Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2936621
Maandag was het dan zover, na 1 1/2 jaar op te grote schoenen lopen eindelijk eens schoenen van pas. Dus met mijn nieuwe tuut naar Zwolle, wat een luxe. Niets moterkap omhoog starten onder de motorkap. Daargekomen was ik al snel aan de beurt, kreeg weer diverse complimenten. Schoenen werden gehaald, zo smal dit keer, en ik mocht ze aanpassen. Helaas de schoenen waren alweer veel te groot! Ik kreeg ze dus niet mee. Maar gelukkig zullen ze deze week nog binnenkomen met de post. Ze worden mooi voor mij vermaakt en nagestuurd! Dus toch nog een beetje blij. Wel jammer natuurlijk dat ik nog even op te grote schoenen moet lopen. Onderweg heb ik wel wat zitten grienen, pffff het blijft allemaal zo onwerkelijk!

Nu begon het me de laatste tijd toch wel te jeuken wat mijn gewicht zou zijn, de laatste keer, maanden en maanden geleden woog ik rond de 80 kilo! Dat bleef een beetje knagen. Wilde nu toch wel eens weten wat ik woog. Vorige week had de Fysiotherapeut gezegd dat ik nog lang niet "te" mager was. Dus deze week wilde ik toch echt wel weten wat ik woog. Dus samen met mijn fysio heb ik het gewaagd op de weegschaal te gaan staan. Inmiddels sinds de laatste keer weegschaal ben ik zeker 1 1/2 maat broek afgevallen! Nu dan die schoenen die binnen 3 maanden na het meten weer te groot zijn, weet nog dat het best pijn deed toen hij ze aantrok met de veters, maar ik dacht als ik nu niets zeg, heb ik ze strakjes lekker strak zitten en zijn ze niet te groot. Ook heb ik in korte tijd nu al 2x van BH maat moeten wisselen. Eerst van 75 naar 70 en toen van E naar D. Ben er wel blij mee hoor, d'r valt toch wel een last van je schouders als die krimpen  :biggrin2: Al zeg ik het zelf! In tussentijd heb ik veel gedaan, ik heb natuurlijk mijzelf goed verwend omdat ik nu maatje 38 heb.

De fysio heeft mij geholpen met de opstap en ik weeg 80 kg! Dus niet onder de 70 kg zoals ik dacht, maar ik ben wel 1.5 broekmaat afgevallen, de laatste keer op de weegschaal bij de HA had ik net 2 weken maat 40! En nu heb ik maat 38 en de eerste broeken zijn al weer te groot.

En weet je?? Toch ben ik zo apetrots op mezelf. Ik heb spieren opgebouwd niet met sporten maar gewoon met de dagelijkse dingen die ik doe in en rondom huis!

Wat ik nu wel leuk vind, dat mijn gewicht het zeker nog toelaat om naar maat 36 te gaan, zonder dat ik in gewicht te licht ben! Dus dat gaan we zeker doen nu! Ik blijf hetzelfde eten als nu, mijn fysio en ik gaan er hard aan werken dat op de plekken waar het nodig is, nog wat spieren bij komen, rondom rug/buik en bovenbenen.

Ben totaal niet teleurgesteld, ik zie geregeld berichten voorbij komen van mensen die elke dag wegen en weer meer wegen terwijl ze goed bewegen (niet op BP hoor). Ik zou zeggen pak een meetlint en ga meten en gooi die weegschaal het raam uit. Ik ga pas weer wegen als ik maat 36 heb! Dat is mijn einddoel. Maar denk dat ik mijn einddoel wel bijstel, dat ik geen 63 kilo meer wil worden (dat is niet haalbaar met spieren denk ik)

De kapper heb ik maar even verplaatst, kwam er achter dat we dit weekend feestdagen hebben, dan is het ook wel leuk om er leuk bij te lopen. Dus morgen De Makeover (weer) zaterdag met mijn zus shoppen! Jippie, Zondag bij mijn ouders op visite, maandag verjaardag en nog even behendigheid kijken! Heb er helemaal zin in.
#2936623
Jammer dat je schoenen te groot waren, maar geweldig dat ze kleiner gemaakt worden en opgestuurd! Hoop dat je er geweldig op zult lopen.

Enne.... volgens mij roep ik al jaren dat ik mezelf nooit weeg, ik heb niet eens een weegschaal. Voor mij is een broek de maatstaaf en zolang die past is het goed. Een gewicht zegt helemaal niets over een lijf!
Door sella
#2936740
Ik ben volgens de weegschaal 12 kg zwaarder, maar draag wel een broekmaat kleiner, mijn zomershirts zijn 3 maten te groot.
Ik zeg dus rot op met die weegschaal, zolang ik een kleinere maat kleding kan kopen/maken, dan zegt het gewicht me dus werkelijk niets.

Fijn dat het zo lekker gaat het afvallen Charmed. Hoe bevalt het rijden in je nieuwe toet?
#2936762
Dank je! Mijn nieuwe schoenen zijn zo mooi klein (niet zo lomp meer als voorheen) Idd nog even wachten en hopen dat ze voor het weekend arriveren. Wilde ze zaterdag graag aan met kleding kopen :)

Nee, een broek is ongeveer 10 kg eraf zeggen ze, maar daar klopt nu even niets meer van. Vind het wel prima zo. Als ik straks in maat 36 kan vind ik het wel ok. Dan is mijn dikke hangbuik ook grotendeels weg (hopelijk helemaal) De fysio gaat me hierin helemaal begeleiden, zo heb ik straks een strakke rug en de rest is ook lekker strak :)
Pauline schreef: Jammer dat je schoenen te groot waren, maar geweldig dat ze kleiner gemaakt worden en opgestuurd! Hoop dat je er geweldig op zult lopen.

Enne.... volgens mij roep ik al jaren dat ik mezelf nooit weeg, ik heb niet eens een weegschaal. Voor mij is een broek de maatstaaf en zolang die past is het goed. Een gewicht zegt helemaal niets over een lijf!
#2936771
Ik heb al vaker geroepen dat je spieren krijgt als je wat gaat doen, maar bij mezelf had ik dat nog niet terug gezien, het was dus wel even een vreemde gewaarwording. Maar het went snel hoor! :)

Mijn nieuwe tuut, oh wat ben ik daar blij mee. Niet meer bang zijn dat ie niet wil starten is wel het grootste voordeel, maar veilig rijden dus ook! Hij is wendbaar. Moet nog wel even wennen dat ik mijn achterkant van de auto niet meer zie :) Ik zet hem dan ook op 5 cm na tegen de muur aan  :-[ Ach nog een weekje en dan staat ie niet meer zo dicht tegen de muur aan. Het is gewoon even wennen. Het in- en uitstappen is een plezier in mijn nieuwe tuut. Heb nooit meer mijn been vastzitten, of kom niet meer te struikelen. Tanken is nog het leukste, die andere reed 1 op 11 (en er ging maar liefst voor 120 euro aan benzine in), ging dan ook alles zo ver mogelijk uitstellen met die oude auto. Heb net mijn tuut al voor de 3de keer getankt (moest natuurlijk de eerste week extra veel doen hé! Dat snap je wel  :biggrin2:) zelfs een testrit gemaakt in het donker 's avonds om half 11 weggereden (maar het werd helaas niet echt donker) haha. Heb hem nu uitgerekend en ik kwam uit op 1 op 17.26, dus ja ik ben heel blij. En volgens mij als ik het nieuwe rijden helemaal goed ga doen, dan moet ik wel 1 op 20 halen! Zowel belasting als benzine kan ik nu heel veel op uitsparen.

HIj is voor mij geschapen! Nog nooit zo'n mooie auto gehad! Helemaal blij!
sella schreef: Ik ben volgens de weegschaal 12 kg zwaarder, maar draag wel een broekmaat kleiner, mijn zomershirts zijn 3 maten te groot.
Ik zeg dus rot op met die weegschaal, zolang ik een kleinere maat kleding kan kopen/maken, dan zegt het gewicht me dus werkelijk niets.

Fijn dat het zo lekker gaat het afvallen Charmed. Hoe bevalt het rijden in je nieuwe toet?
#2936777
Dank je. Ja die schoentjes, was even oeps.. Maar gelukkig krijg ik ze binnenkort gewoon thuis. Kan ik misschien wel eens de schoenen onder de broekspijpen gaan dragen, dat is nu geen gezicht, zulke grote schoenen en dan de broekspijpen eroverheen. Kan me er nu al op verheugen. Helaas gaat hier niet alles goed hoor. Zit weer met 2 shelties die niet lekker zijn, eentje heeft dus steeds buikpijnaanvallen, zij krijgt binnenkort een echo om te kijken wat er aan de hand is. En de ander was 4 1/2 jaar aanvalsvrij tot aan januari, toen kreeg ze plots uit het niets een epileptische aanval. En 2 dagen geleden kreeg ze er weer eentje van 11 minuten en ik had geen stesolid in huis. Dat was weer behoorlijk schrikken. Gelukkig had de dierenarts nog 2 rectioles liggen, de 3de mag ik morgen halen. Dan hebben we dat ook weer in huis. Maar het blijft elke keer schrikken!

Neally schreef: Wat een blij bericht om te lezen. Jammer van de schoenen. Traantjes.  :'(
Gelukkig ga je allemaal leuke dingen doen en komen je schoenen uiteindelijk netjes aan huis bezorgd.
#2936796
Dat zal ik je vertellen als ik het mag doen. Ik mag nu alleen nog maar de benen sterker maken, als mijn rug recht staat mag ik mijn buik en rug aansterken! Niet eerder!  Kom ik nog op terug dus :)
danielle1980 schreef: :-* :-* :-* :-*

mag ik vragen wat je nu gericht voor je buik en rug gaat doen?
#2937214
Vandaag geheel onverwacht een briefje in de bus, dat ze de schoenen hadden aangeboden, maar ik niet thuis was. Ik in mijn mailbox kijken, maar geen berichtje van de schoenmaker :( Dus ik zal tot dinsdag moeten wachten want ze komen morgen niet postpakketjes brengen. Nou ben ik mooi klaar mee. Als je je ergens op verheugd kan je lang wachten :( Bah

Maar ok, mijn nieuwe coupe is geslaagd. Weer lekker opvallend :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door