Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2932237
Hopelijk gaan we hier de gouden tip vinden.
Onze kleine man, inmiddels 8 maanden, is al een maand onafgebroken aan het kwakkelen.
Snot, ontstoken ogen, af en aan koorts en ja ik weet dat het erbij hoort, maar ik vind het zo sneu.
Hij heeft inmiddels al 6 tanden en drie zijn in de maak, dus waarschijnlijk heeft zijn weerstand daar een redelijke optater van gekregen en daarnaast komt hij 1,5 dag per week op de creche vol snottebellen.
Is er buiten gezond eten niet nog iets wat ik zou kunnen doen om z'n weerstand een beetje op te krikken.
(Ik las over caltrivat, maar das uit de handel, dus dacht misschien iets van probiotica, of doet edht alleen iets in de darmen? Of iets in die geest?)
#2932246
Volgens mij is probiotica echt alleen voor de darmen.

Als je het idee hebt dat het kwakkelen echt niet beter wordt, zou ik gewoon eens naar de HA gaan en verwijzing voor de KNOarts vragen. Even naar zn amandelen laten kijken.

Beterschap voor het knulletje.
#2932260
Ik geef hier wel probiotica, voor de algehele weerstand. Orthiflor start, speciaal voor kindjes. (verkopen ze in die GW-winkel in Walburg bijv.)
En verder ben ik met Fedde toen hij zo kwakkelde naar een kinderarts gegaan (werkt in het ziekenhuis) die 1 dag per week een homeopatische praktijk heeft bij ons in het gezondheidscentrum. De zekerheid van een reguliere arts, en het 'natuurlijke' van homeopathie vind ik een fijne combi. En het werkte bij hem heel goed.
#2932351
Ik heb het indertijd met mijn jongste ook gehad . Hij begon vanaf zes maanden onafgebroken te snotteren .
Huilerig , niet in zijn hum . Kwakkelen dus . Eerst naar de KNO waar men gelijk begon over de amandelen eruit slopen
Daar was ik het niet mee eens . Ik ben naar een klassiek homeopaat gegaan en de prins is opknappen heen gegaan
Welke middelen hij toen heeft gekregen weet ik niet meer . De prins is inmiddels volwassen  :)
#2932371
Een homeopaat is een goed idee. Mijn zoon is enorm opgeknapt toen we hem hebben laten "ontstoren". Niet alle homeopaten doen dat, heeft te maken met vaccinaties en alles wat die met zich mee brengen in het lijf. Een voor een wordt dat aangepakt waardoor de weerstand echt enorm vooruit gaat.
Jantina schreef: Ik geef hier wel probiotica, voor de algehele weerstand. Orthiflor start, speciaal voor kindjes. (verkopen ze in die GW-winkel in Walburg bijv.)
En verder ben ik met Fedde toen hij zo kwakkelde naar een kinderarts gegaan (werkt in het ziekenhuis) die 1 dag per week een homeopatische praktijk heeft bij ons in het gezondheidscentrum. De zekerheid van een reguliere arts, en het 'natuurlijke' van homeopathie vind ik een fijne combi. En het werkte bij hem heel goed.
Wat toevallig, zo heet mijn jongste ook!  :)
#2932384
Onze oudste was zo'n 30 jaar geleden al snotterend met oorontstekingen 4 geworden toen ik met hem naar een homeopathisch arts ben gegaan. De huisarts kon niet meer bieden dan: hij moet er overheen groeien, de zon moet gaan schijnen.
De homeopaat schreef symbioflor therapie voor en onze zoon knapte meteen op en werd een veel gelukkiger kind. Ook zei deze arts; je moet de darmen van een mens zien als de wortels van een plant. Bij slechte voeding/water gedijt een plant niet. Ook een mens kan niet gedijen als het darmstelsel niet goed functioneert, wordt gevoed.
#2932535
estherdalmaat schreef: Een homeopaat is een goed idee. Mijn zoon is enorm opgeknapt toen we hem hebben laten "ontstoren". Niet alle homeopaten doen dat, heeft te maken met vaccinaties en alles wat die met zich mee brengen in het lijf. Een voor een wordt dat aangepakt waardoor de weerstand echt enorm vooruit gaat. Wat toevallig, zo heet mijn jongste ook!  :)
Dat is zeker toevallig, Fedde hoor je niet zo veel!!!
Wij hebben inderdaad ook moeten ontstoren. Die vaccinaties... doen goed maar zo'n lijfje ook echt veel kwaad ben ik van mening...
#2932539
Fenna moest vandaag weer een vaccinatie. Maar ze snottert een beetje dus ik belde af.
De assistente zei dat ze met een lichte verkoudheid gerust geënt kon worden, ik moest maar gewoon langskomen en dan zou de dokter wel even kijken of het toch kon. (En de enting er gewoon in jassen, want "u bent er nou toch")
Ehm, mevrouw, mijn kind is ziek, er wordt vandaag niet geënt. Punt.
Toen toch na wat morren de afspraak kunnen verzetten. Zucht...

Ontstoren is inderdaad een goed idee, het is echt zooi die vaccinaties  :(
#2932593
inderdaad ook de vaccinaties van kinderen is geen verplichting en net als die bij mn dieren ben ik er erg kritisch in

bmr , geen van allen een probleem , je kan een titer later doen als je als vrouw zwanger wil worden , als een man b krijgt is de kans nihil om impotent te raken gebeurt dit toch is het een meestal een bal die het niet mer doet
dktp , d hebben we niet , k pakt het vaccin meestal niet , t is geen probleem zolang je een wond altijd goed verzorgt , p is een kleine kans op
hip en pneu , je kind kan nog steeds de ziekten krijgen omdat er veel varianten zijn dus is een schijnveiligheid
hpv , is nog niet goed onderzocht maar naar mijn idee moet de controle bij vrouwen jonger beginnen en vaker gedaan worden

tja , ik heb mn oudsten wel laten vaccineren , toen was internet nog niet zoals nu en ik heb er erg veel spijt van want veel gevolgen bij allebei, mn jongste dochter eerste prik gehad op een jaar en die stopte met dr ontwikkeling ze ging zelfs achteruit.

per jaar overlijden er 10 kinderen aan vaccingerelateerde problemen en aan de ziektes zelf overlijden er zelden mensen in nl.

vaccineer je wel dan het beste ontstoren zodat je rommel het lichaam weer kan verlaten of vaccineren op homeopatische basis.

(zo dat was mn preek ;) )
#2932727
Hier gelukkig op de vaccinaties geen reactie gehad. Het lijkt erop dat de 'tandenstorm' zijn weerstand in de puinpoeder geholpen heeft.
Zijn tandvlees is dik en rood op drie plekken. Gelukkig drinkt en eet hij wel, maar hij zweet zich een otje ondanks dat hij alleen een romper aanheeft.
Hij is anderhalve week terug en vanmorgen bij de HA geweest, even laten luisteren of zn longetjes schoon zijn.
Heb net probiotica gehaald en als dat ook niks uithaalt ga ik denk ik maar op zoek naar een goede homeopatische arts. Iemand toevallig suggesties in deze regio? (ZH)
#2932754
Ja die bij ons in Alblasserdam is een hele fijne. Zielig voor je ventje joh. Dat ze zo veel last van die tanden kunnen hebben!
Wat betreft de vaccinaties: helemaal geen reactie betekend niet dat hij er geen last van heeft als ik het goed heb begrepen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door