Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#2962191
Gister toen ik de laatste partij handdoeken uit de wasmachine in de droger wilde stoppen ging hij niet meer aan. Ik vrees dus dat mijn droger is overleden :-(
Ook nu gaat hij nog altijd niet aan, er gaat geen enkel lampje branden.
Bij mijn vorige droger bleek de printplaat stuk te zijn gegaan en reparatie zou toen 200 euro gaan kosten. Omdat ik bij deze ook zoiets verwacht (waarom zou hij anders compleet geen reactie meer geven?) ben ik op zoek naar een nieuwe droger.

Ik heb nu de Beko condensdroger DC1169, gekocht december 2011.
Onze vorige droger heeft het net iets meer dan 3 jaar gedaan (viel het binnen de 3 jaar, dan was reparatie met garantie nog mogelijk maar was net een maand ouder).
Drogers lijken het dus niet lang te doen bij ons helaas.

Plaats van de droger is noodgedwongen qua ruimte in de badkamer, bovenop de wasmachine.
Gebruik is gemiddeld 3 keer per week (handdoeken, beddengoed).

Hebben jullie nog tips voor een droger of misschien bepaalde punten waar ik op zou moeten letten?
Door Lizzy
#2962192
Mijn vorige droger is 23 jaar oud geworden. Dat was een Miele. Een fantastisch ding! Die heeft complete droogloopmatten moeten drogen bij ons (hele grote). En veel hondenspul. Dus ik heb weer een Miele gekocht. En nou maar hopen dat deze weer zo lang mee gaat......
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2962205
ik heb mijn indesit al meer dan 14 jaar. Ok, ik gebruik hem alleen in de winter en af en toe voor handoeken maar ik ben dus meer dan tevreden. Inmiddels heb ik van oma een andere gekregen. Maar de indesit gaat niet naar de sloop zolang hij het nog doet  ;) Mijn broer mag hem van mij hebben wanneer hij weer bedenkt zelf te gaan wassen. (moeders doet het weer voor hem nu hij weer vrijgezel is  ::) )
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2962207
Miele rules hier in huis bij de was.
Onze droger is ook al 17 jaar oud.
Wasmachine hebben we net twee jaar, maar is ook super.

Mocht de droger overlijden (nu ff moeilijk want sinds mijn verhuizing hang ik alles buiten of op zolder, hij is nog niet eens aangesloten :)) komt er weer een Miele. Geloof toch echt wel, ook door ervaring van anderen dat dat de beste machines zijn.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2962209
Toen ik mijn eerste droger kocht zo'n 6 jaar terug kreeg ik van medewerker van de saturn te horen dat ik juist geen indesit moest kopen, zij noemden dat merk onderling in de shit omdat er veel problemen mee waren. Blijkbaar zijn de huidige modellen niet meer zo goed als de oude modellen  ::) Geloof dat de droger van mijn schoonmoeder ook een indesit is en die doet het ook al ruim 20 jaar....
Komt vast nog uit de tijd dat dingen zo goed mogelijk gemaakt werden ;)

Miele zie ik de goedkoopste op dit moment op 799 euro bij de mediamarkt. Die zou dan minstens 8 jaar mee moeten gaan om op bedrag per jaar te komen waarop mijn vorige twee drogers zaten (+/- 100 euro per gebruiksjaar). Zat eigenlijk te denken richting maximaal 500 euro voor de droger maar zal ook zeker nog even met vriendlief overleggen wat hij maximaal wil betalen aan de droger.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2962212
Wij hebben een zanussi, met meerdere standen. Geen idee wat voor 1; er zit wel een bakje in wat je moet legen na iedere droogbeurt. Ik gebruik hem voor de handdoeken, beddengoed, doeken van Vera en alle kleren van meneer.
Ik weet ook niet wat hij kostte; het was een kraamcadeau van mn schoonouders en we hebben hem nu 4 maanden. Ik ben er erg blij mee.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2962214
@koekje: dat zal dan een condensdroger zijn, daarbij moet je inderdaad na elke beurt bakje met water legen (en daarnaast ook na elke beurt stoffilter legen)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2962215
Dat zou best eens kunnen. Mn moeder had er vroeger 1 met slang, maar daarvan moest ook het stoffilter leeg na ieder gebruik.
De badkamer wordt wel lekker warm ervan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2962216
Ja, zeker lekker warm... Vrees dat de hitte ook de dood is geweest van onze huidige aangezien hij het gisteren met de hitte begeven heeft :(
Door Borke
#2962225
Hier de 2e Miele condensdroger, wordt ook ca 3x per week gebruikt.
Ik weet niet hoe lang die vorige Miele het gedaan heeft, zo lang dat ik dat niet echt meer weet.
Langer dan 15 jaar volgens mij, maar het zou ook langer dan 20 kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2962232
wij hebben een zanussi condensdroger
we hebben 'm gekocht toen we gingen samenwonen en het is het enige apparaat dat het in die 10 jaar nog niet begeven heeft
kostte toen 364,-, heeft in die jaren 4 tot 5 keer per week gedraaid
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2962240
Hier een bosch warmtepomp droger, heb hem nu een half jaar, gebruikt minder stroom en geeft minder warmte af in huis.
Gebruikersavatar
Door nova
#2962251
Niet meteen paniekeren. :)

Mijn droger heeft een resetknop aan de achterkant.:

Als  de stof-afvoer verstopt raakt, en de damp niet meer weg kan , dan gaat er een soort beveiliging werken. En dat kan ook het geval zijn bij jouw droger  ;) Dus zoek eens door de  gebruiksaanwijzing, en kijk of jouw droger ook een resetknop of zo heeft. Knop indrukken, en lopen weer. wel de oorzaak opsporen waarom de beveiliging in werking is getreden. Anders overlijdt  hij alsnog  ;)

Edit: mijn droger is een jaar of 13 oud, en droogt als een nieuwe
Laatst gewijzigd door nova op ma 21 jul 2014, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Buran en Co
#2962256
nova schreef: Niet meteen paniekeren. :)

Mijn droger heeft een resetknop aan de achterkant.:

Als  de stof-afvoer verstopt raakt, en de damp niet meer weg kan , dan gaat er een soort beveiliging werken. En dat kan ook het geval zijn bij jouw droger  ;) Dus zoek eens door de  gebruiksaanwijzing, en kijk of jouw droger ook een resetknop of zo heeft. Knop indrukken, en lopen weer. wel de oorzaak opsporen waarom de beveiliging in werking is getreden. Anders overlijdt  hij alsnog  ;)

Edit: mijn droger is een jaar of 13 oud, en droogt als een nieuwe
Dat dus! Eerst kijken of er een reset knop is!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2962262
Heb nog geen resetknop gevonden maar de achterkant bestaat uit metalen panelen dus misschien dat daarachter dan iets zou zitten? Zie er in elk geval schroefjes zitten ;-) maar dan moet vl eerst thuis zijn om hem verder van de kant te zetten/te draaien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door