Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2928669
We zijn ons aan het orienteren wat betreft nieuwe vloer (bedekking) Er ligt nu kurk maar dat is zo goed als overleden. Eerst wilden we plavuizen maar dat wordt zo'n beetje een verbouwing dus willen we nu gaan voor Novilon vinyl oid. Maar daar zijn dan weer zoveel verschillende kwaliteiten in dat we nu door de bomen het bos niet meer zien. We zijn bij 5 winkels geweest en overal krijg je ander advies wat betreft ondervloer, hardheid etc.
We hebben hier dus wel een onstuimige Luna rondrennen en (nu) 3 katten. En dan niet te vergeten onze 2 huispubers. Het gaat om ongeveer 70 vierkante meter.
Wat is wijsheid? Wie heeft hier iets vergelijkbaars en kan ons enig licht in de duisternis verschaffen?

Ik zit klaar voor raad en daad. :biggrin2:
Door Urs
#2928683
Tja lastig.

Novilon is het merk van het zeil.

Wij hebben boven vinyl laten leggen, de vloer is hout , oud en hier en daar ongelijk. Als ondertapijt zijn er van die groene platen opgelegd om het gelijk te krijgen. We hebben het laten leggen vanwege de garantie en omdat niet alles in 1 keer gelegd kon worden. De prijs was incl opmeten en leggen.

Het ligt nu na een halfjaar nog steeds mooi alleen doordat de vloer zelf wat ongelijk is , is het niet handig te schuiven met bv. een bed, je moet echt tillen anders krijg je bobbels in het vinyl. En we kunnen er niet met naaldhakken op lopen ivm de ondervloertegels, dat is wat zachter.

Ik zou wel wat stroever vinyl uitzoeken ivm de huisdieren. Als je een betonnen ondervloer hebt dan is het vinyl minder gevoelig voor naaldhakken .

En in verhouding met laminaat maakt het prijstechnisch weinig uit.
Door inni
#2928696
Wij hebben 32j geleden hier "Novilon" gelegd en .....nu gaat hij eruit, hij is versleten, hier en daar zie je op de looppaden witte vlekjes verschijnen. Hij heeft dus echt wel zijn geld waard geweest. Eronder lagen plavuizen en daarover is een dunne laag egalisatiemortel gestort. Ik schrob hem geregeld met gewone bruine vloerzeep en tussendoor dweil ik ermee. (ik Heb me er deze voormiddag nog 's op uitgeleeft om de tijd te doen passeren nu Tobi bij de DA is om zijn melktanden te verwijderen en ik moet zeggen "mijn vloertje ziet, voelt en ruikt weer proper) Wat er voorlopig in de plaats gaat komen (er volgen over een jaar of 2-3 nog verbouwingen) weet ik nog niet maar ik denk nu aan laminaat omdat ik dat makkelijk zelf kan leggen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2928706
Ooit heb ik een vinylvloer, de echte Novilon  laten leggen, en die heeft t 17 jaar volgehouden, zonder te verslijten. Opgeraapt wegens een verbouwing. Boven ligt nu  vinyl , en ik overweeg om mijn parketvloer  die slecht is te laten  bedekken met Novilon.

Een strakke ondervloer is  van wezenlijk belang bij het leggen van vinyl
Door Anne in Zweden
#2928714
Wij hebben in Zweden voor stroef vinyl gekozen - kan vanavond bij mannie wel vragen of hij het merk kan opzoeken - vanwege de honden. Er lag/ligt laminaat, veel te glad voor wanneer ze enthousiast naar buiten rennen. De huiskamer is klaar, de keuken hopen we met de kerst van vinyl te kunnen voorzien. We hebben het zelf gelegd, en het is mooi geworden. De meeste mensen die binnenkomen denken dat het een houten vloer is. :biggrin2: Groot voordeel van zulk vinyl vind ik: geen naden. Dus perfect schoon te houden, geen risico op vochtschade.

Dit is de woonkamer (inmiddels al weer wat anders ingericht, maar het gaat om de vloer - al is de kleur in het echt warmer dan op de foto):

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 20 mei 2014, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2928736
Wij hadden toen novilon de duurste die er was en 23 jaar mee gedaan super spul.

Nu hebben we laminaat maar dan met groef en die je extra klikt, weet even de naam niet meer..
Door keetje
#2928762
Bedankt voor jullie reactie's. Overwegend positief. En dat terwijl ik overal op het net negatieve reactie's lees bij de combi vinyl-huisdieren.
Wij hebben overwegend grenen meubelen en lichtbruine leren banken . Ook de open keuken is wittig met houtaccenten. Al veel hout dus. We dachten dus voor een plavuizenmotief te gaan en dat is er nu net niet in de kwaliteit die we willen hebben. Het houtmotief wel. Ik wil eigenlijk niet gaan voor alleen maar de kwaliteit omdat ik denk dat we daar spijt van gaan krijgen, houten meubelen/ hout(achtige) vloer. IK ben bang dat we dan zo het blokhut effect gaan krijgen. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. We wilden dus eerst plavuizen maar daar moeten de meubelen voor opgeslagen worden en we zijn er een tijdje zoet mee. Zouden boven moeten gaan zitten voor een week ofzo, met dierenschare. De papegaaienkooi kan wel naar buiten maar niet naar boven dus die zou naar buiten moeten. Meneer Keetje dacht eraan een zeecontainer (jaja, zeeman dus) te huren als tijdelijke opslag maar dan zitten we nog met het probleem van onze puberdochter, ik denk niet dat ze dat gaat handelen een week boven wonen. Zoonlief kan wel een weekje logeren bij zijn vriendin als dat nodig zou zijn maar toch, onze dochter is toch wel een stevig "probleem"wat dat betreft. Vinyl gaat allemaal veel sneller. Meubels onder afdak, vinyl erin, meubels terug. Althans zo stel ik me dat voor. Het gaat ook nog om de hele benedenverdieping. Hal, toilet, gangkast, woonkamer, keuken en achterhok. Ook staat hier alles zowat op wieltjes, computerkast, papegaaienkooi, papegaaienboom en nog het een en ander. De vloer moet daar dus ook bestand tegen zijn. We zijn nu al zo lang aan het emmeren om er een andere vloer in te krijgen, steeds door verzette verloven van de zeeman of andere problemen uit moeten stellen. Het zal dit verlof niet meer lukken maar ik wil wel dit verlof afspraken gaan maken ergens. Alleen gaat me dat allemaal niet lukken dus het moet als hij thuis is. Ik heb veel laten doen terwijl hij niet thuis was, dakkapellen plaatsen, daken vernieuwen etc, draai ik mijn hand niet voor om, maar met meubels sjouwen laten mijn gewrichten niet meer toe.

Anne, dat ziet er wel erg mooi uit bij jou, is toch ook een houtmotief ::) brengt me dan toch weer aan het twijfelen.  :D
Door yellowlab
#2928786
ik heb ook vinyl stroef en het lijkt net parket! en daaronder ligt onze oude laminaatvloer. Je moet wel opletten met bv bureaustoelen ,daar zou ik dan zo,n beschermer (ikea) onder leggen. Ik vind het ideaal ,volgende vloer word ook weer vinyl ,gewoon zuigen en lekker moppen met Ajax en klaar!
Door Anne in Zweden
#2928789
keetje schreef:
Anne, dat ziet er wel erg mooi uit bij jou, is toch ook een houtmotief ::) brengt me dan toch weer aan het twijfelen.  :D
Voor de keuken hebben we hetzelfde houtmotief, maar dan in gebroken wit. Het past dus bij elkaar (dezelfde serie), maar is toch anders, minder houterig van kleur. Ik zal manlief vanavond even vragen welk merk het ook alweer was.
Door keetje
#2928793
Ondertussen Meneer Keetje weer op pad gestuurd naar omliggende dorpen om stalenboeken te halen. Ben benieuwd wat de buit is als hij thuis komt. Ik wil ook graag van die houten dingen voor het raam, shutters? Maar dat is het volgende project.  ;)
Door keetje
#2928849
Meneer Keetje is thuis gekomen met 2 stroken PVC. Klikbaar en supersterk. Los te leggen dus als er eventueel in de toekomst vloerverwarming komt is het zo op te nemen. Ook best een redelijk kleurtje. Is wel een tandje duurder dan de vinyl maar lijkt me ook een stuk sterker.

Zo weer een optie erbij, het wordt niet makkelijker op deze manier. ::)
Door Anne in Zweden
#2928894
keetje schreef: Meneer Keetje is thuis gekomen met 2 stroken PVC. Klikbaar en supersterk. Los te leggen dus als er eventueel in de toekomst vloerverwarming komt is het zo op te nemen. Ook best een redelijk kleurtje. Is wel een tandje duurder dan de vinyl maar lijkt me ook een stuk sterker.

Zo weer een optie erbij, het wordt niet makkelijker op deze manier. ::)

;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door winni
#2928919
Héél toevallig dacht ik vanmiddag ook aan wat voor vloer ik straks moet nemen in mijn nieuwe woning. We hebben veel verschillende vloeren gehad en momenteel Novilon. Maar wat ik vervelend vind is dat wanneer je even een 'vreet' vlek weg wilt werken en je doet het met ajax of dettol of in ieder geval niet met het voor Novilon bestemde product, je meteen een doffe plek hebt. Die gaat wel weer weg als je het geheel gaat dweilen met speciaal spul, maar dat willen we niet te vaak natuurlijk ::)
Er waren toch mensen op BP die een pvc vloer hadden aangeschaft? Hoe bevalt die? Je hebt ook van die 'gegoten' vloeren. Die lijken mij ook wel makkelijk?
Door keetje
#2928921
OH, ik zal eens even via de zoekfunctie kijken.

Gietvloer is voor ons geen optie, moeten we te lang verkassen.
Door Erna
#2928924
Urs schreef: En we kunnen er niet met naaldhakken op lopen
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Sinds wanneer loopt Martijn op naaldhakken????
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door