Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jouke
#2950534
Goedemorgen!
We hebben vier honden en nog nooit zoveel vlooien gezien als dit jaar. Nou zijn twee van de dames 16 jaar oud dus misschien door de verminderde weerstand extra vatbaar voor vlooien? Een van de dames heeft zichzelf al een hotspot bezorgd (die ik nu steeds ontsmet met hypercal en met Aloe vera gel insmeer, lijkt te helpen). Maar een van de vier honden kan ik kammen met een luizenkam en ik verbaas me over de hoeveelheid vlooien die ik steeds weer vang. De andere honden hebben een te dikke vacht (o.a. een Tibetaan) of bijten (een van de bejaarde dames is pas sinds sept bij ons en je kunt bij haar niet in de buurt komen met een kam/borstel/schaar). Ik heb gisteravond de producten van Ecostyle besteld, iemand daar goede ervaringen mee? Ik was de jonge honden regelmatig met shampoo, stofzuigen, kleedjes wassen. Nog iemand een gouden tip? Chemische bestrijding werkt niet (ik had nog 1 spuitje over), een van de bejaarden wordt daar heel ziek van heb ik gemerkt en de vlooien blijven gewoon leven. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die veel meer vlooien hebben dan in andere jaren.
groet, Jouke
Door Martine-Tom
#2950538
Als je echt een plaag hebt zou ik toch met chemische zooi aan de slag gaan..
Ik weet niet welk pipetje je gebruikt hebt maar in mijn ervaring werken ze toch echt wel in elk geval  ;)
Ecostyle klinkt leuk maar deed hier minder dan niks  :-\
Met 1 of 2 vlooien schiet ik niet gelijk in de vlekken maar zodra je echt over 5 of meer per dag per hond praat...gaat er hier toch echt chemische troep op, na ooit 1 keer echt een plaag gehad te hebben...nee ik wacht dat niet meer af  ;)
Door Jouke
#2950546
ik heb advantix gebruikt. Maar goed, Paulinchen wordt er erg ziek van, haar leven zal dit wel niet meer aan kunnen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2950551
Advantix heeft bijna het leven gekost van mijn chi
Ik zou ook chemische troep gebruiken
Heb hier bolfo gold dat gaat goed en geen nare bijwerkingen
Alternatief is diameeraarde mee inpoederen zelf wat betreft vlooien geen ervaring mee
Wel met giardia, maar er zullen er vast hier wel mensen zijn die er wel ervaring mee hebben
Je kan het bestellen bij de baroen
Door Jouke
#2950564
Maar ik vind het zo vervelend dat de werkzame stof, Imidacloprid, zo slecht is voor het milieu
Door Martine-Tom
#2950572
Jouke schreef: Maar ik vind het zo vervelend dat de werkzame stof, Imidacloprid, zo slecht is voor het milieu
Ik vind honderden vlooien die me tegemoed springen vervelender ;)
Door Shanti en co
#2950615
Onze katten hadden laatst weer vlooien en toen hebben we activyl gebruikt, dat werkt met een andere stof en bioactivatie zeggen ze en tot nu toe werkt het prima.  :)
Door Suzanne
#2950972
De honden (en katten en andere dieren)behandelen is 1.. maar denk vooral om de omgeving!!!
Spray gebruiken, alles wassen en blijven wassen, om de paar dagen. Je wast je dus kleuenblind. Tijdelijk alle dekens e.d. maar even weghalen. NIET dweilen, evt stoomreinigen met schoonmaakazijn met lavendelgeur op de grond (niet in de machine).
Stofzuigen, liefst meermalen per dag, en de zak meteen in een goed dichtgeknoopte plastic zak buiten weggooien. Vergeet de trap en bovenverdieping niet EN de auto...

Sterkte.. niet leuk...

Suzanne
Door Jouke
#2951355
ja dat stofzuigen en kleedjes wassen, daar ben ik nu al twee weken mee bezig. Maar zoveel plekjes in huis en Nyima (Tibetaan) smeert m inderdaad af en toe naar boven om in ons bed te gaan rollen >:(  Toch heeft ze vandaag echt minder jeuk (gister gewassen) en ook Sofie lijkt rustiger. Sweet kan ik goed kammen en er komen nu minder vlooien uit. Nu vol blijven houden. Heb van die poeder besteld (diateem aarde), Ecostyle. Probeer het nog even op de alternatieve manier (de chemische manier heeft hier nog nooit echt geholpen, alleen maar zieke honden). Boek van Don Hamilton (homeopathic care for cats and dogs) weer eens goed doorgelezen, het vlooienhoofdstuk :) Paulinchen, onze bejaarde teckel/poedel combi (of is het nou toch een boheemse terriër?) nog maar niet benaderd om haar te kammen/wassen.
Hoe plaatsen jullie trouwens foto's onder je berichten?

groet, jouke
Gebruikersavatar
Door kiara
#2951466
Zal mij benieuwen wat je van de diameeraarde vind wat betreft de vlooien
Ik las ook nog van biofood snoepjes ofzo dat scheind voor vlooien teken enzo te zijn
Ik ken het niet maar misschien jij wel
Succes
Door sella
#2951803
Die biofood dingen werken echt voor geen meter. Die heb ik jaren terug al gegeven, nog steeds een trits vlooien en een hond aan de spuit van al het vet.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2951866
o okee niks dus ;) bij krijgen ze wel elke dag half knoflook tabletje van de hema,tot nu toe geen teken of vlooien
Door Martine-Tom
#2951908
kiara schreef: o okee niks dus ;) bij krijgen ze wel elke dag half knoflook tabletje van de hema,tot nu toe geen teken of vlooien
Hier krijgen ze niks en ook geen vlooien ;)
Door Jouke
#2952082
Die Biofood kregen ze. Het zal wel helpen bij een lichte aanval van die vlooien maar nu niet. Met knoflook geven wel uitkijken, teveel is echt slecht voor hun immuunsysteem volgens mij. Als morgen de kinderen naar school zijn, ga ik die aarde eens proberen. Ik zag het nu al gebeuren dat er een grapjas in zou gaan zitten blazen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2952138
Jouke schreef: Die Biofood kregen ze. Het zal wel helpen bij een lichte aanval van die vlooien maar nu niet. Met knoflook geven wel uitkijken, teveel is echt slecht voor hun immuunsysteem volgens mij. Als morgen de kinderen naar school zijn, ga ik die aarde eens proberen. Ik zag het nu al gebeuren dat er een grapjas in zou gaan zitten blazen.
Diatom. aarde werkt tegen de levende volwassen vlooien niet tegen de larven en eitjes daar heb je wel een andere spray tegen dus in combi plus blijven stofzuigen en alles op 60 graden wassen met schoonmaakazijn en dan moet je er doorheen komen. Sterkte!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door