Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2956821
Gisteren zijn we voor de 2e keer met Joep bij Hella Mentjox in Capelle a/d Ijssel geweest en zij was aangenaam verrast. In een week laat Joep al veel vooruitgang zien. Hij heeft duidelijk reflexen en als zij (lees dit heel goed, ik leg het zo uit) hem op zijn poten zet blijft hij zeker een seconde of 20 staan. Met het inbrengen van de acupunctuurnaalden piepte hij af en toe, deed hij vorige week helemaal niet. Het zijn kleine stapjes, maar we gaan vooruit en dat is de weg die we willen.

Ik schrijf over het feit dat als zij hem op zijn poten zet hij blijft staan, bij mij vertikt hij het dus. Als ik hem op zijn achterpoten zet, laat hij zich door de voorpoten zakken en dan kan ik dus niets meer. En echt..., niet 1x, nee elke keer opnieuw. En dan krijg ik een blik, nou... als blikken konden doden, was ik er al niet meer. Meneer heeft geen zin om met mij te oefenen. Daarom op advies van de wijze vrouwen om me heen een badje bij Ikea gekocht, dat vul ik volledig met water en daar zet ik hem dan in. En dan is het pech dat je een grote teckel bent, want als je staat in het badje is het bijna onmogelijk om te gaan zitten door je grote lijf.  :biggrin2:

Verder ga ik vaak met Joep naar meertjes in de omgeving om hem lekker in het water te zetten en rond te laten poedelen. Ik gooi koekjes her en der en Joep zoekt ze op. Zolang hij niet hoeft te zwemmen of te staan in het badje voelt hij zich als een vis in het water. En het allerallermooiste is als er kikkers in de buurt zijn, want ondanks zijn slechte mobiliteit probeert hij die nog steeds te pakken te krijgen (keep on dreaming Joep).

Dit is Joep in het Lonnekermeer:



Wandelen gaat natuurlijk even niet, maar meneer wordt rond gereden in zijn bolderkar en als hij eruit wil kan hij dat prima aan je vertellen.  ::) Soms til ik hem op aan zijn staart, maar zijn voorpoten rennen nog zo hard dat ik dat niet bij kan houden..... :-[ Dat gaat hem dus niet worden. De methode om een sjaal of wat dan ook onder zijn buik door de halen om hem daarmee omhoog te houden is ook niet echt wat Joep ambieert. Tot op heden hebben we een keer of 4 gezien dat hij probeert in de poten te komen en dat is een ontzettende vooruitgang. Ja eerlijk is eerlijk, we merken heel veel verschil sinds de acupunctuur is gestart en zijn erg blij dat we vanaf volgende week in Otterlo bij Tannetje verder kunnen.

Vanaf dinsdag krijgt Joep ook fysiotherapie, dus er wordt volop aan gewerkt om hem de overige 10.000 km ook te laten lopen. :-*

Zonder dollen.... ik heb maar 1 wens... Als hij maar weer lopen kan en als dat niet meer ver zal zijn, dan is dat maar zo. Maar ik moet wel zeggen dat de verwachtingen van de mensen waar ik vertrouwen in heb heel positief zijn. We gaan het beleven. Ik zal zo af en toe een update schrijven en wat foto's plaatsen.
Laatst gewijzigd door Pauline op di 30 sep 2014, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2956825
Borke schreef: Klinkt goed!
De link doet het niet 'ongeldige link'.
Nu doet ie het volgens mij wel, ik snap geen ruk van de link tussen die youtube dingen plaatsen..... Dus daarom maar de gewone link.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2956829
Och kijk nou, het arme Joepie  :'(
Hij vindt je vast een ontaarde hondenmoeder, hem een beetje in zo'n badje zetten  >:(

Wat goed om te lezen dat er vooruitgang in zit!
Ik duim heel hard dat hij (over een tijdje) nog minstens 10.000 km te gaan heeft!  :-*
Knuffel voor jullie allemaal  :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2956833
Kim_S schreef: Och kijk nou, het arme Joepie  :'(
Hij vindt je vast een ontaarde hondenmoeder, hem een beetje in zo'n badje zetten  >:(

Wat goed om te lezen dat er vooruitgang in zit!
Ik duim heel hard dat hij (over een tijdje) nog minstens 10.000 km te gaan heeft!  :-*
Knuffel voor jullie allemaal  :bigarmhug:
Ik heb 3 dagen alleen maar gehuild en toen heb ik tegen mezelf gezegd: "Als je hem erdoor wilt helpen moet je ophouden te huilen, daar schiet hij ook niets mee op". En dat heb ik dus maar gedaan. Ik heb mezelf bij elkaar geraapt en we zetten de schouders eronder.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2956836
Pauline schreef: Ik heb 3 dagen alleen maar gehuild en toen heb ik tegen mezelf gezegd: "Als je hem erdoor wilt helpen moet je ophouden te huilen, daar schiet hij ook niets mee op". En dat heb ik dus maar gedaan. Ik heb mezelf bij elkaar geraapt en we zetten de schouders eronder.
Ik snap je zoooo goed!
Maar hij heeft inderdaad meer aan knokken dan aan janken  :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2956844
Hij is trouwens een ontzettende makkelijk "patiënt". En dat scheelt ook een slok op een borrel, ligt rustig te rusten en geeft keurig aan als hij wat "wil".... :) Hij blijft mijn uitzonderlijk bijzonder geweldig lieve Joep.  :smitten:
Door Lizzy
#2956847
Ahhhh  :-*

Ik kan het filmpje trouwens wel zien. En ik ben heel blij te lezen dat de acupunctuur verbetering brengt en er heel langzaam vooruitgang in zit Pauline :-*. Het komt goed met Joep :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2956849
Pauline schreef: En laat ik nou toevallig de "Joep-blik" hebben gevangen!!

Afbeelding
Owww even het nummer van 144 opzoeken  :biggrin2:  Slim bedacht zo in het badje! Fijn dat hij vorderingen maakt, zo te lezen kot het vast goed, aan jullie inzet of zijn wilskracht zal het igg niet liggen  :-*
Door Lizzy
#2956851
Pauline schreef: En laat ik nou toevallig de "Joep-blik" hebben gevangen!!

Afbeelding
Ohhwww errugggg ;D. Het is dat het zo sneu is allemaal, anders had ik hier echt in mijn hosen moeten piesen om die blik van hem :biggrin2:
Door smulpaap
#2956868
Pauline schreef: Ik heb 3 dagen alleen maar gehuild en toen heb ik tegen mezelf gezegd: "Als je hem erdoor wilt helpen moet je ophouden te huilen, daar schiet hij ook niets mee op". En dat heb ik dus maar gedaan. Ik heb mezelf bij elkaar geraapt en we zetten de schouders eronder.


Herkenbaar hoor Pauline . Ik had het vorig jaar met Tessa , naast verdriet had ik ook een schuldgevoel . Want ik had die bal in dat slootje gegooit en Tessa kwam zo ongelukkig terecht .... kruisband scheuring .
Maar het is idd de beste manier .... schouders eronder en er het beste uithalen . En zo,n kar is in dat soort gevallen ook ideaal . Dan kan het manneke toch lekker mee  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door