Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2958753
Hai, ik heb vanmiddag ontlasting (van gister en van vandaag) van Chica, morgen 11wkn oud, laten nakijken bij de da. Ze zag 1 wormeitje.
Ze is 3x ontwormd, net als de andere puppies, laatste keer op 7.5 week. Wat zal ik doen, gewoon ontwormen? Ik heb ze al een propoliskuurtje gegeven toen ze ong. 6 weken waren. Wat zal ik doen nu, weer propolis? Gr. Ingrid
Door Suzanne
#2958756
vagebond schreef: Hai, ik heb vanmiddag ontlasting (van gister en van vandaag) van Chica, morgen 11wkn oud, laten nakijken bij de da. Ze zag 1 wormeitje.
Ze is 3x ontwormd, net als de andere puppies, laatste keer op 7.5 week. Wat zal ik doen, gewoon ontwormen? Ik heb ze al een propoliskuurtje gegeven toen ze ong. 6 weken waren. Wat zal ik doen nu, weer propolis? Gr. Ingrid
1 wormeitje... gewoon, als in 1?
Dan zou ik denk ik nu "gewoon" even niets doen. Even kijken of het over 1 week meer of minder is. Natuurlijk, al er meer eitjes zijn, zijn er meer wormen en dan moet je ontwormen maar dit ene eitje... komt dat nou echt wel uit de pup? Komt dat niet van de grond waar de drol lag?

Let wel: advies op persoonlijke titel, op gevoel zeg maar.

Suzanne
Door Lizzy
#2958759
Eerlijk gezegd zegt 1 wormei mij niks :-[
Ik weet ook niet welke methode jouw DA gebruikt, om wormen op te sporen. Het Woud gebruikt namelijk veel gevoeligere apparatuur dan de gemiddelde DA.

Bij pups zijn spoelwormen geen toevallige passant. En met een beetje mazzel kan jouw pup deze besmetting zelf wel de baas. Of niet. En dan belemmert het pup in de groei. Dus binnenkort weer opnieuw testen of ontwormen zou ik zeggen.
Door vagebond
#2958871
Ze zei dat het 1 eitje was, dus niet genoeg om voor een plusje door te laten gaan. Ik denk dat ik toch nog een keer ontworm. Want hoe zou ik moeten merken dat ze er last van heeft? Ik zie ze niet in de drolletjes.
Gr. Ingrid
Door Martine-Tom
#2958891
Voor 1 eitje ontwormen?  :o
Ik zou nog een keer laten testen, en dan ergens waar ze een goed oordeel kunnen geven...ook welke worm er gevonden is bijvoorbeeld.
Door Lizzy
#2958894
vagebond schreef: Ze zei dat het 1 eitje was, dus niet genoeg om voor een plusje door te laten gaan. Ik denk dat ik toch nog een keer ontworm. Want hoe zou ik moeten merken dat ze er last van heeft? Ik zie ze niet in de drolletjes.
Gr. Ingrid
Maar welke methode gebruikt ze om te onderzoeken? Ik zou zelf over een weekje of wat de ontlasting naar Het Woud sturen.

Ik mag aannemen dat het om de spoelworm gaat?
Door vagebond
#2959032
Heb gebeld, ging om spoelworm. Bij de ontlasting doen ze vloeistof. Eitjes komen boven drijven. Floating heet dat. Dan wordt het bekeken onder de microscoop. Drie eitjes op 1 vierkante cm is een plusje.
Adviesje?
Gr. Ingrid
Door Greece
#2959113
Hier ook een week of 2 geleden mestonderzoek laten doen bij de da. Uitkomst een enkel wormeitje. Welk wormeitje weet ik niet want ik was er niet toen er gebeld is.
Eega kreeg de hele mikmak te horen zo van je hoeft dit niet te laten uitvoeren want als je ontwormt volgens ons schema blablabla. En je houdt ook geld in de zak blablabla
Omdat ik het goed wil doen en het een pup betreft maar wel tegen onnodig ontwormen ben maar even Tannetje gebeld. Was het helemaal mee eens om nu op basis van een enkel eitje niets te doen maar wel na een paar weken de test door Het Woud te laten uitvoeren. Test ligt inmiddels klaar.
Dus nee bij 1 eitje zou ik ook nog even niets doen en de test herhalen bij Het Woud.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door