Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2945712
Zondag de enige "vrije" dag in de week. Uiteraard niet echt vrij, poetsen, administratie en de tuin zijn op zondag aan de beurt. Tenzij....

Je je eigen kvv maakt voor je oudje als eten en voor je jonkie als kong vulling.

15 kg eendennek, 3 kg  wilde konijnkarkas, 10 kg spiervlees en 8 kg orgaan. Gewogen, gemalen, gemengd en in porties verpakt. Dat is dus kant en klaar uit de vriezer te plukken. Wat niet helemaal klopte (altijd iets te veel of te weinig zus of zo als ik grote porties bestel) gemalen en aangetekend wat nog toe te voegen. Daarna hele keuken onder handen moeten nemen. Mens wat een klus.

Echt die vers voerders zijn helemaal gek!!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2945717
Herkenbaar! Soms denk ik wel eens: we zijn hartstikke gek! Gister nog kippen zitten plukken, wat een ***klus. Alles onder de veren, kriebels in de neus en uren later pas een kwart van de kippen kaal. Maar ja, het was wel gezellig  :biggrin2:

En jou hondjes zullen smullen en daar doe je het dan voor he!
Door Lil
#2945720
Fenixjuh schreef: Boris kan de rest van de maand weer rustig op 2 oortjes slapen
Maak daar maar 3 maanden van ;-)

@Kaela wat een geruststelling dat het NOG gekker kan hihi. Kippen plukken ga ik me niet aan wagen.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 22 jun 2014, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2945724
Lil schreef: Maak daar maar 3 maanden van ;-)

@Kaela wat een geruststelling dat het NOG gekker kan hihi. Kippen plukken ga ik me niet aan wagen.
Dat zou ik tot 2 dagen terug ook gezegd hebben  ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#2945745
Kaela schreef: Herkenbaar! Soms denk ik wel eens: we zijn hartstikke gek! Gister nog kippen zitten plukken, wat een ***klus. Alles onder de veren, kriebels in de neus en uren later pas een kwart van de kippen kaal. Maar ja, het was wel gezellig  :biggrin2:

En jou hondjes zullen smullen en daar doe je het dan voor he!
Heeeeel herkenbaar!
Koude vingers, minder brood in de vriezer omdat het hondenvlees er anders niet in past, een drogertje dat op volle toeren draait, rekenen, bestellen, portioneren, ontdooien... Het lijkt soms echt gekkenwerk. Maar ja, dan zie je de hond blinken als een spiegel en genieten van zijn eten en dan is het dat werk meer dan waar.

Gelukkig kan Nelson zelf prima kippen plukken!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2945779
Hier nog 1 die wel eens denkt ben ik nou gek
Durf het soms maar geen eens meer te zeggen tegen sommige mensen  :-[
Nu weer van huis weer een extra vriezer aan het halen nr 6  :o
Nu moet ik echt ophouden dit is werkelijk de laaste die ik beneden nog kwijt kan
Maaaar man lief heeft grote werkplaats dus ja noot breekt wetten toch  :P
Maar als je ze dan ziet genieten maakt alles het weer goed  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2945845
Kaela schreef: Herkenbaar! Soms denk ik wel eens: we zijn hartstikke gek! Gister nog kippen zitten plukken, wat een ***klus. Alles onder de veren, kriebels in de neus en uren later pas een kwart van de kippen kaal. Maar ja, het was wel gezellig  :biggrin2:

En jou hondjes zullen smullen en daar doe je het dan voor he!
Van kippen kun je toch de jas uittrekken incl veren? Of waren dat nou watervogels als eenden en ganzen?
Door **Jolanda**
#2945887
Oh, maar dat wist ik al langer dat vers-vlees-voerders een beetje gek zijn.
Al is het ook maar hoe je het bekijkt. Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat je veel doet voor je honden ;)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2945913
Oh ik ben dus niet de enige die zich af en toe aan zijn hoofd krabbelt.

Hier ook 6 dagen werken en dan op mijn enige vrije dag lekker de halve dag staan proportioneren  ::) ::)
Ach alles voor de hondjes  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2945918
lauraV schreef: bij kippen kun je ook t jasje uittrekken .... zo gedaan  ;)
Tell me more!!!!!!!!!!!! We hebben het na een halve vuilniszak opgegeven en hebben nog 1,5 vuilniszak liggen. Die hebben we maar weer in de vriezer gestoken omdat we er zoooooooo geen zin meer in hadden.
Door Lil
#2945919
Sammy1980 schreef: Oh ik ben dus niet de enige die zich af en toe aan zijn hoofd krabbelt.

Hier ook 6 dagen werken en dan op mijn enige vrije dag lekker de halve dag staan proportioneren  ::) ::)
Ach alles voor de hondjes  ;D ;D
Nee hoor, herkenbaar!
Het is ook steeds het dilemma: elke week een uurtje malen of in 1 keer een halve dag.
Vanavond trainen dus morgenavond moet ik goed stofzuigen en dweilen (dat lukte niet meer) en woensdagavond moet ik dan gras maaien, omdat dat ook niet meer lukte grrrrr....

Ik wil trouwens ook een nieuwe knie, want behalve tijdgebrek wilde met name die knie niet meer en als ik dan moet kiezen tussen wandelen of stofzuigen/ gras maaien dan ga ik uiteraard met de honden wandelen (niet alleen voor de honden ook voor mezelf  :P :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2945977
Nou dat dilemma heb ik dus ook steeds, vandaar dat ik nu maar zeg, in 1 keer en dan maar een halve dag.
Dan ben je gewoon klaar voor een tijdje, dat is ook wel fijn ja  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2946020
Lil schreef: Nee hoor, herkenbaar!
Het is ook steeds het dilemma: elke week een uurtje malen of in 1 keer een halve dag.
Vanavond trainen dus morgenavond moet ik goed stofzuigen en dweilen (dat lukte niet meer) en woensdagavond moet ik dan gras maaien, omdat dat ook niet meer lukte grrrrr....

Ik wil trouwens ook een nieuwe knie, want behalve tijdgebrek wilde met name die knie niet meer en als ik dan moet kiezen tussen wandelen of stofzuigen/ gras maaien dan ga ik uiteraard met de honden wandelen (niet alleen voor de honden ook voor mezelf  :P :biggrin2: )
Dan kan je beter een sexy tuinman aanschaffen...veel leuker dan een nieuwe knie  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door