Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Michelle Vrolijk
#2952132
Wie heeft ervaring met tuigjes met twee banden rondom het hondenlijf? Ik heb zojuist gekeken naar dit model: http://www.nvaw.nl/ en naar http://www.modog.at/galerie_produkte/sicherheit_05.jpg maar ik hoor graag jullie ervaringen. Een tuigje met 1 band weet de betreffende hond zich uit te wurmen, vandaar.
Laatst gewijzigd door Michelle Vrolijk op do 03 jul 2014, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2952133
Tom heeft ook een tuig met dubbele buikband, bevalt prima, ik heb hem op maat laten maken bij sylka.nl.
Het eerste tuig waar hij echt echt niet uit kan komen.
Door Michelle Vrolijk
#2952152
Martine-Tom schreef: Tom heeft ook een tuig met dubbele buikband, bevalt prima, ik heb hem op maat laten maken bij sylka.nl.
Het eerste tuig waar hij echt echt niet uit kan komen.
Is deze dan ook verstelbaar?
Door Martine-Tom
#2952156
Michelle Vrolijk schreef: Is deze dan ook verstelbaar?
Ja  :)
De borstband, die onder de kin loopt zeg maar die is niet verstelbaar maar de 2 buikbanden wel  :)
Door zurca
#2952157
Hier twee windhonden die uit elk "normaal" tuig komen. Beide honden hebben een op maat gemaakt tuig via blaire.de en dan inderdaad een tuig met dubbele buikband.
Wat hierbij belangrijk is, is dat de achterste buikband achter het breedste deel van de ribben komt. Mocht de hond in de achteruit gaan terwijl de lijn strak trekt dan blijft die achterste band hangen achter de ribben en kan het tuig dus niet uit. Ik ben dus zeer tevreden over dit soort tuigen.

Afbeelding

En dan heeft Tous nog een "extraatje", die draagt aan zijn halsband een extra lijntje wat aan het tuig vast zit...Mocht het tuig toch over zn kop uit gaan, dan blijft het alsnog aan de halsband hangen en dus zo de lijn die aan het tuig zit ook ;)
Door miik
#2952205
Mijn Vivi (galgo) wurmde zich ook uit alle tuigen. Maar ik vind de tuigen met 2 banden niet zo mooi.
Dus ik heb ervoor gekozen om een tuig op maat te laten maken. Bij dit tuig zit de band achter de ribben, dus achter het breedste deel. Ze kan hier echt niet uit komen. En ze heeft heel wat fratsen uitgehaald en bokkesprongen gemaakt, maar dit tuig zit echt super goed ! Er werd eerst een proef setje opgestuurd dat ik op maat moest zetten en aan de hand daarvan is het tuig toen gemaakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#2952240
zurca schreef: Hier twee windhonden die uit elk "normaal" tuig komen. Beide honden hebben een op maat gemaakt tuig via blaire.de en dan inderdaad een tuig met dubbele buikband.
Wat hierbij belangrijk is, is dat de achterste buikband achter het breedste deel van de ribben komt. Mocht de hond in de achteruit gaan terwijl de lijn strak trekt dan blijft die achterste band hangen achter de ribben en kan het tuig dus niet uit. Ik ben dus zeer tevreden over dit soort tuigen.

Afbeelding

En dan heeft Tous nog een "extraatje", die draagt aan zijn halsband een extra lijntje wat aan het tuig vast zit...Mocht het tuig toch over zn kop uit gaan, dan blijft het alsnog aan de halsband hangen en dus zo de lijn die aan het tuig zit ook ;)
Zo doe ik dat ook bij Nelson. Die draagt een u-lead omdat hij me anders ondersteboven trekt. Maar gaat meneer in zijn achteruit kan hij er uit, en dus draagt hij altijd zijn halsband die aan de u-lead vastzit met een extra riempje.
Door Michelle Vrolijk
#2952254
miik schreef: Mijn Vivi (galgo) wurmde zich ook uit alle tuigen. Maar ik vind de tuigen met 2 banden niet zo mooi.
Dus ik heb ervoor gekozen om een tuig op maat te laten maken. Bij dit tuig zit de band achter de ribben, dus achter het breedste deel. Ze kan hier echt niet uit komen. En ze heeft heel wat fratsen uitgehaald en bokkesprongen gemaakt, maar dit tuig zit echt super goed ! Er werd eerst een proef setje opgestuurd dat ik op maat moest zetten en aan de hand daarvan is het tuig toen gemaakt.
Afbeelding
Waar heb je deze laten maken?
Door zurca
#2952305
Als ik het goed heb dan is het tuig van Vivi van http://www.aruby.de/

Ze zijn niet goedkoop en de levertijd is ook best lang... (dacht een week of 6 en misschien nu wel langer want ze hebben net zelfs een periode gehad dat ze helemaal geen orders aannamen ivm drukte)

@"Miik", blijft dit tuig een beetje op z'n plaats zitten, of schuift dit ook naar 1 oksel toe?
Ik heb ook een tuig gehad zonder dubbele buikband maar dan wel de buikband helemaal achter de ribben. Die schoof helemaal scheef en dat irriteerde in de oksel.
De tuigen met dubbele buikband schuiven ook wel wat richting oksel en ik zou zo graag een tuig hebben wat dat niet doet...

Ik heb op internet dit gevonden;http://i7.photobucket.com/albums/y268/Z ... 5b49e7.jpg Dat lijkt me ook wel ideaal omdat je dan geen band meer hebt tussen de voorpoten door... Alleen nog niemand gevonden die het maken kan/wil....
Door zurca
#2952309
flodder en dwarrel schreef: ik heb deze http://www.agradi.nl/pet-products-nylon ... n-25cm.htm voor mijn nieuwste aanwinst

lijkt op de van master harnas  ruffwear maar dan betaalbaarder maar is met de temperaturen als vandaag wel warm daar zij nog maar pas het water heeft ontdekt om door te lopen
Nieuwe aanwinst?!! Ik heb wat gemist vrees ik...
Vertel eens wat voor nieuwe aanwinst :)
Gebruikersavatar
Door baileys
#2952326
Ik heb toevallig gisteren mijn tuig binnen gehad wat ik bij 4dox.nl had besteld.
Ik ben zeer tevreden over de service en de reactie op eventuele mails. Voor mijn witte heb ik een zogenaamd tour tuig besteld omdat zij nogal gaat hangen in haar tuig.
Je kan zelf de kleuren enz bepalen en zelfs een tekts erop laten borduren.
Door Nynke
#2952380
offtopic; ik heb een Tre Ponti tuig voor Jeppe gekocht vanmorgen omdat ie met het andere tuig bleef krabben (syringomyelia). Ik hoop hiermee minder of geheel niet !!
Door miik
#2952384
zurca schreef: Als ik het goed heb dan is het tuig van Vivi van http://www.aruby.de/

Ze zijn niet goedkoop en de levertijd is ook best lang... (dacht een week of 6 en misschien nu wel langer want ze hebben net zelfs een periode gehad dat ze helemaal geen orders aannamen ivm drukte)

@"Miik", blijft dit tuig een beetje op z'n plaats zitten, of schuift dit ook naar 1 oksel toe?
Ik heb ook een tuig gehad zonder dubbele buikband maar dan wel de buikband helemaal achter de ribben. Die schoof helemaal scheef en dat irriteerde in de oksel.
Deze komt inderdaad van Aruby, en ik zie dat ze nu zomerstop hebben....
Dit tuig blijft echt perfect op zijn plaats zitten. Ik denk door die schuine stukjes aan de onderkant. Maar zelfs met crossen, zwemmen, gek doen blijft hij zitten zoals op de foto.
Door flodder en dwarrel
#2952412
zurca schreef: Nieuwe aanwinst?!! Ik heb wat gemist vrees ik...
Vertel eens wat voor nieuwe aanwinst :)
nee hoor je hebt niets gemist want ik heb haar nog niet voorgesteld ;-)

eind februari heb ik een ex broodfokteefje van +/- 5 jaar geadopteerd via een belgische opvang
bij de opvang was ze helemaal kortgeschoren omdat ze zo vervilt was, haar vacht is nu al aardig gegroeid en ik zal eens aan Marjan Kreuk/ De Meiden  mijn "hof fotograaf" vragen wanneer ze een plekje heeft
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door