Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2927362
Misschien is dit wele een domme vraag maar wil het toch vragen.
Ons vorige nest is vanaf dag 1 op de hand groot geworden dus de mensengeur was ruim bekend bij de pups. Nu hebben we lekker alles aan mams kunnen overlaten en ik last at de geur van mensen in de eerste veertien dagen bij de pups zorgen voor de band tussen hond en mens. We weten ook dat je pups lekker zoveel als kan met rust moet laten. Nu vraag ik me af of 2 maal daags wegen en eventueel veilig leggen of aanleggen wel voldoende is geweest om onze geur over te brengen. We hebben met wegen ook zo vlot mogelijk lekker terug bij mams gelegd en pas met 14 dagen echt begonnen met knuffelen...
Goed of niet goed dus?
#2928237
Volgens mij hechten jonge puppen zich aan de voedselbron van dat moment, je ziet zo goed het verschil met flessen pups, die worden helemaal wild als je ze oppakt want dat betekend dat er eten aankomt.
Pups die gewoon bij de moeder drinken hebben nog helemaal niet zo'n behoefte op opgepakt te worden, ze richten zich dan ook niet echt op jou.
Ik denk dat het voor de latere hechting helemaal niks uitmaakt.
Pups in de natuur verlaten ook pas na een week of vier voorzichtig het nest om andere indrukken op te doen dan alleen maar de voedselbron (moedertiet) dus dat lijkt me vroeg zat.

Mijn laatste nest heb ik met de fles groot gebracht, maar ik merk geen verschil wat betreft de herkenning als ze me nu terug zien hoor, het is niet zo dat deze pups meer blijk van herkenning geven als de pups die gewoon door de moeder gevoed zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door