Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#29468
Hallo,

Balou heeft net een schapenkop gekregen. Ze mag vandaag voor een keertje helemaal los en zoveel knagen en eten als ze wil. Al stop ik haar wel als ze zelf niet stopt. Ik heb haar van tevoren een beetje vlees gegeven, want er zit weinig op de kop en ik dacht dat ze niet door de schedel zou komen.....wel dus ;D Het is echt een gaaf gezicht. Ik zal een paar foto's schieten en ze zo plaatsen!!

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op vr 12 dec 2003, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#29472
Helen, aan welke kant is ze eerst begonnen ?

gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op di 09 dec 2003, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#29473
Dat is iets wat ik mijn hond nooit durf te geven ben veels te bang dat hij daarna niet meer bij de schapen kan dat had ik in het begin ook met schapenvet bonbons ik vond het zo tegenstrijdig heb ik ook met lamshart maar niet met kip en ook niet met vers uit de diepvries.Mischien is het bijgelof zoiets van schapen zijn om te hoeden.
Door Helen
#29475
Nou eerst bekeek ze het geval eens goed. Toen had ze zoiets van jippieee voor mij en trok en plukte ze her en der wat. Maar na een minuutje of twee euforie zag je haar bijna denken wacht zo lukt het niet en begon bij de neus, sloopte de onderkaak eraf at de tong op en een flink stuk onderkaak. Toen begon ze aan de onderkant van het hoofd waar merg en en veel bloed was. Toen trok ze er een oog uit en at hem op. Eigenlijk was ze toen wel soort van voldaan, want het tempo ging wat omlaag en ze ging terug naar de neus en ging daaraan rukken en plukken. Toen ze meer dan een uur bezig was en de helft van de kop op was en Balou nog steeds bezig was heb ik haar maar ervanaf gehaald.....Ik vond het wel welletjes...Jeetje ze heeft echt nooit genoeg....

Ik ga effe de foto's proberen te regelen!

groetjes Helen
Door Helen
#29520
sylvia schreef: Kunnen honden dan ook scrapie krijgen ???
Nope honden kunnen geen scrapie krijgen. En deze schapenkop heeft meer dan twee maanden bij mijn twintig graden in de vriezer gelegen, dus als er wat ik het koppie leefde, is het nu mooi dood ;)

groetjes Helen
Door Angelique
#29528
Helen schreef:

Nope honden kunnen geen scrapie krijgen. En deze schapenkop heeft meer dan twee maanden bij mijn twintig graden in de vriezer gelegen, dus als er wat ik het koppie leefde, is het nu mooi dood ;)

groetjes Helen
Het is materiaal wat niet terug mag komen in de voedselketen, ongeacht of je hond er nu wel of niet ziek van wordt. Je leverancier is dus zwaar in overtreding en dankzij dat soort leveranciers zal het in de toekomst alleen maar veel moeilijker worden om (buiten je slager om) aan je Barf/Arfmateriaal te komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door