Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
#2929614
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een personal coach? En dan bedoel ik op het gebied van afvallen. Ik ben vooral benieuwd naar hoe die coaching eruit zag en en wat de kosten hiervan zijn. Hoe vaak heb je coaching gehad en hoelang duurde zo'n sessie? Resultaat? Tevreden?
Ben benieuwd!
Door Laura2004
#2929655
Ik heb persoonlijk geen ervaring met een personal coach, maar heb tijdens stage wel meegelopen met een aantal 'personal coaches' die zichzelf personal coach noemden en heel kwetsbare mensen begeleidden zonder enige opleiding hiervoor te hebben genoten (ik heb mijn stage oa hierom voortijdig afgebroken) en in mijn ogen ook gevaarlijke ondoordachte adviezen gaven,  dus ik zou vooral heel kritisch kijken naar wie je inschakelt als personal coach, het is volgens mij geen beschermde titel, dus iedereen kan zich 'personal coach' noemen. Verder geen ervaring sorry. Maar wilde dit toch even met je delen ;)


Succes met afvallen Rachel! 
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 22 mei 2014, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
#2929659
Laura2004 schreef: Ik heb persoonlijk geen ervaring met een personal coach, maar heb tijdens stage wel meegelopen met een aantal 'personal coaches' die zichzelf personal coach noemden en heel kwetsbare mensen begeleiden zonder enige opleiding hiervoor te hebben genote (ik heb mijn stage oa hierom voortijdig afgebroken),  dus ik zou vooral heel kritisch kijken naar wie je inschakeld als personal coach, het is volgens mij geen beschermde titel, dus iedereen kan zich 'personal coach' noemen. Verder geen ervaring sorry. Maar wilde dit toch even met je delen ;)

Succes met afvallen!
Ja, ik weet het inderdaad! En zeker goed om te delen hoor!  ;) Ik heb iemand op het oog. Ik ken haar via de sportschool, volg ook groepslessen bij haar en hoor veel positieve geluiden over haar. Als ik het doe, wil ik bij haar. In haar heb ik echt alle vertrouwen.
Door Laura2004
#2929752
Negeer mijn andere opmerking maar :P, ik lees weer eens half :-[, ik dacht aan een personal coach die je psychosociaal begeleidt bij het afvallen, niet eentje vd sportschool die je puur bij het afvallen begeleid (waarbij natuurlijk ook het mentale aspect wordt meegenomen,  maar op een andere manier dan bij de coaches waar ik aan dacht :-[).

Ik ken meerdere mensen die veel zijn afgevallen met behulp van een personal coach bij een sportschool. Ik denk dat het veel prettiger is dan alles op eigen houtje te doen. Ik heb bij sporten echt motivatie van buitenaf nodig en iets/iemand die ervoor zorgt dat ik mijn grenzen verleg, ik geef nl snel op, tenzij ik met andere mensen ben, want dan ben ik te trots  ::). En daarnaast is het fijn als iemand ervoor zorgt dat je houding etc.goed is, zodat je niet geblesseerd raakt. Als ik veel zou moeten afvallen en mij een personal coach zou kunnen permitteren zou ik het zeker doen. Ik kan geen enkele reden bedenken om het niet te doen.
Door Malamoods
#2929834
Nou ja, misschien had ik het gewoon wat duidelijker moeten formuleren.  ;D Anyway, bedankt voor je reactie! Ik kan me inderdaad voorstellen dat het super motiverend kan zijn. Elke week gaat 'm helaas niet worden, maar wellicht 1 keer per maand en dan samen voor die maand een trainingsplan opstellen ofzo. Echt op maat gemaakt en dan na die maand nieuw trainingsplan, zodat afwisseling ook aanwezig blijft. Afwisseling werkt bij mij ook. Heb in elk geval een mail de deur uit gedaan en eens gevraagd naar de mogelijkheden en de kosten.... Hopelijk kan ik dat financieel gezien rondbreien, want het lijkt me best een goed plan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door