Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Francisca
#289414
Ikke is helemaal happy; Max eet vers!!! :D
Hij stond van de week al te snoepen van het hacheevlees dus heb ik bij de plaatselijke dsz een voorraadje Prins versvlees voor hem gekocht 8) En hij eet het!!
Kip lust hij ook en dus ook hacheevlees :D
Wat kan ik hem nog meer geven? En hoeveel mag een kat van +/- 5 kilo per dag eten. (hij krijgt 's nacht nog 30 gram brokjes tot die op zijn)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289539
Ik heb geen idee, ik weeg het voer voor mijn katten nooit als ze komen om te eten geeft ik een bakje vol , wat ze laten staan dek ik af. Om te beginnen kun je misschiend e richtlijnen op de prins aanhouden , maar mijn katten eten gewoon meer als wat er op de kvv staat.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 27 mar 2005, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#289581
sylvia schreef: Ik heb geen idee, ik weeg het voer voor mijn katten nooit als ze komen om te eten geeft ik een bakje vol , wat ze laten staan dek ik af. Om te beginnen kun je misschiend e richtlijnen op de prins aanhouden , maar mijn katten eten gewoon meer als wat er op de kvv staat.
Dat katten meer eten dan wat de kvv's aangeven had ik hier en daar al gelezen. Ik heb gister de hele kattensectie doorgespit. ;D
Maar het kan dus geen kwaad dat ik er nog brok bij geef?
Max is nu wat vadsig, komt van de blaasgruisbrokken, dus een beetje afvallen kan geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Francisca op zo 27 mar 2005, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#289609
Sunshine schreef: Dat katten meer eten dan wat de kvv's aangeven had ik hier en daar al gelezen. Ik heb gister de hele kattensectie doorgespit. ;D
Maar het kan dus geen kwaad dat ik er nog brok bij geef?
Max is nu wat vadsig, komt van de blaasgruisbrokken, dus een beetje afvallen kan geen kwaad.
Als je een kat met overgewicht wilt laten afvallen moet je dat heel voorzichtig doen, die kun je niet op een straf dieet zetten .
Door Loeka
#289611
Ik vind het echt geweldig hoe goed Max het doet bij jou!

Weet Helene al hoe goed hij het naar zijn zin heeft bij jullie?

Knuffels voor Max, ok dan voor de anderen ook één ;)
Door Francisca
#289614
sylvia schreef: Als je een kat met overgewicht wilt laten afvallen moet je dat heel voorzichtig doen, die kun je niet op een straf dieet zetten .
Weet ik. Hij gaat ook niet echt op dieet, maar misschien dat hij wat afvalt omdat hij nu overgaat op vers en ik niet weet hoeveel hij eet. Hij eet niet iedere dag evenveel, er blijft wel eens iets over.
Door Francisca
#289616
Loeka schreef: Ik vind het echt geweldig hoe goed Max het doet bij jou!

Weet Helene al hoe goed hij het naar zijn zin heeft bij jullie?

Knuffels voor Max, ok dan voor de anderen ook één ;)
Wij ook. :D Helene krijgt regelmatig een email. Straks weer 1 met een hele gave foto. 8)
Hij is ook heel lief :D hij is nu met Cheetah aan het stoeien. ;D
Door Francisca
#291680
Max is inmiddels helemaal over op vers. 8)
Van de combinatie vers en brok kotst hij regelmatig.
En ik ben voor Laddy en Cheetah blikvoer aan het mengen met kvv. Cheetah eet kvv wel zoafentoe maar Laddy niet. Dan maar zo en langzaam minder blik en meer kvv. Ik heb geduld. ;D
Door gonny
#291691
Sunshine schreef: Max is inmiddels helemaal over op vers. 8)
Van de combinatie vers en brok kotst hij regelmatig.
En ik ben voor Laddy en Cheetah blikvoer aan het mengen met kvv. Cheetah eet kvv wel zoafentoe maar Laddy niet. Dan maar zo en langzaam minder blik en meer kvv. Ik heb geduld. ;D
en geduld word meestal beloond!! 8)
Door Francisca
#291694
gonny schreef: en geduld word meestal beloond!! 8)
Daar ga ik wel vanuit. :D
Door Francisca
#291996
Ollie schreef: ::) :-\ ;D
Hier zijn ze niet meer in de groei hè? ;D
Door Ollie
#292900
Sunshine schreef: Hier zijn ze niet meer in de groei hè? ;D
Nee dat is waar, en dat is ook een hele zorg minder dan hé ;D
Door Loeka
#293392
Kun je bij Max iets merken van zijn blaasgruis icm kvv? Ik hoop het niet! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door