Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#294789
Hallo,

Ik wil vanavond nieuwe beloningskoekjes gaan bakken. Nu zag ik een recept wat volgens mij wel heel lekker is :)maar hier zit spekvet doorheen. Nu is dat spek van varkens, kan ik dit spekvet dan wel gebruiken voor door de koekjes?

groetjes,
Bep
Door Lizzy
#294792
Ik neem aan dat het spekvet verhit is? Zo ja: dan zou je het kunnen gebruiken, hoewel veel honden helemaal niet zo goed op varkensvlees reageren.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#294846
Ik zou geen spekvet in mijn hondenkoekjes willen, ik vind het zelf heel erg lekker spekvet maar ik heb daarna 24 uur maagkrampen ervan. Dus lijkt het me ook wel heftig vet voor de honden.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 04 apr 2005, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
#294927
Mijn dochter is gek op spekvet door de bietjes en gooit er dan ook aardig wat doorheen :P :P, maar ze heeft nooit last van maagkramp of zo :-\
Ik ga het toch proberen, was alleen bang omdat dit varkensvlees betreft ;) Het lijkt me nl errrrruuuggg aantrekkelijk ;D :D

Ik zal iig hier nog wel even laten weten, volgende week of zo, hoe het bevallen is :D

Groetjes,
Bep
Door the dude
#294931
sylvia schreef: Ik zou geen spekvet in mijn hondenkoekjes willen, ik vind het zelf heel erg lekker spekvet maar ik heb daarna 24 uur maagkrampen ervan. Dus lijkt het me ook wel heftig vet voor de honden.
Wat een vreemde vergelijking, iets wat niet goed is voor mij kan toch best goed te zijn voor mijn hond ?

Ik zou spekvet wel geven, zeker in een recept voor hondenkoekjes omdat het zeer sterk ruikt en honden dit vaak heerlijk vinden. Dierlijk vet is een goede energie bron voor honden !

Volgens mij hoef je het niet eens te verwarmen om dat het al gedroogd/gezouten of gekookt is.
Door Marion
#294943
Ik zou het er niet in doen, omdat varkensvlees ongezond is, en veel honden er allergisch voor zijn of niet goed tegen kunnen (bv jeukklachten e.d.).
Laatst gewijzigd door Marion op ma 04 apr 2005, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#294945
Lijkt me heerlijk als je hond er tegen kan ik hoef het hier niet te proberen.

Want de bullen dames kunnen er niet tegen krijgen jeuk en uitslag er van

want het blijft varkens vlees op welke manier het ook is klaar gemaakt.
Door nikèdog2000
#295093
hallo
wat ik zaterdag hoorde is !!!!
dat in het varkens voer afval van medicijnen zit.
je kan misschien beter schapen vet gebruiken.
nikèdog2000
Gebruikersavatar
Door sylvia
#295115
the dude schreef: Wat een vreemde vergelijking, iets wat niet goed is voor mij kan toch best goed te zijn voor mijn hond ?

Ik zou spekvet wel geven, zeker in een recept voor hondenkoekjes omdat het zeer sterk ruikt en honden dit vaak heerlijk vinden. Dierlijk vet is een goede energie bron voor honden !

Volgens mij hoef je het niet eens te verwarmen om dat het al gedroogd/gezouten of gekookt is.
normaal wel maar varkensvlees en dus ook vet dus over het algemeen helemaal niet zo gezond is niet voor de mens en ook niet voor de hond,veel mensen en veel dieren kunnen reacties vertonen op varkensvlees en vet.

Wat ik dus zei, ik vind het ook erg lekker maar ik heb er last van, ik wil dit niet uitproberen op mijn honden om ze of aan een verstoord darmstelsel te helpen of huiduitslag .
Hier lusten ze alle koekjes ook zonder varkensvet
Door rees
#295126
nikèdog2000 schreef: hallo
wat ik zaterdag hoorde is !!!!
dat in het varkens voer afval van medicijnen zit.
je kan misschien beter schapen vet gebruiken.
nikèdog2000

heb wel vaker gehoord dat ze varkens van alles en nog wat te eten geven.
maar medicijnen is wel heel erg als dat waar is :-\ :o
Door the dude
#295132
sylvia schreef: Wat ik dus zei, ik vind het ook erg lekker maar ik heb er last van, ik wil dit niet uitproberen op mijn honden om ze of aan een verstoord darmstelsel te helpen of huiduitslag .
Hier lusten ze alle koekjes ook zonder varkensvet
Ja dat begrijp ik.

Jij vind het lekker maar je hebt er last van.
Daarom wil je het niet uitproberen op je honden.

Dat vind ik een rare vergelijking, ik weet bijvoorbeeld zeker dat mij maag in een rolstuip gaat als ik er een rauwe sardien in zou schuiven terwijl dit voor mij hond geen probleem is. Ik denk met niets wat ik paco geef of het wel goed voor mij is.

Dat sommige honden allergische reactie krijgen op varkensvlees is weer een heel ander verhaal. Dat veel varkensvlees vol met rotzooi zit ook. En natuurlijk lusten honden ook koekjes zonder spekvet.

Voor de duidelijkheid: Iedereen moet zelf weten hoe die denkt over spekvet/varkensvlees, het enige wat ik wil zeggen is dat je niet je eigen maag/darmkanaal met dat van de hond moet vergelijken.
Laatst gewijzigd door the dude op ma 04 apr 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nikèdog2000
#295133
ja rees ik durf het niet met mijn hand op me hart te zeggen hoor maar die mevrouw die het zei zei het heel stellig dat dat er in zit.
gr. nikèdog2000
Door Laura2004
#295147
Er zit in alle veevoer troep ook afval en resten frituurvet daar is pas geleden een rapport over verschenen en niemand schijnt zich daar druk over te maken en de regering gaat er al helemaal niks aan doen.
Door Peet
#295149
Je leest / hoort wel vaker dat er in varkens en runderen resten van antibiotica zijn gevonden....bestemd voor humane (!) toepassing...Tja, de diervoeder sector is gewoon een flinke industrie en god weet wat ze er doorheen gooien....Denk maar aan de reportage Vet komt altijd Boven (afgewerkte motorolie, was Belgisch schandaal), Dioxine kippen, nu weer Nicotine-kippen..... :o....maar NEEEEEEEE...er is GEEN gevaar voor de volksgezondheid... >:( :-X

Afijn, we weten allemaal de voors en tegens van varkensvlees...Persoonlijk zou ik geen varkensvlees aan mijn honden geven, en spekvet lijkt mij daarbij ook nog eens veel te zout... :-\..Maar ieder moet doen wat hem goed dunkt....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door