Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2931710
Kom ik op een site waar fokkers hun nesten kunnen aanbieden, dit zijn dan jachthonden, dus niet type jachthond, maar honden waar ook echt mee gejaagd word.
Lees en ik een advertentie waarin een bep type jachthond word aangeboden ,pups, die vanaf een bep tijd geleverd kunnen worden maar zijn gecoupeerd  ???
Couperen is toch zeker een jaar of 8 al verboden? Hoe kan dan een hond een stamboom krijgen, terwijl er gecoupeerd word, en welke dierenarts werkt hier aan mee, neem aan de deze dierenarts dus ook strafbaar is zodra het "ontdekt" word. Of zouden dit soort fokkers zelf couperen?  >:(
Word jij dan niet gediskwalificeerd als je met een gecoupeerde hond aan een wedstrijd mee doet?
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2931713
in oostblok landen word nog volop gecoupeerd hoor. kwestie van stamboom omzetten en ik dacht zelfs dat ze hier ook gewoon wel stamboom afgeven maar je mag niet meedoen met shows, of je mee mag doen met jachtwedstrijden weet ik niet maar betwijfel het
Door kaszi
#2931715
Weet je wat ik zo hypocriet vind. Couperen mag niet meer maar steriliseren/castreren mag well op heel jonge leeftijd.  Kan voor heel wat gezondheidsproblemen zorgen.
Door tessa
#2931716
Als een in Nederland gefokte hond aan de staart gecoupeerd is en je hebt er een medische verklaring van een dierenarts bij mag je  ook gewoon aan shows meedoen. En inderdaad kun je uit de Oostbloklanden gewoon een gecoupeerde hond koen en omdat daar geen coupeerverbod is, mag je dus hier ook gewoon showen etc.
Het punt is dat je het als hondeneigenaar niet moet willen dat je hond gecoupeerd wordt/is :(
Door Lil
#2931730
MarijeEnBoomer schreef: In Engeland mogen honden die voor de jacht worden ingezet nog gecoupeerd worden dacht ik!
Heb ik ook eens gehoord. Het is dan functioneel. Men is ermee begonnen om de hond indien nodig uit en hol te kunnen trekken aan hun staart. En niet gecoupeerde straat breekt en en vastzittende hond moet je snel bevrijden. Dat zou het verhaal erachter zijn.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2931738
Cockers hoeven geen holen in volgens mij. Maar wel door dichte braamstruiken etc ik had begrepen dat het daarvoor was dat de hond niet teveel beschadigd
Door Lil
#2931740
MarijeEnBoomer schreef: Cockers hoeven geen holen in volgens mij. Maar wel door dichte braamstruiken etc ik had begrepen dat het daarvoor was dat de hond niet teveel beschadigd
Maar dat zijn dan de oren en niet de staart neem ik aan? Of beiden bij en Cocker?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2931745
Lil schreef: Maar dat zijn dan de oren en niet de staart neem ik aan? Of beiden bij en Cocker?
Alleen de staart.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2931747
Lil schreef: Maar dat zijn dan de oren en niet de staart neem ik aan? Of beiden bij en Cocker?
Ik heb nog nooit een aan de oren gecoupeerde cocker gezien.  ;) Lijkt me er heel vreemd uitzien. Het gaat dan inderdaad om de staart. Daarmee kunnen ze nogal zwiepen en dan slaan ze 'm kapot.
In Nederland is couperen al ruim 12 jaar verboden, maar in andere landen kan dat coupeerverbod op een andere datum of zelfs (nog) niet zijn ingegaan. Over jachtwedstrijden kan ik niet meepraten, maar in de africhting is het over het algemeen zo dat een gecoupeerde hond wordt toegelaten mits deze uit een land komt waar couperen op het moment dat de hond geboren werd was toegestaan.
Nena is nu met pensioen, maar ik heb tot bijna 10 jaar na het coupeerverbod nog met haar deelgenomen aan wedstrijden terwijl ze een gecoupeerde staart heeft.
Door suzanne 1
#2931827
Ik weet dat jagers hier in de achterhoek/twente hun jachthonden uit Duitsland halen. Pupjes die naar een jager gaan (met jachtakte) mogen dan gecoupeerd worden (aan de staart) en blijkbaar is dat beter of zo vinden hun dat ze niet met hun staart in de bramen blijven hangen. Het ging hier trouwens om Duitse Staanders
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2931852
Maar bij een nederlandse fokker mag dan toch niet meer gecoupeerd worden(althans bij zijn puppen), kijk als je een hond uit het buitenland haalt en daar couperen nog toegestaan is, dan houd het op.
En als er zo gefokt kan worden dat bep dingen van een hond kleiner kan, welliswaar over meerdere generaties, waarom fokken ze dit soort jachthonden dan niet met korte staarten?
Door kaszi
#2931885
Extreme schreef: Maar bij een nederlandse fokker mag dan toch niet meer gecoupeerd worden(althans bij zijn puppen), kijk als je een hond uit het buitenland haalt en daar couperen nog toegestaan is, dan houd het op.
En als er zo gefokt kan worden dat bep dingen van een hond kleiner kan, welliswaar over meerdere generaties, waarom fokken ze dit soort jachthonden dan niet met korte staarten?
Omdat bewust fokken op korte staarten niet zo'n goed idee is én dat het kortstaartgen waarschijnlijk niet bij de bewuste rassen voorkomt.
Lang X Lang geeft ALTIJD lange staarten.
Door eelke
#2931948
Wij zijn op buitenrit een keer ondervraagd door de aivd (of zoiets, ik weet het niet meer) over de leeftijd van de paarden, de ene was met staart, de andere zonder.
Maar ook op de trekpaarden keuring zie je nog veel veulens zonder staart, en vaak winnen die nog ook. Zijn allemaal tussen de staldeur gekomen...
Door Bezcenna
#2931967
HET probleem is, dat bepaalde fokkers denken dat ze boven de wet staan, en met geloofsbrieven van (meewerkende)  DA gaan zwaaien.
Of één of ander mankement veinzen om toch nog te kunnen couperen.
En jazeker, de doorwinterde fokkers doen het zelf, in en buiten Europa.
Gerechtigheid is dan ook ver te zoeken  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door