Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sultan
#2945874
Ik lees net het bericht van Kaszi.... Een nachtmerrie voor elke fokker... Maar ook iets wat voor velen onvermijdelijk is. Hoe herken je elke afzonderlijke pup??
Bij de Cane Corso heeft elke pup een andere witte borstvlek. Daaraan zijn zij te herkennen. Wij  werken dus nooit met halsbandjes bij pups, maar alleen met foto's van borstvlekken of andere herkenbare vlekjes, bv achter op de poten o.i.d..
Ik heb nooit met de zgn pupbandjes willen werken.... Geen haar op mijn hoofd die dat wil. Pups en bandjes is voor mij een grote no no. Maar wat voor alternatief heb je als de pups meerdere kleuren hebben? Nagellak blijft niet zitten is onze ervaring. Schapen stiften werken ook niet bij pups.
Hoe leg je de individuele tekening van de diverse pups handig en herkenbaar vast?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2945993
ik had bedacht omdat er de eerste 2 weken toch niet zo heel veel gebeurd dan gewoon een gevlochten wollen halsbandje om te doen in verschillende kleuren.
En daarna nagellak aan de binnenkant van het oortje ofzo?
Door Martine-Tom
#2946031
Zijn er geen pup-bandjes met zo'n breekstuk erin, net als je voor katten hebt? Dat als ze blijven hangen het bandje gewoon kapot gaat?
Door Hanny
#2946034
@ Sultan.
Je hebt het over een individuele tekening vast leggen, maar als die er niet, of vrijwel niet is, dan is er niet veel vast te leggen.
Nog niet zo lang geleden heb ik een vraag gesteld over pupbandjes, zoals Erna die knoopt.
Het topic staat hier wel ergens.
Hier ook geen bruikbare ervaring met nagellak en strepen van stiften, op hun blote buikje werkt pas, als de moeder ze niet meer zo heftig likt.
Ik wilde ze net vandaag de pupbandjes om gaan doen, met van die sluitinkjes, die zo nodig open springen.
Alleen denken we, dat ze door het lage gewicht van de pupjes echt niet open zullen gaan. Je moet er een flinke ruk aan geven en dat zal met hummeltjes van onder de kilo echt niet gebeuren.
Ik had van katoen gehaakt en dat werkte niet zo goed met het Erna patroon, gepunnikte draadjes lijken me gladder.
Waarschijnlijk ga ik nu toch iets proberen met een dubbel gehaakt bandje, of toch nog een keer met nagel lak proberen.
Mijn terriërs spelen t.z.t. ook wel wat stevig met elkaar, ook een ingewikkeld punt. Maar even rustig nadenken.

Hanny
Door Ruisje
#2946102
Is voedselkleurstof geen idee? Een kennis (in Australie) gebruikt dat bij haar pups - op de vacht, elk op een andere plek. Als het minder wordt werk ze het weer bij ;)
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2946142
Danny schreef: Wij deden de kleintjes woldraadjes om, en later kregen ze een wasco stip.
doe je dit verwarmen zodat het warm wordt?
En waar haal ik zo iets?
Door Hanny
#2946148
Wasco koop je gewoon in de speelgoed winkel.
Tenminste toen mijn kinderen klein waren. Ik heb het wel met bijenwas kleurtjes geprobeerd, resultaat prutje.
Hier heb ik net de bandjes omgedaan. Mijn gehaakte koordjes stonden veel mooier en minder opvallend.
We hebben er diep over nagedacht en hopen dat dit veiliger is dan koordjes.
Enkel en alleen als ze elkaar bij de nek pakken, dan zou je denken dat een smal koordje eerder aan puptandjes blijft hangen dan aan een breder bandje.
Binnenkort ga ik een kleurstreepje op de buikjes zetten en dan afwachten, of het al zichtbaar blijft, of dat Roos het nog keurig weg likt.
Bij Jetty van der Hulst zag ik bandjes met klittenband, nog eens over na denken, maar dat blijft volgens mij ook vast zitten.
Dat is ook de bedoeling alleen heel soms niet.

Hanny
Door Danny
#2946428
**Marjolijn** schreef: doe je dit verwarmen zodat het warm wordt?
En waar haal ik zo iets?
Ja volgens mij gewoon bij de Bruna/tekenwinkel ofzo.
Wasco beetje verwarmen met een aansteker, als het zacht is een streepje op de pup, voelen ze niets van.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2946502
bastet schreef: De fokker van een van mijn katten knipte de vacht op een bepaalde plek wat korter.
fokker van mijn hond doet dat ook. Bij iedere pup op een andere plaats. Na een paar weken bij de nieuwe baas zie je het niet meer.
Door Jantina
#2946727
Bij mij werkte nagellak echt prima. De goedkoopste die ik kon vinden, en ik deed het op het puntje van de staart. Dat likt moeder niet. Ik heb het in die 9 weken slechts 1 keer bij hoeven werken. Gewoon felle kleurtjes, die zijn helemaal hip nu dus makkelijk te vinden. Ik had eerst gehaakte bandjes om maar de (ruwe) vacht ging daar anders van staan en dat wilde ik niet, had geen idee of dit voor de vachtontwikkeling op die plek van invloed zou zijn. Ik heb ze vanaf een week of 6 wel aan halsbandjes laten wennen, maar alleen als we echt even met ze gingen spelen ofzo, ze zaten er ook bij elkaar in te bijten dus ik vond dat een beetje eng.

Maar ja wat er bij Kaszi is gebeurt is echt dikke vette pech natuurlijk. Ik denk dat zij ook niet heel de nestperiode bandjes om doet, dat zijn ook vachten die je kan tekenen (bont).
Door miik
#2947545
Bij de border collies is het ook meestal niet nodig. Maar bij de katten had ik ook iets nodig. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een soort leren/suede veters....
Nagellak ed werd door moederpoes eraf gelikt, en de bandjes met klittenband kreeg moeders een kapotte kin van, de randjes waren te scherp...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2947600
De fokker van Pippa wil ook niet met bandjes werken!
Ik snapte niet hoe hij 8 witte monsters uit elkaar kon houden.
Maar het eerste weekend wist ik binnen een uur al wie wie was. Een klein vlekje in het oor, een iets donkerder plekje zus  etc
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door