Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2930084
- Judith - schreef: Naar de tandarts en de mondhygiëniste geweest: voor het 45e jaar op rij geen gaatjes!  :D
Jeetje wat geweldig!  :D :D :D

Morgen komt mijn moeder weer thuis. Bacterie is bestreden, open been nog niet veel beter helaas. Dacht ik vorige week nog dat dit weleens haar "nekslag" kon zijn, zij heeft duidelijk andere plannen. Ik ben elke keer weer verbijsterd over haar vechtlust.... onvoorstelbaar.

Vanmiddag afscheid genomen van onze vriend, heel mooi en waardig, maar oh oh oh wat zwaar...... En dan put ik toch troost en kracht uit de liefde tussen Eddie en mij, uit de steun die we elkaar kunnen geven. En dan kan ik maar 1 ding concluderen.... wat is liefde toch onvoorstelbaar mooi! Oh nee.... nog 1 ding: Carpe diem!!! Echt doen hoor!!!! :-*
Door TMG1961
#2930103
..edit: ben tot rust gekomen en aan het kijken hoe ik zelf relaxter en meer ontspannen kan worden en kan leren dingen te negeren en indien mogelijk zelfs niet meer te horen. Hoofdpijn is er helaas nog altijd..heb niet vaak hoofdpijn maar als ik het heb is het heftig, het is net geen migraine.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op do 22 mei 2014, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2930122
TMG1961 schreef: ..edit: ben tot rust gekomen en aan het kijken hoe ik zelf relaxter en meer ontspannen kan worden en kan leren dingen te negeren en indien mogelijk zelfs niet meer te horen. Hoofdpijn is er helaas nog altijd..heb niet vaak hoofdpijn maar als ik het heb is het heftig, het is net geen migraine.
Hè, dat klinkt een stuk beter! Ik had je andere post gelezen en maakte me al echt zorgen. Denk dat een mens er altijd baat bij heeft om goed te leren ontspannen. Ik heb geen flauw idee van zulke dingen, maar is yoga iets waar je wat aan zou kunnen hebben?
Door Martine-Tom
#2930127
TMG1961 schreef: ..edit: ben tot rust gekomen en aan het kijken hoe ik zelf relaxter en meer ontspannen kan worden en kan leren dingen te negeren en indien mogelijk zelfs niet meer te horen. Hoofdpijn is er helaas nog altijd..heb niet vaak hoofdpijn maar als ik het heb is het heftig, het is net geen migraine.
niet naar bedoeld maar heb je al eens therapie overwogen. Dit soort buien zijn voor niemand goed. Niet voor jou en niet voor de dieren. Het moetcergens vandaan komen dus mss is therapie iets om eens te overwegen.
Door TMG1961
#2930132
Anne in Duitsland schreef: Hè, dat klinkt een stuk beter! Ik had je andere post gelezen en maakte me al echt zorgen. Denk dat een mens er altijd baat bij heeft om goed te leren ontspannen. Ik heb geen flauw idee van zulke dingen, maar is yoga iets waar je wat aan zou kunnen hebben?
Ik schrok zelf ook van mezelf hoor. Heb ook al eens gedacht aan yoga maar of dat met mijn probleem gewrichten zal gaan moet ik bekijken. Ben normaal redelijk rustig maar op de een of andere manier triggert het gemiauw van Noppie iets waardoor ik zo reageer.

@Martine..therapie doe ik niet meer aan. Ik heb daar zeer nare ervaring mee gehad vroeger en sindsdien blijf ik bij dat soort dingen heel ver vandaan.
#2930133
Pauline schreef: Morgen komt mijn moeder weer thuis. Bacterie is bestreden, open been nog niet veel beter helaas. Dacht ik vorige week nog dat dit weleens haar "nekslag" kon zijn, zij heeft duidelijk andere plannen. Ik ben elke keer weer verbijsterd over haar vechtlust.... onvoorstelbaar.

Vanmiddag afscheid genomen van onze vriend, heel mooi en waardig, maar oh oh oh wat zwaar...... En dan put ik toch troost en kracht uit de liefde tussen Eddie en mij, uit de steun die we elkaar kunnen geven. En dan kan ik maar 1 ding concluderen.... wat is liefde toch onvoorstelbaar mooi! Oh nee.... nog 1 ding: Carpe diem!!! Echt doen hoor!!!! :-*
:-* :-* :-* :-*
#2930226
TMG1961 schreef: Ik schrok zelf ook van mezelf hoor. Heb ook al eens gedacht aan yoga maar of dat met mijn probleem gewrichten zal gaan moet ik bekijken. Ben normaal redelijk rustig maar op de een of andere manier triggert het gemiauw van Noppie iets waardoor ik zo reageer.
Misschien helpt het als je in gedachten houdt dat dieren niet jennen om het jennen? Dat ze niet pesten omdat ze denken: ik zal die vent eens lekker op zijn huid gaan zitten? Vermoedelijk miauwt Noppie zo omdat hij je iets duidelijk wil maken. Het klinkt alsof Noppie ook niet lekker in zijn vel zit, dat er iets is waar hij onhappy van wordt en dat hij dat probeert te communiceren. Maar ja, de ellende blijft dat dieren en mensen een andere taal spreken. Heb je Nopperd al eens aan een gedragstherapeut gekoppeld?
Door TMG1961
#2930233
Anne in Duitsland schreef: Misschien helpt het als je in gedachten houdt dat dieren niet jennen om het jennen? Dat ze niet pesten omdat ze denken: ik zal die vent eens lekker op zijn huid gaan zitten? Vermoedelijk miauwt Noppie zo omdat hij je iets duidelijk wil maken. Het klinkt alsof Noppie ook niet lekker in zijn vel zit, dat er iets is waar hij onhappy van wordt en dat hij dat probeert te communiceren. Maar ja, de ellende blijft dat dieren en mensen een andere taal spreken. Heb je Nopperd al eens aan een gedragstherapeut gekoppeld?
Ik weet dat ie het niet doet om mij te ergeren of te jennen maar soms lijkt het net alsof het zo is.
Hij zit best goed in z'n vel, ik heb niet de indruk dat er iets mis is met hem. Gedragstherapeut kan ik momenteel even niet betalen. Plus dan zou Pixie er niet bij moeten zijn want dan is zij constant alle aandacht aan het vragen en als er bezoek is dan is Noppie rustig en merk je niet dat er een kat in huis is.

Ik ga wel kijken of ik iets kan vinden zodat ik zelf wat minder prikkelbaar reageer op sommige dingen. Ik merk dat ik me soms heel snel erger aan bepaalde dingen en dat is ook niet fijn.

Therapie voor mezelf begin ik niet aan, heb ik ooit gehad en ipv dat het beter ging met me ging het alleen slechter en het had niet veel gescheeld of ik was er nu niet meer geweest. Ben toen direct gestopt en heb alles op eigen kracht zonder hulp verwerkt
#2930236
TMG1961 schreef: Ik weet dat ie het niet doet om mij te ergeren of te jennen maar soms lijkt het net alsof het zo is.
Hij zit best goed in z'n vel, ik heb niet de indruk dat er iets mis is met hem. Gedragstherapeut kan ik momenteel even niet betalen. Plus dan zou Pixie er niet bij moeten zijn want dan is zij constant alle aandacht aan het vragen en als er bezoek is dan is Noppie rustig en merk je niet dat er een kat in huis is.

Ik ga wel kijken of ik iets kan vinden zodat ik zelf wat minder prikkelbaar reageer op sommige dingen. Ik merk dat ik me soms heel snel erger aan bepaalde dingen en dat is ook niet fijn.

Therapie voor mezelf begin ik niet aan, heb ik ooit gehad en ipv dat het beter ging met me ging het alleen slechter en het had niet veel gescheeld of ik was er nu niet meer geweest. Ben toen direct gestopt en heb alles op eigen kracht zonder hulp verwerkt
Blijkbaar toch niet, anders zou hij niet zo tegen je praten. Het is denk ik moeilijk vanaf de buitenkant te zien als een dier zich geestelijk niet prettig voelt. Hoeft niet altijd zo te zijn, dat hij zich niet prettig voelt, maar op de momenten dat hij je de oren van het hoofd miauwt is er vermoedelijk toch iets aan de hand.

Kruipt ie bij bezoek weg, of is hij dan gewoon rustig, onder het motto: "Hè, gezellig, bezoek!"?
Door TMG1961
#2930242
Anne in Duitsland schreef: Kruipt ie bij bezoek weg, of is hij dan gewoon rustig, onder het motto: "Hè, gezellig, bezoek!"?
Hij kruipt niet weg maar ligt rustig in de kamer of zit ergens op. Gaat soms ook even bij bezoek kijken. Maar hij is gewoon relaxed als er bezoek is.

Ik heb wel gemerkt dat hij graag buiten is, ook al regent het. Hij is nu vanaf 09.30 buiten en je hoort hem helemaal niet. Heeft wat gespeeld met Pixie, zit achter blaadjes aan of ligt gewoon op de rug naar de wolken te kijken
#2930243
TMG1961 schreef: Hij kruipt niet weg maar ligt rustig in de kamer of zit ergens op. Gaat soms ook even bij bezoek kijken. Maar hij is gewoon relaxed als er bezoek is.

Ik heb wel gemerkt dat hij graag buiten is, ook al regent het. Hij is nu vanaf 09.30 buiten en je hoort hem helemaal niet. Heeft wat gespeeld met Pixie, zit achter blaadjes aan of ligt gewoon op de rug naar de wolken te kijken
Dat is al fijn toch? Laat je hem ook buiten als je Pixie uitlaat, of zit het daknet er nog niet op?
Door TMG1961
#2930245
Mini's 3-tal schreef: Dat is al fijn toch? Laat je hem ook buiten als je Pixie uitlaat, of zit het daknet er nog niet op?
Nee, en ook als het net er wel over gespannen is gaat ie naar binnen als ik ga wandelen of weg ben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door