Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2931451
Baal als een stekker: vanavond een boete gekregen omdat ik mijn honden los liet lopen :(
Ja ja ik weet; je mag je honden binnen de bebouwde kom niet los laten lopen.
Maar ik heb geen tijd gehad voor een grote ronde met de honden en wilde ze toch even lekker laten lopen en af laten koelen in de beek. :-*
En ja, het is gewoon een stukje groen waar de honden ideaal los kunnen lopen. Het ligt direct achter mijn huis, een groenstrookje met een beek er dwars door heen en aan beide zijde van de beek ligt een 'straatje' waar je fijn over heen kunt lopen.
Er komt nauwelijks verkeer (anders mochten die van mij daar echt echt echt niet los lopen) en mijn honden zij niemand tot last.

De overbuurvrouw liep aan de andere kant van de beek toen een auto haar voorbij reed. Ze zei nog tegen me; maak ze maar vast want dat was de politie, dadelijk heb je een bekeuring.
Nou ja, het was toch al te laat want ze hebben gezien dat mijn honden los liepen. Al twijfelend door gelopen en ze alsnog aangelijnd. Nou nog voordat ik daar klaar mee was waren ze er al hoor! :(
Meneer stapte uit, begon over een bekeuring maar ik had gezien dat zijn koplamp stuk was (haha 8) :naughty: ) dus ik kon mijn mond niet houden en zei daar wat van, maar hij maakte zich daar onderuit met een of ander smoes. (zoiets van 'ja dat kan altijd gebeuren zonder dat je het in de gaten hebt en je krijgt altijd de kans om het te vervangen/repareren)
Toen vroeg hij of ik mijn ID bij me had. Normaal gezien áltijd, maar omdat ik nu even snel wilde gaan en nog geen 500meter van mijn huis was (ik wees hem zelfs aan waar ik woonde omdat je de achterkant van ons huis kon zien), had ik dat ding niet bij me. Ik had al voorgesteld om hem te gaan halen, maar dat hoefde niet.

Voor dat laatste bekeurde hij me gelukkig niet :) Hij zou me de goedkoopste bekeuring geven en dat was die van de loslopende hond(en)
Ik heb alleen geen kopie gekregen van hem en volgens mij moet dat wel, toch?

Nu weet ik alleen niet hoe hoog die boete zal zijn.
Volgens internet kost het niet bij je hebben van een ID 90 euro en volgens een vrouw die vorige week een bekeuring had gekregen kost het los laten lopen van de hond binnen de bebouwde kom 97,50 :-\ Dus nu snap ik er niks meer van.
Wat kost het eigenlijk? Ik ben het totaal vergeten te vragen want ik baalde alleen maar als een stekker.
Door Martine-Tom
#2931473
Dat is in elke gemeente anders. Hier is loslopen geloof ik 100 en geen poepzakje is iets van 75 ofzo.
Ik heb vorig jaar een bekeuring gehad....hij moet nog in de bus vallen ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#2931480
[quote="Ramses1"]
Oh jakkes dat is echt balen, zo zondegeld he
In zaandam kost het 90,-  :o :o


onze gemeente ook, dat tarief zal wel landelijk zijn,
t is een bak geld :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2931487
Het is een bak geld, maar ik wilde dat er hier meer gecontroleerd en beboet werd. Hier in de buurt zijn veel losloopveldjes en in de stad 4 grotere losloopgebieden. Allemaal keurig onderhouden, veel poepbakken, diverse veldjes met goede hoge hekken enz. Echt, het is hier prima geregeld. En nog lopen er hier overal honden los en 90% luistert voor geen meter. Ik ben er helemaal zat van.
Door **Jolanda**
#2931502
Kaela schreef: Het is een bak geld, maar ik wilde dat er hier meer gecontroleerd en beboet werd. Hier in de buurt zijn veel losloopveldjes en in de stad 4 grotere losloopgebieden. Allemaal keurig onderhouden, veel poepbakken, diverse veldjes met goede hoge hekken enz. Echt, het is hier prima geregeld. En nog lopen er hier overal honden los en 90% luistert voor geen meter. Ik ben er helemaal zat van.
Dan kan ik me voorstellen dat je zou willen dat ze meer controleren. :-\

Het is zoals ik al schreef: ik laat ze normaal niet los binnen de bebouwde kom / langs de weg, alleen op dat stukje en op het grasveld 30 meter van mijn huis. Als ik naar het grasveld of naar de groenstrook achter mijn huis loop zitten ze zelfs aan de lijn. Juist omdat Duster een ongeleid projectiel is als hij net buiten komt of de straat moet oversteken, die let totaal niet op en weet niet dat verkeer gevaarlijk is.
Op het grasveld of op de groenstrook luistert hij veel beter en dat is ook de rede waarom ik vind dat ze daar prima los kunnen lopen.
Daarbij zorg ik er altijd voor dat niemand last heeft van mijn honden. Wandelaars, fietsers, joggers, wie ik ook tegen kom, ik roep mijn honden altijd bij me en houd ze even vast zodat de mensen zonder problemen kunnen passeren.
Nouja, eigen schuld dikke bult, regels zijn regels.
Door Lizzy
#2931511
**Jolanda** schreef: Dan kan ik me voorstellen dat je zou willen dat ze meer controleren. :-\

Het is zoals ik al schreef: ik laat ze normaal niet los binnen de bebouwde kom / langs de weg, alleen op dat stukje en op het grasveld 30 meter van mijn huis. Als ik naar het grasveld of naar de groenstrook achter mijn huis loop zitten ze zelfs aan de lijn. Juist omdat Duster een ongeleid projectiel is als hij net buiten komt of de straat moet oversteken, die let totaal niet op en weet niet dat verkeer gevaarlijk is.
Op het grasveld of op de groenstrook luistert hij veel beter en dat is ook de rede waarom ik vind dat ze daar prima los kunnen lopen.
Daarbij zorg ik er altijd voor dat niemand last heeft van mijn honden. Wandelaars, fietsers, joggers, wie ik ook tegen kom, ik roep mijn honden altijd bij me en houd ze even vast zodat de mensen zonder problemen kunnen passeren.
Nouja, eigen schuld dikke bult, regels zijn regels.
Maar dat neemt niet weg dat je best mag balen hoor! Het is ook balen!

Krijg je een bekeuring voor iedere loslopende hond?
Door **Jolanda**
#2931513
Volgens mij niet.
Hij zei duidelijk dat ik maar 1 boete zou krijgen en dat was voor de hond. Nou was meneer naar mijn idee niet geboren in NL, dus het kan zijn dat hij zich minder duidelijk heeft verwoord. Maar goed, hij zou me de goedkoopste boete geven, dan lijkt het me dat ie me voor 1 hond een bekeuring geeft en niet 1 boete voor 2 loslopende honden en daarmee dan nog de hoogste uitschrijft.

Wel ga ik bezwaar aanschrijven, dat schijnt namelijk nog wel eens positief uit te kunnen pakken. Tenminste, als ik het internet moet geloven. ;)
Niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen.
Door Buran en Co
#2931519
Elvira schreef: ik dacht hier iets van 60 euro per hond, wat ik raar vind want ik ben in overtreding en niet mijn honden.
Dat mag niet volgens mijn vriendin die politie agente is! De overtreding is het los laten lopen van een hond, ze mogen hem niet geven per hond. Wel doen ze af en toe alsof ze je matsen dat je hem maar voor 1 hond krijgt (weet ik uit ervaring toen ik hem kreeg voor Balou van 14 die op rollijn afstand altijd los meesjokte en ik ernaar vroeg...). Het niet opruimen van poep mag wel bekeurd worder per niet opgeruimde hoop.

Balen joh!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2931565
Lizzy schreef: Krijg je een bekeuring voor iedere loslopende hond?
Volgens mij kan dat niet. Je kunt niet 2x voor dezelfde overtreding (loslopende hond) bekeurd worden heb ik altijd geleerd. Er zijn hier een boel knappe koppen, weet iemand het zeker? Anders vraag ik neef die agent is wel.

Edit: als aanvulling twee keer bekeurd voor dezelfde overtreding op exact hetzelfde moment, dat kan dus niet.
Door eelke
#2931567
Maar als het in de APV (zo heet dat toch?) staat dan weet je dat toch van te voren, dus dan kan het wel denk ik. Hier staat er gewoon duidelijk in €90,- per hond.
Dus dat is de afspraak die ik 'gemaakt' heb met de gemeente toen ik hier ging wonen.

Tja tis wel balen hoor... daarom heb ik ze in het bos ook bijna nooit illegaal los, duur grapje...
Door cj
#2931584
Heeeeee, wat lees ik nu! Ik ben in Zaandam (Jagersplas) bekeurt voor 2 honden 180 euro....
Stom, eigen schuld, maar ik lees nu dat de boete 90 euro zou moeten zijn.
Ga de APV eens nalezen.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2931598
Ik heb het even opgezocht en bij ons is de boete voor loslopen 90 euro en voor poep niet opruimen 140 euro.
Best veel , nu zijn er wel wat routes waar je niet hoeft op te ruimen en een paar losloop gebierden maar daar kom ik liever niet want daar lopen teveel honden die elkaar niet uit kunnen staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door