Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2950001
Zojuist is Floortje, één van onze konijnen, overleden. Kerngezond vanmorgen, ik geef alles brok, ze verslikt zich en nog geen minuut later ging ze dood.  :'(

Jopper, haar vriend, zit nu alleen.
Vorige week zei ik nog dat we eigenlijk teveel hadden zitten en we een keer wilden gaan afbouwen. Maar ja, dit is wel erg sneu!
Floortje was 9, Jopper is ruim 10.

Ik heb nog een ander koppel zitten. Joep, 5, en Merel, 1.

Wat zal ik doen? Een trio met twee rammen gaat ook niet, toch?
En Jopper gaat niet naar de opvang met zijn leeftijd. Toch maar een dame erbij?
Door Martine-Tom
#2950040
Hier hetzelfde probleem gehad, ik heb er toen voor gekozen om hem alleen te laten, en uiteindelijk na een jaar heb ik hem nog kunnen herplaatsten bij een leuke oudere dame-nijn.
Hij mocht daar vrij in de tuin en voor zover ik weet hupst ie nog steeds vrolijk rond  :)
Door K&D
#2950234
Harry heeft zijn laatste levensjaar ook als weduwnaar moeten doorbrengen. Hij was al stok, en niet zo heel inschikkelijk. Een nieuwe liefde durfde ik niet meer aan, omdat zij hem wellicht zou overleven. En dan blijf je bezig. Hij werd wel aanhankelijker naar ons toe.
#2950316
Ik zou eens rondkijken of je geen oude dame ergens tegenkomt.
Het idee om zo'n oud dametje nog een thuis te kunnen bieden die anders ook ergens alleen haar levenseinde zou moeten slijten, vind ik onweerstaanbaar.
10 jaar vind ik nog net niet oud genoeg om het zo te laten.  Sommige konijntjes worden nog een stuk ouder.  Dus misschien kan hij echt nog een heleboel jaren mee, als hij een partnertje krijgt. Eens ze tegen de 14 jaar aanlopen, zou ik ze waarschijnlijk wel alleen laten.  Naast de jeugd huisvesten zodat ze elkaar door de draad kunnen zien en snuffelen maar zodat hij er geen last van heeft als hij er geen zin in heeft.  Jonge konijntjes (1 jaar, das nog bijna puber), kunnen die oudjes vaak nogal missen...  ::)
Kan natuurlijk zijn dat ze dan wel laten merken dat ze liever samen zouden zijn, maar ik denk dat het leeftijdsverschil en 2 rammen met 1 voedster, niet zo'n goed idee is. 

Wat je ook kan doen is een middelleeftijd voedster erbij halen en kijken of je hen allevier samen kan koppelen.  Dat vraagt geduld, kennis en een onbekend terrein, maar is zeker niet ondenkbaar dat dat lukt. Beetje kijken dat de karakters matchen.  Wanneer je oudje dan zou komen te gaan, kunnen de drie overblijvers (2 dames en een heer dan) waarschijnlijk wel samen blijven zonder problemen.

Veel sterkte trouwens met het verlies van je Floortje.
Het lijkt me vreselijk op zo'n manier zo plots je diertje te verliezen.  :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#2950334
pearlsofpassion schreef: Ik zou eens rondkijken of je geen oude dame ergens tegenkomt.
Het idee om zo'n oud dametje nog een thuis te kunnen bieden die anders ook ergens alleen haar levenseinde zou moeten slijten, vind ik onweerstaanbaar.
10 jaar vind ik nog net niet oud genoeg om het zo te laten.  Sommige konijntjes worden nog een stuk ouder.  Dus misschien kan hij echt nog een heleboel jaren mee, als hij een partnertje krijgt. Eens ze tegen de 14 jaar aanlopen, zou ik ze waarschijnlijk wel alleen laten.  Naast de jeugd huisvesten zodat ze elkaar door de draad kunnen zien en snuffelen maar zodat hij er geen last van heeft als hij er geen zin in heeft.  Jonge konijntjes (1 jaar, das nog bijna puber), kunnen die oudjes vaak nogal missen...  ::)
Kan natuurlijk zijn dat ze dan wel laten merken dat ze liever samen zouden zijn, maar ik denk dat het leeftijdsverschil en 2 rammen met 1 voedster, niet zo'n goed idee is. 

Wat je ook kan doen is een middelleeftijd voedster erbij halen en kijken of je hen allevier samen kan koppelen.  Dat vraagt geduld, kennis en een onbekend terrein, maar is zeker niet ondenkbaar dat dat lukt. Beetje kijken dat de karakters matchen.  Wanneer je oudje dan zou komen te gaan, kunnen de drie overblijvers (2 dames en een heer dan) waarschijnlijk wel samen blijven zonder problemen.

Veel sterkte trouwens met het verlies van je Floortje.
Het lijkt me vreselijk op zo'n manier zo plots je diertje te verliezen.  :-*
Onze Sjaak was 13, dus ik hoop dat Jopper nog een tijd mee kan. Hij is ook gewoon veel te leuk.
Een oudere dame is wel een idee misschien. Een viertal maken gaat niet, daarvoor is er te weinig ruimte. Ik heb nu twee ruimtes van 3m2 maar die staan niet bij elkaar en dat is ook niet te realiseren. Het andere koppel is ook zo heerlijk stabiel.
Ik denk dat ik het gewoon eens een paar dagen moet laten bezinken.

Brokken... En ze zeggen dat barf gevaarlijk is  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door