Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ike
#2941422
We willen een nieuwe digitale camera kopen, hebben ons er in verdiept maar
het is een lastige keus, we komen uit op twee modellen, de Nikon Coolpix S9700
en de Sony Cyber-shot DSC-HX50v, uitgebreider is voor ons overbodig voor wat wij er mee doen.
Wie heeft er ervaring met deze camera's?
Weet iemand te vertellen hoe de kleuren van de foto's bij Sony zijn?
Alvast bedankt voor t meedenken  :)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2941700
Ik heb veel plezier gehad aan een Sony cybershot met Carl Zeiss lens. Nu doe ik al een tijdje met een Canon. Ondanks dat het
een goede camera is zou ik deze niet snel weer kopen.
Voor mij zijn de kleuren van de Sony beter. Helderder, frisser.
Een Nikon heb ik geen ervaring mee.
Heb je al eens een ervaringsboard geraadpleegd? Succes en alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst to be.
Door Ike
#2942033
Bedankt voor je reactie  :)
Ik heb verschillende sites bezocht en ook reviews gelezen van "experts" maar
er zijn op verschillende sites ook wel weer wat tegenstrijdige dingen te lezen,vandaar
dat ik dacht ik vraag hier ook ff om raad  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2942042
Ik heb geen ervaring met deze camera's. Beide zijn van een prima merk. Ik ken wel mensen met Sony superzoom camera's (vast oudere modellen en varianten van deze) en die waren super tevreden.
Reviews zijn soms ook niet echt verhelderend. En uiteindelijk moet de camera je ook een beetje liggen, qua model en knopjes enzo. Dus ik zou ze sowieso even vast gaan houden en in de winkel uittesten.
Door Ike
#2942052
Thanks  :)

Hebben  de Nikon al in onze handen gehad van de week en we gaan eerdaags ook even
bij die Sony kijken!
Nadeel van de Nikon is dat de flitser automatisch opklapt en precies op t plekje
zit waar je t toestel vast houdt, eens zien hoe dat bij de Sony is  ;)
Door zurca
#2942079
Die flitser zal je wel uit kunnen zetten, zou ik iig wel aanraden want niets zo irritant als een flitster die te pas en te onpas omhoog schiet. ;)
Verder ken ik beide camera's niet.
Zou goed bedenken wat je van de camera verwacht en je bij een goede zaak laten informeren. En inderdaad de camera's eens in handen nemen.
Door Ike
#2942193
Ja dat vonden wij ook toen we de Nikon in handen hadden, je hebt t precies op de
plek van de flitser vast en dan kan ie niet omhoog klappen, vind t ook niet echt handig want je moet m dan weer handmatig inklappen
Sony gaan we eerdaags dus even naar kijken, kwam er volgens " experts" nog
wat beter uit, enige nadeel daaraan dat het lcd schermpje in felle zo'n minder
goed zichtbaar is, maar dat zouden ze dan toch allemaal moeten hebben?
(Behalve degene met n draaibaar lcd-scherm)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2942202
Ike schreef: We willen een nieuwe digitale camera kopen, hebben ons er in verdiept maar
het is een lastige keus, we komen uit op twee modellen, de Nikon Coolpix S9700
en de Sony Cyber-shot DSC-HX50v, uitgebreider is voor ons overbodig voor wat wij er mee doen.
Wie heeft er ervaring met deze camera's?
Weet iemand te vertellen hoe de kleuren van de foto's bij Sony zijn?
Alvast bedankt voor t meedenken  :)
Ik vond hier een mooie review van de Sony voor je
Door Ike
#2942293
Dank je wel!  :)
Mijn Engels is niet je van het maar voor zover ik t begrijp  t lijkt me een goeie keus die Sony,
toch een opklapbare flitser zo te zien, maar verder wel goede recensies  ;)
Door fransbulletje
#2942306
Ike schreef: We willen een nieuwe digitale camera kopen, hebben ons er in verdiept maar
het is een lastige keus, we komen uit op twee modellen, de Nikon Coolpix S9700
en de Sony Cyber-shot DSC-HX50v, uitgebreider is voor ons overbodig voor wat wij er mee doen.
Wie heeft er ervaring met deze camera's?
Weet iemand te vertellen hoe de kleuren van de foto's bij Sony zijn?
Alvast bedankt voor t meedenken  :)
Heb hier sinds een aantal maanden de Sony DSC-HX50v en ben er echt super tevreden over.
Mooie kleuren, snel, erg makkelijk in gebruik en heel veel mogelijkheden.
Je kan er leuke filmpjes mee maken, goede kwaliteit.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op di 17 jun 2014, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#2942651
fransbulletje schreef: Heb hier sinds een aantal maanden de Sony DSC-HX50v en ben er echt super tevreden over.
Mooie kleuren, snel, erg makkelijk in gebruik en heel veel mogelijkheden.
Je kan er leuke filmpjes mee maken, goede kwaliteit.
He wat leuk te horen dat ie zo goed bevalt!  :)
Heb ik t nou goed begrepen dat je de flitser met de hand op moet klappen en dus niet
automatisch opklapt als er geflitst moet worden?
Of is die opklapbare flitser een extra?
Door fransbulletje
#2942915
De flitser zit links en moet je openklappen.
Moet eerlijk zeggen dat ik hem nog weinig nodig gehad heb, zelfs binnen goede foto's zonder flitser.
Er zitten zoveel mogelijkheden op maar heb hem zelf meestal op "intelligent automatisch " staan dan bedenkt hij wat nodig is en past zich aan.
Had hiervoor ook een Sony en ze zijn gewoon heel gebruikersvriendelijk.
Filmen gaat ook zo makkelijk en dan kun je tegelijkertijd foto's maken, erg leuk en goede kwaliteit.
Op de computer kun je Sony PlayMemories Home installeren en dan met een snoertje van camera naar computer je foto's overzetten.
Je kunt daarin albums aanmaken, foto's bewerken, delen etc.
Werkt allemaal heel handig.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 18 jun 2014, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door