Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2955986
Wie gaat er op vakantie? Waar gaat de reis naar toe? (ivm veiligheid niet zeggen wanneer ;) )
Wie gaat niet op vakantie? En wat gaan jullie dan doen?

Een paar maanden terug ben ik tot de conclusie gekomen dat op vakantie gaan niks voor mij is. Of in ieder geval niet voor ons gezin.

Nu ben ik aan het zoeken naar dingen die we kunnen gaan doen als ik de meiden vakantie hebben en ik vrij heb en als ik vakantie heb.
We gaan een paar keer naar Bokrijk. http://www.bokrijk.be/nl/default.php
Dit is een openluchtmuseum met een hele grote speeltuin erbij. Het is ons voornamelijk om de speeltuin te doen, al zullen we ook het museum 1x gaan bezoeken. De meiden vinden deze speeltuin helemaal geweldig.

Ook wil ik graag naar http://www.funvalleymaastricht.nl/ met de meiden. Er is hier genoeg te doen en de meiden zullen zich geen moment vervelen. Omdat ze nu een actie hebben (een zomerkaart voor 10euro pp ) wil ik gebruik gaan maken van die kaart en ook een paar keer hier heen gaan. Je kunt daar al vanaf 5,50 pp BBQ'en en dat is ook goed te doen lijkt mij.

Als het weer goed genoeg is wil ik 2x naar het strand. 1x met mijn gezinnetje en 1x met mijn gezinnetje + de dochter van mijn vriend.

Buiten andere (nog te bedenken) dagtripjes (dus ideeen zijn welkom) zullen de meiden zich thuis moeten vermaken met een zwembad van 3.66m doorsnede of ze moeten papa zo gek krijgen om samen mee naar het zwembad om de hoek te gaan.

Ik ben benieuwd!!
Door Martine-Tom
#2956025
Ik ga in november pas, een langer-dan-normaal weekend naar Port Zelande voor Back at Sea, het 4 daagse broertje van Concert at Sea, en tussendoor nog een concert van Blof, en in december naar de Ziggodome voor Blof en dan blijven we in een hotel slapen.
Dus ik hak de vakantie gewoon in hapklare brokken  :biggrin2:
Door smulpaap
#2956027
Nee , wij gaan al twee jaar niet meer op vakantie
We willen Noa hier niet meer mee belasten
Hier thuis in haar eigen vertrouwde omgeving, in de nabijheid van haar baasjes gaat het het beste met ons oude wijfke
Door Borke
#2956030
Wij nemen iedere 3 maanden vakantie.
Periode varieert tussen 1 week en 3 weken.
Soms gaan we naar het buitenland of in ieder geval weg, soms niet.
Sinds Leo na zijn ontslag alweer een paar jaar werkt, gaan we meestal weg.
Al is het een nachtje B&B.
Dat doen we al jaren lag en het is geweldig.
Elke 3 maanden even iets anders. Ook als je niet weg gaat.
Altijd iets leuks om naar uit te kijken, 3 maanden wachten is niet zo lang.

Ik vind een B&B enig en volgens mij zijn er ook hele leuke om met kinderen heen te gaan.
Met boerderijdieren of aparte verblijven, zoals Pipowagens, slapen in een stal etc.

Wij zijn dit jaar in februari naar de Veluwe geweest, midweekje Landal, o.a. bij Riek op de koffie geweest en op de Veluwe getoerd.

Ook zijn we 2 weken in de Bourgogne streek geweest, een huis gehuurd op het platteland.

We gaan nog naar de Franse Ardennen, lijkt me ook leuk.

Zo op een rij is het wel erg veel, maar we werken er samen keihard voor en vinden het belangrijk om daar nu van te genieten nu dat ook kan.

Jarenlang hebben we gedaan wat jij gaat doen Jolanda en dan deden we toeristische dingen in de buurt en soms doen we dat nog en dat is hartstikke leuk. Zonder alle gedoe van pakken, iets boeken etc.
Gewoon ergens gaan lunchen, terras pakken.
In je eigen huis alsof het een vakantiehuis is en iedere dag iets leuks doen, kiezen afhankelijk van het weer wat het wordt.

Hoe oud zijn jouw kinderen nu?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2956054
Wij mogen dit jaar een paar weekjes naar Zweden.
Zo blij dat het kan, echt op vakantie kunnen is voor ons niet vanzelfsprekend.  Dus als het dan wel kan genieten we extra!
Heerlijk even niet klussen, grasmaaien, stallen uitmesten, dieren verzorgen, verplicht wandelen, kinderen wegbrengen en ophalen etc etc.
Mijn ouders komen een paar weekjes bij ons logeren en voor de beestjes zorgen, hebben ze ook vakantie, win-win  :biggrin2:
Door Elvira
#2956060
we zijn net terug van 2 weken Yorkshire. Het was er prachtig. Honden waren mee en 3 koelboxen met diepvries eten.  :)
Door Shanti en co
#2956069
Van mijn 6 weekjes vakantie ben ik er dit jaar 4 weg.
Met 3 vriendinnen ben ik een weekendje wezen kamperen in Nunspeet, met mijn ouders, nichtje en Shanti gaan we naar Oostenrijk met de caravan en tent en met scouting ga ik in Tsjechië kamperen.

Gelukkig past mijn zus met een vriendin op het huis, wel zo makkelijk met 3 katten, 2 ratjes, vogeltjes en een aquarium met vissen die achterblijven.
Door sella
#2956140
Wij blijven altijd rundum hause.
Soms een weekendje als er een show is.
Maar meestal investeren we het vakantiegeld in iets dat vervangen moet worden.
Door miik
#2956181
Wij hebben vorige week een weekje vakantie gehad in Zeeland. En dat gecombineerd met het oppassen op het huis en de honden van een vriendin.
Ik hoef niet zo nodig weg als het erg warm is, dus wij blijven lekker thuis deze zomer.
En er komen weer een aantal honden logeren, zodat hun baasjes onbezorgd op vakantie kunnen !
De zomers bestaan hier vooral uit veel wandelen en zwemmen met de honden, die vinden dat heerlijk, lekker vroeg op en dan naar het water toe !
Door **Jolanda**
#2956185
Borke schreef: Wij nemen iedere 3 maanden vakantie.
Periode varieert tussen 1 week en 3 weken.
Soms gaan we naar het buitenland of in ieder geval weg, soms niet.
Sinds Leo na zijn ontslag alweer een paar jaar werkt, gaan we meestal weg.
Al is het een nachtje B&B.
Dat doen we al jaren lag en het is geweldig.
Elke 3 maanden even iets anders. Ook als je niet weg gaat.
Altijd iets leuks om naar uit te kijken, 3 maanden wachten is niet zo lang.

Ik vind een B&B enig en volgens mij zijn er ook hele leuke om met kinderen heen te gaan.
Met boerderijdieren of aparte verblijven, zoals Pipowagens, slapen in een stal etc.

Wij zijn dit jaar in februari naar de Veluwe geweest, midweekje Landal, o.a. bij Riek op de koffie geweest en op de Veluwe getoerd.

Ook zijn we 2 weken in de Bourgogne streek geweest, een huis gehuurd op het platteland.

We gaan nog naar de Franse Ardennen, lijkt me ook leuk.

Zo op een rij is het wel erg veel, maar we werken er samen keihard voor en vinden het belangrijk om daar nu van te genieten nu dat ook kan.

Jarenlang hebben we gedaan wat jij gaat doen Jolanda en dan deden we toeristische dingen in de buurt en soms doen we dat nog en dat is hartstikke leuk. Zonder alle gedoe van pakken, iets boeken etc.
Gewoon ergens gaan lunchen, terras pakken.
In je eigen huis alsof het een vakantiehuis is en iedere dag iets leuks doen, kiezen afhankelijk van het weer wat het wordt.

Hoe oud zijn jouw kinderen nu?
Een oom en tante van mij hebben hun bedrijf verkocht en zijn sinds dien bijna net zo veel op reis als dat ze thuis zijn :D
Lekker als je zo vaak vakantie kunt nemen. :)

Ik wilde eigenlijk op vakantie gaan, maar bij het zoeken naar een leuke bestemming kwam ik er achter dat ik helemaal niet weg van huis wil, niet in een hotel oid wil slapen, helemaal niet zonder mijn honden weg wil (met honden is geen optie), ik wil gewoon lekker thuis zijn.
Het enige wat ik wel zou willen is de natuur in, lekker wandelen enzo met de honden, maar dat trekt vriendlief niet. Daarbij kunnen de honden en de kinderen niet samen. Dus dat wat ik wil, is niet mogelijk.

Mijn kinderen zijn nu 7 jaar.
Ze vragen wel eens om op vakantie te gaan, maar ik zeg hun nu gewoon dat ik dat niet wil omdat ik graag thuis ben.
Ik heb op een fijn moment vakantie, net als de verveling bij de kinderen begint toe te slaan, dus dat gebeurd nu niet ;)
Het is de bedoeling dat we 2 weken lang iedere dag iets leuks gaan doen. Gelukkig zijn mijn kinderen niet zo veeleisend en is dit niet onmogelijk ivm de kosten (2 weken lang pretparken is natuurlijk onbetaalbaar).
Riek schreef: Ik ga 3 dagen naar Keulen met mijn gezin.


Nu heb je al 2 ideetjes  ;D
Hahaha, ik zou niet eens weten wat ik in Keulen kan/moet doen :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door