Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2946419
Binnen 3 weken gaan we voor 10 dagen op reis met de tent. Onze bc gaat als wij op vakantie gaan logeren bij mijn ouders. Tot nu toe was dat nooit een probleem, want hij kreeg nog brokken.

Maar nu barft hij sinds enkele maanden. Het probleem is dat mijn ouders enkel een vriesvakje hebben, en bovendien niet echt openstaan voor vers voeren. Het gaat dus brok moeten worden.

Wat is volgens jullie een aanvaardbare brok voor die 10 dagen? En laat ik hem cold turkey overschakelen de dag dat we vertrekken, of bouw ik dat op? En als we terugkomen, ook in 1x terug naar barf?

Onze sheltiepup van dan 6 maanden gaat mee op reis (Frankrijk). Kan het kwaad om haar die 10 dagen niet compleet te voeren? Ik dacht van gewoon dagelijks in de supermarkt wat bijeen te zoeken, maar naar percentages, groenten en vooral orgaan zal dat moeilijk zijn. Ik heb er eigenlijk geen idee van wat er in de Franse supermarkt te vinden is...

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2946465
In Frankrijk is vrij veel orgaanvlees te krijgen, en ik zou ook lekker wat gedroogde orgaantjes meenemen.

Je andere hond, kan die niet op kvv? Ik heb de laatste vakantie kvv meegenomen. Dit heb ik in porties verpakt en zo paste het best goed in de vriezer. Voor de eerste twee dagen kan het ook prima in de koelkast, dus hoef je maar voor 8 dagen te verpakken.
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2946684
Die gedroogde orgaantjes is een goed idee, ik heb net kippenlevertjes en geitenlong gedroogd en heb nog kippenhartjes in de vriezer. En een niertje moet inderdaad wel te vinden zijn.

Wat onze grote vent betreft, hij eet zo'n 700g per dag, dat krijg ik echt niet in dat vriesvakje bij m'n ouders gepropt, dat zit nu al propvol met spul van henzelf... :-/
Gebruikersavatar
Door Hope
#2946706
Ruisje schreef: Is korte gestoomde voeding geen optie voor bij je ouders? Bijvoorbeeld Renske. Dat kan buiten de koelkast of vriezer bewaard worden. ;)
Ook een goed idee!
Dat zou eerder mijn voorkeur hebben dan brok.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2946709
Of kvv voor die dagen diepgevroren in een elektrische koelbox mee geven. Voor de eerste dag kan er al uitgehouden worden, misschien kan de laatste dagportie (of 2) wel in het vriezertje. Zo gaan wij het de komende vakantie ook doen. Door het er stijfbevroren in te doen, duurt het echt lang voor het ontdooid is en normaal gesproken ligt hier ook wel eens nog 2 dagen ontdooid voordat het gevoerd wordt.
Door suzanne 1
#2946715
Mijn ouders hadden hetzelfde probleem met hun hondenoppas.....kijk even hoe vaak ze boodschappen doen. ....bij veel supermarkten is smuldier of rodi te krijgen en dat kun je wel 3 dgn in de koelkast bewaren. Van te voren geld mee geven en klaar.En als dat niet lukt geven ze gevriesdroogd voer  zoals k9 ....dat hoeft nniet in de vriezer of koelkast
Door Parelridder
#2946739
Ik zou niet kiezen voor brokken, maar kijken wat de supermarkt (of als ze daartoe bereid zijn: de dierenwinkel) in hun buurt heeft aan kvv. Voor een paar dagen mee geven, voor zover in de koelkast past en een voor hen makkelijke verkrijgbare kvv vragen te voeren. Een dagje van te voren in de koelkast zetten en - net als brokjes - hoeven ze niets anders te doen dan de portie in het bakje te doen... Mensen vrezen vaak moeite en viezigheid bij de gedachte aan verse voeding voor de hond, maar het zal ze in de praktijk vast érg mee vallen. Hopelijk zien ze het zitten als je aan geeft waar ze e.e.a. krijgen kunnen en hoe het dan verder 'werkt'.

Wat de jonge hond betreft zal het geen kwaad kunnen om 10 dagen niet helemaal compleet te voeren. Bot en vlees verhouding wel bewaken en qua groenten zou ik die dagen gewoon wat gekookte groenten geven, net hoe het schikt. Zelf eten we op vakantie ook vaak anders en makkelijker dan gebruikelijk, laat staan in de puberteit.. ::) Voor zo'n beperkte periode is dat geen punt!
Door Anne in Zweden
#2946754
Maar als je ouders pertinent weigeren iets rauws te voeren en per se brok willen, bouw de overgang van vers naar brok dan langzaam op, niet cold turkey! Dan kun je zelf in de gaten ouden of hij er last van heeft (spuitpoep, buikpijn, dat soort dingen) en zitten zij niet met een hond die 5 van de 10 dagen ziek is.
Door Lizzy
#2946763
san :) schreef: is K9 geen oplossing?
zit het dichtst tegen echt vers aan de de overschakeling gaat moeiteloos hier!
Daar zat ik ook aan te denken. Dat heb ik ze op show in Dld gegeven en dat hapte goed weg, ontlasting prima.
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2946907
Ok, dank je voor de tips (en het verplaatsen, sorry)

Het enige wat hier aan KVV dichtbij te krijgen is is duck. Ik heb dat ooit in de beginperiode van het versvoeren eens gekocht en vond dat er zo vies uitzien :-/
Of ja, carnibest heeft een verkooppunt vlakbij, maar die rollen nemen erg veel plek in, en dan moeten ze ook weer gaan afwegen ipv 7 schijfjes in de bak te mikken :-/

Ik ben ergens bang dat als ik het zo doe, en ze vergeten er om te gaan (beperkte openingsuren verkooppunt) dat ze dan gewoon maar een bak brokken van hun hond voor z'n neus schuiven...

T is vervelend hé, verder zit hij daar echt goed, heeft de lab van m'n ouders als speelkameraad,... En tot onze vorige reis at hij gewoon nog brokken, dus stelde t probleem zich niet. Nu vinden m'n ouders mij een beetje raar natuurlijk, dat hij vorige keer gewoon brokken vrat, en nu ineens niet meer mag  ::)

Ik ga eens overleggen en kijken waar ik aan Renske of K9 kan geraken, dat ken ik eigenlijk niet. Maar ik denk dat dat een veiligere oplossing is dan KVV waar ze nog om moeten gaan en kunnen vergeten, ze werken allebei nog, en als je niet gewend bent daarmee rekening te moeten houden...
Laatst gewijzigd door Chase en Nellie op di 24 jun 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evelyn02
#2946910
Ik heb prima ervaring met K9. Vorig jaar hebben ze het weer vier weken tijdens de vakantie gegeten. Ze smullen ervan en de ontlasting is prima.
Ik bestel het altijd via internet bij de Vogelkelder in Den Haag. Werd gratis thuisbezorgd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door