Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2947590
Geen idee of dit hier goed staat maar kip is niet hond/voer/kvv gerelateerd (behalve als het gegeten wordt :biggrin2: )dus ik zie het wel.

Ik heb een vermoeden dat Hennie, onze nieuwste kooikip misschien wel wormen heeft. Gisteren zag ik iets in haar ontlasting dat leek op een dun rond elastiekje. Ik ben niet zo voor allelei giftige toestanden in een kip pompen, vaak zijn de wormen dood maar de rest binnenin de darmen ook. Nu lees ik over Verm-X.Ook omdat ik haar niet individueel kan ontwormen omdat ze niet te pakken is, de andere 3 zullen dus mee ontwormd moeten worden. Iemand ervaringen hiermee. Op het kippenforum lees ik goede en slechte ervaringen dus ik probeer het hier ook maar even. Genoeg kippenliefhebbers hier. :)
Door keetje
#2947665
Ja, dat pipetje,.. :-\
Hennie is een enorme stresskip 8), dus een paar dagen achter elkaar in de houtgreep voor een pipetje, dat gaat ze vast niet redden. Die blijft dood in mijn handen.
Als ik echt niets anders vind zal het wel moeten, ik zoek nog even door anders gaan we toch maar voor de panacur. Waar zouden bioboeren hun kippies mee ontwormen? Ik ga weer eens goegelen, bedankt voor je antwoord.  :)
Gebruikersavatar
Door Aurora Borealis
#2947735
Ik haal ontwormingsmiddel bij de welkoop voor voliere vogels dit los ik op in een papje gemaakt van het voer en water en ze zoveel geven dat ze het ook allemaal opeten en na een week doe ik dat weer. Dan zijn alle wormen dood, als je het namelijk alleen in het water doet verknoeien ze het meeste en als je er een papje van maakt dan eten ze alles op.
Door hannabelgje
#2947911
Ik haal poeder bij de da. Ik ontworm liever alle kippen tegelijk. Ga ik binnenkort ook weer doen als de kuikens wat ouder zijn.
Gebruikersavatar
Door Aurora Borealis
#2948111
keetje schreef: Hoe zit het dan met de wachttijd voor de eieren? Ik vind het zo verrekte zonde om eieren weg te gooien.
ik geloof een week, de beste tijd om te ontwormen is trouwens na de zomer en in het voorjaar. Dan zit je na de leg en voor de leg. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door