bloeden  ;)
Door Nynke
#2962337
*Lia* schreef: Bedankt voor de snelle hulp  :-X
12 minuten na je eerste post verwacht je vast niet heel veel goede reacties waar je wat aan hebt  :-\ :-\

Verder ga ik mee met Martine, eventueel, als het bloed snel stroomt even afknellen dmv een theelepeltje onder een verbandje aan de basis van je vinger ronddraaien.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2962349
Dank u dank u, zelfs de bloemkool is rood. Ruk, ik weet beter wat ik met een hond moet doen bij een wond. Het bloeden wordt wat minder maar echt alles is rood. Met het mes is alleen groente gesneden, geen vlees. Sterilon genoeg ?
Door Lizzy
#2962352
Lia lieverd, wij kunnen toch vanaf hier onmogelijk zien wat er aan de hand is?
Wat ik standaard doe als ik mijn halve vinger er weer eens afgetjopt heb: dot rescue zalf op en heel strak eerst een gaasje en daarna een pleister erover. Ik gebruik nooit sterilon of jodium.

En als je het niet vertrouwt: huisarts :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#2962359
Lizzy schreef: Lia lieverd, wij kunnen toch vanaf hier onmogelijk zien wat er aan de hand is?
Wat ik standaard doe als ik mijn halve vinger er weer eens afgetjopt heb: dot rescue zalf op en heel strak eerst een gaasje en daarna een pleister erover. Ik gebruik nooit sterilon of jodium.

En als je het niet vertrouwt: huisarts :-*
Mee eens!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2962366
Lizzy schreef: Lia lieverd, wij kunnen toch vanaf hier onmogelijk zien wat er aan de hand is?
Wat ik standaard doe als ik mijn halve vinger er weer eens afgetjopt heb: dot rescue zalf op en heel strak eerst een gaasje en daarna een pleister erover. Ik gebruik nooit sterilon of jodium.

En als je het niet vertrouwt: huisarts :-*

Rescue zalf, wat is dat ? Het wordt nu minder bloed.  Alhoewel !!! Er komt weer bloed uit. Verdikke, ik moet groentemix maken.
Door Lizzy
#2962373
*Lia* schreef:
Rescue zalf, wat is dat ? Het wordt nu minder bloed.  Alhoewel !!! Er komt weer bloed uit. Verdikke, ik moet groentemix maken.
Ja nou, ik zou die groente dus in een grote zak smijten en in de koelkast gooien en met je vinger in een verbandje gaan zitten :-*
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2962379
Lizzy schreef: Ja nou, ik zou die groente dus in een grote zak smijten en in de koelkast gooien en met je vinger in een verbandje gaan zitten :-*

Ik ga proberen het toch af te maken. Het is mijn eigen schuld natuurlijk, ik had beter moeten weten. Dom dom dom in het kwadraat.
Dus niks op doen. Geen sterilon en geen jodium.
Door charmed
#2962386
Ik zou toch even naar de ha gaan. Want zulke dingen, gaan altijd net iets anders als je wilt. Zeker als je niets in huis hebt waarmee je het kan ontsmetten!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2962387
charmed schreef: Ik zou toch even naar de ha gaan. Want zulke dingen, gaan altijd net iets anders als je wilt. Zeker als je niets in huis hebt waarmee je het kan ontsmetten!

Ik heb sterilon en jodium.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2962393
Ik dacht dus dat je vraag zou zijn: 'Wat moet ik met de groentemix doen', omdat er evt bloed in zou zitten en misschien een stukje ijzer van het mes. Begreep de vraag dus ook niet helemaal  ;)  :biggrin2:.

Hoe diep is de wond? Is het een dun plakje? Hoe groot? Inderdaad góed spoelen en als je niet naar de huisarts gaat/wilt en het lijkt goed te gaan qua ontsteking zou ik morgen even calendulacreme ophalen, zalf is te vet en ademt niet goed genoeg voor een wond. Sterkte, vingers en wonden zijn geen goede combi!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door