Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2937416
Mogen kippen spinazie en/of paksoi?

Ik heb weer tok-oppas-dienst en teveel groente ingekocht, ik dacht 1+1  :biggrin2:
Maar voor ze woensdag allemaal halfstok hangen tjek ik beter eerst ff of het mag haha.

Ze hebben nu 4 nieuwe, die zijn echt leuk, als ik buk om de eieren te rapen komt er telkens 1 op schoot zitten  ;D
Vanmorgen kom ik aanlopen zitten ze met zijn allen wat appelig om zich heen te staren, bleek er een duif in de ren te zitten, de arme toks wisten niet wat ze ervan moesten denken  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2937417
Spinazie hebben ze hier vandeweek ook gehad en na de laatste. Telling waren ze er allemaal nog  :biggrin2:

Paksoi zal ook wel goed zijn. Is toch gewoon groente.
Door Martine-Tom
#2937418
Mooi dan ga ik mijn groente bij hun dumpen  :biggrin2:
Volgens mij zijn toks ook redelijke klikos maar goed better safe than sorry nietwaar ;)
Door Martine-Tom
#2937428
eelke schreef: Jot kan best.

Een duif moet vermoord, vonden ze hier.
hier waren ze aan het pogen reuig te kijken  :biggrin2:
Door lianneke
#2937433
Ik geef ze alles met mate, teveel groenvoer kan diaree veroorzaken en wat ze niet moeten laten ze gewoon liggen. Onkruid gaat ook naar de kippen, behalve giftige planten zoals vingerhoedskruid. Maar ik heb ook het idee dat ze laten liggen wat niet goed voor ze is.
Door Martine-Tom
#2937435
Morgen krijgen ze de paksoi, 3/4e stronk is het en ze zijn met zijn 9en, dus dat zal wel kunnen denk ik.

Kreeg net bericht dat deze duif wel vaker voor het ontbijt langskomt daarom reageerden ze zo mak, ze zijn de mee-eter gewend  ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2937534
Ik durf ook vrijwel alles geven. Al zijn er toch een paar zaken die ik niet geef. Zoals ui of rabarbar vb.  Echt giftig of onverteerbare zaken.
Er zijn wel zaken die de konijnen niet mogen, die ik aan de kippen zou durven geven: bonen, erwten, asperges, bieslook, boterbloem, aardappel enz...
Ik denk niet dat je kippen te veel groen kan geven, op voorwaarde dat ze het gewend zijn. Het is vooral een plotse overgang van voer waar ze niet tegen kunnen, de ene dag niets en dan plots alleen groen. En je moet natuurlijk zorgen dat ze niets anders tekort komen dus dat alles (groen, graan en dierlijk voer) een beetje in balans is. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door