Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2928130
Hebben jullie dat ook met bepaalde producten die zijn echt haast altijd in de aanbieding dat je nooit de volle prijs betaald. Waardoor de  aanbiedingsprijs de normale prijs is geworden?

Ik heb dat nu met de pampers die zijn echt altijd wel ergens 2 +1 gratis.
Grote doos luierdoekjes ook altijd in de reclame. Etos, dan wel kruitvat of trekpleister.

De softclose wc bril staat ook om de 2 weken zowat voor 25/27 euro te koop.
En zo vast nog meer dingen welke mij niet altijd opvallen.
Worden we eigenlijk niet hartstikke misleid?? Dat we denken een koopje te hebben. Maar dat de prijs normaal is en de niet aanbieding prijs te duur betaald is?
Laatst gewijzigd door Nadia op ma 19 mei 2014, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#2928134
Nadia schreef: Hebben jullie dat ook met bepaalde producten die zijn echt haast altijd in de aanbieding dat je nooit de volle prijs betaald. Waardoor de  aanbiedingsprijs de normale prijs is geworden?

Ik heb dat nu met de pampers die zijn echt altijd wel ergens 2 +1 gratis.
Grote doos luierdoekjes ook altijd in de reclame. Etos, dan wel kruitvat of trekpleister.

De softclose wc bril staat ook om de 2 weken zowat voor 25/27 euro te koop.
En zo vast nog meer dingen welke mij niet altijd opvallen.
Worden we eigenlijk niet hartstikke misleid?? Dat we denken een koopje te hebben. Maar dat de prijs normaal is en de niet aanbieding Parijs te duur betaald is?
Ja. Ze belazeren je nog wel op gekkere manieren. Iets kost eerst 0,35 eurocent. Dan ineens kost het 0,47 eurocent. En dan gaat het in de bonus voor 0,37 eurocent en kopen we het massaal. Met kleding doen ze nog wel gekkere dingen in de uitverkoop!
#2928135
Dat ben ik ook al een tijd aan het denken. Het plan is voor jezelf om die dingen in de gaten te hebben.
Vorig jaar was verf in de aanbieding. 30% eraf. Nu, dat is de moeite dacht ik. Dus twee grote blikken gekocht. En toen nog twee.
Haha. Van het voorjaar moest alles in de verf. Nu zijn er alweer 2 van die aanbiedingen geweest.  ;D
Ik verzucht weleens, als dit eraf kan moet je denken hoe goedkoop het zou kunnen zijn. En dan nog maken ze winst.

Oh, wat ik ook bijzonder vind. (of eigenlijk niet maar slim) Je gaat naar een winkel voor een aanbieding. Maar je hebt bijvoorbeeld een
komkommer of zo nodig. Vaak is de prijs die de komkommer extra kost net zoveel als je aan aanbieding krijgt.
(die kost dan ineens 99ct ipv de 49ct) En zo nog duizend andere dingen.  :o

Ben een echte koopjesjager. Want ik geef mijn geld liever uit aan een drankje op een terras met mijn lief. Dan dat de meneer
van de super in een nog grotere auto rijdt.  :biggrin2:
#2928138
Ik kijk altijd op www.voordeelmuis.nl er is inderdaad altijd wel ergens pampers in de aanbieding.

Met ananas wacht ik ook tot hij ergens bv. maar een euro kost en dan gelijk een aantal halen.

Bij appie moet je inderdaad uitkijken. Daar verhogen ze makkelijk even de prijzen en dan in de aanbieding.
#2928140
Bedrijven maken soms wel 200 of 300% winst op hun producten. Dus vind ik een aanbieding van minder dan 40% korting nog veel te duur. Ik koop "luxe" producten dus alleen met heul veul korting en anders niet.

Het valt mij ook op dat producten eerst duurder worden, en ze daarna voor de oude prijs in de aanbieding zijn.

Ook kijk ik toch nog altijd naar de prijs, vaak is een huismerk toch nog goedkoper dan de aanbieding van een A-merk.
#2928142
We worden iedere dag 'misleidt' dat is waar reclame voor bedoeld is, de koper overtuigen van de meerwaarde van het betreffende product.
Op een aantal producten pakt een leverancier (of winkel) bewust een stukje verlies om het met andere producten weer te compenseren.
Maar structureel onder de minimale prijs verkopen houdt niemand vol, dus gezien er altijd wel ergens pampers in de aanbieding zijn geloof ik niet dat ze duurder 'moeten' zijn.
#2928144
;D ;D ja natuurlijk worden we belazerd. Kijk maar eens wat vaker achter de bordjes van supermarkten of drogisten met nu in de aanbieding, of prijs verlaagd, dan zie je als je geluk hebt dat het om dezelfde prijs gaat, zoniet hoger.
Er zijn natuurlijk ook leuke aanbiedingen, maar ik denk dat je wel prijs bewust moet zijn om te weten of het echt om een aanbieding gaat.
#2928162
Ik heb in Duitsland in de supermarkt wel eens meegemaakt dat er een bordje stond bij biologische agavenectar: "Nu! Slechts 2,69!!!", in rode print en felle letters - koopje van de eeuw, zou je denken. Behalve dan ze het oude prijsbordje onder het nieuwe bordje hadden laten zitten. Oude prijs: 2,69.  ::) 
#2928164
Anne in Duitsland schreef: Ik heb in Duitsland in de supermarkt wel eens meegemaakt dat er een bordje stond bij biologische agavenectar: "Nu! Slechts 2,69!!!", in rode print en felle letters - koopje van de eeuw, zou je denken. Behalve dan ze het oude prijsbordje onder het nieuwe bordje hadden laten zitten. Oude prijs: 2,69.  ::)
Kwam het bordje dan uit een NL-supermarkt en was dat de reden dat het niet juist was?

:biggrin2:
#2928175
Goh, ik heb juist hele goede ervaringen met kopen in Duitsland. Ik werk aan de NL-D grens en doe veel boodschappen in Duitsland (en tanken) en dat scheelt over het algemeen echt heel veel. Ik heb bv. zo'n hele luxe deodorant die in NL ruim 7 euro per stick kost (prijzen tussen 6,99 en 7,45 gezien), en soms in de 'aanbieding' ligt voor 6 euro, maar in Duitsland is de normale prijs zonder aanbieding dan maar 4,75. En benzine... ik betaal voor m'n euro loodvrij (E10, dus met bio-brandstof ook nog) rond de anderhalve euro per liter. Sinds ik veel in Duitsland koop ben ik ook nog kritischer op Nederlandse prijzen geworden.
#2928176
Is ook geen aanbieding meer, is gewoonweg als je er aanbieding bijzet dat het beter verkoopt ongeacht de prijs ( zie ik hier in belgie ook vaak, nou dat is toch echt de gangbare prijs hoor)
Ik koop gewoon de dingen die ik wilde kopen, en als die dan een keer goedkoper zijn dan normaal is dat natuurlijk mooi meegenomen.
'Als je nu dit of dat koopt bespaar je......' nee hoor ik geef nog steeds geld uit, kan het ook niet kopen ben ik veel voordeliger uit ( verkopers vinden dat niet grappig  :biggrin2: )
#2928177
^^ In Duitsland is het meeste al goedkoper, dus dat is al een voordeel voor ons an sich. Maar dat neemt niet weg dat sommige supermarkten zich net zo goed "schuldig" kunnen maken aan misleidende aanbiedingsbordjes, waarvan de prijsbewuste en met de ogen open winkelende koper direct ziet dat het met de grootsheid van die aanbieding wel meevalt.

Gelukkig is een ieder dan wel helemaal vrij om die betreffende "aanbieding" te laten voor wat het is  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door