Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927300
Wij hebben een piep kleine tuin. 2,5 bij 13 meter. Vorig jaar zijn we begonnen er iets van te maken en het begint nu eindelijk ergens op te lijken. We moeten de schutting nog verder opknappen, rondom de deur moeten nog nieuwe palen en dan nog de kopse kant helemaal schilderen. En de kozijnen in de uitbouw moeten nog een nieuw likje verf. We hebben ook nog wat rotzooi om naar de stort te brengen. Het meeste is al weg, laatste beetje moet nog.
De indeling en aankleding hebben we vandaag nog eens hard aan gewerkt en dat is nu helemaal naar mijn zin! We hebben gras voor Oscar, een groentetuin, de voliere (die vandaag met nieuw dag in gebruik is genomen), het hoekje waar de waterton staat is gepimpt en de clematis en kamperfoelie hebben nu een netjes geschilderd rek. De planten moeten nog wel groeien, maar dan is het toch eindelijk niet meer zo kaal en alleen maar stenen!
Enige wat in de aankleding nog moet is een leuk praktisch tuinsetje, maar ik heb nog niets gezien wat ik leuk, praktisch en betaalbaar vind. Dus zitten we voorlopig op klapstoeltjes.

Afbeelding

De druif die nog flink moet groeien en dan beschutting moet gaan geven ipv het dak

Afbeelding

De lelijke waterton before

Afbeelding

and after:

Afbeelding

De clematis, eindelijk met rek om langs te gaan groeien

Afbeelding

Nieuwe plantjes naast het grasveldje, volgens het plaatje worden het vrij hoge planten met rode bloempluimen

Afbeelding

De groentetuin en het grasveld op 1 kiekje

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door mightywil
#2927304
En zo kan je ook van een kleine tuin groot plezier hebben .....
Leuk gedaan hoor. ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2927305
Wat leuk zeg! Nou hopen op een mooie zomer, lekker veel de tuin in  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927307
mightywil schreef: En zo kan je ook van een kleine tuin groot plezier hebben .....
Leuk gedaan hoor. ;D
Dank je!

Bij ons vorige huis hadden we een grotere tuin, iets van 6 bij 15 ofzo en daar waren we altijd maar aan het werk. Het was ook een super onhandige tuin en het onkruid stond er altijd tot je knieën. Nu is het wel behelpen met een kleinere tuin, maar het onderhoud is ook veel minder en dan kan je er ook eens lekker in zitten en van genieten!
Kim_S schreef: Wat leuk zeg! Nou hopen op een mooie zomer, lekker veel de tuin in  :)
Jaaaaaaaaaaa, heeeeeeeeeeeeeerlijk!
Door Cathelijn
#2927310
Gezellig is het nu!

Bij Blokker online kun je uit heel veel tuinsets kiezen  ;)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2927321
Elk najaar heeft zijn voordeel. Enorme uitverkoop van tuinmeubilair.
Zou deze zomer op nog 'geen stetje' gaan zitten. Neem een handdoek of een stoel van binnen.
Het scheelt je zoveel geld. Bedoel: het kan je zomaar zoveel geld schelen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927345
Neally schreef: Elk najaar heeft zijn voordeel. Enorme uitverkoop van tuinmeubilair.
Zou deze zomer op nog 'geen stetje' gaan zitten. Neem een handdoek of een stoel van binnen.
Het scheelt je zoveel geld. Bedoel: het kan je zomaar zoveel geld schelen.  ;)
Goede tip, dank je! We zitten eigenlijk alleen maar in de tuin met visite of ik in mijn eentje. En ik in mijn eentje wil een relaxt ligbed!
Door Lil
#2927373
Dan heb ik jullie oude tuin. Als ik niet wil dat het onkruid tot mijn knieën staat, moet ik 3 keer per week het verwijderen. Ahhhhh.
Door Lil
#2927387
vanaalst schreef: 13 meter tuin is klein........ dan zeg ik maar niks ;D
Haha

Ik was laatst met collega's op cursus dat het toch wel knap was dat ik twee grote honden had in een minituin (5 x 13) en een ienieminie woonkamertje (35 m2). Dat is voor hier wel behoorlijk klein.

Kun je raden dat collega's uit de randstad van hun stoel vielen: te klein?? Haha. Het is maar wat je gewend bent.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927394
vanaalst schreef: 13 meter tuin is klein........ dan zeg ik maar niks ;D
Hoezo? Jij hebt toch een grote tuin met vijver? En 13 meter kan lang lijken, maar met 2,5 meter breed is het ook weer wat overdreven om het groot te noemen  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2927397
een voortuin die redelijk is maar geen 13 meter
en daar zit ik niet, mij te druk.... achter is ie een meter of 6/7  beetje vierkant is ie...
mn tuintje in nwh is groter :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927398
vanaalst schreef: een voortuin die redelijk is maar geen 13 meter
en daar zit ik niet, mij te druk.... achter is ie een meter of 6/7  beetje vierkant is ie...
mn tuintje in nwh is groter :biggrin2:
6*6=36 vierkante meter, 13,5*2.5 is 33 vierkant vierkante meter....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door