Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door galgo
#2927166
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe, grote,  :biggrin2: 2ehands vrieskist.
Heb die rond 19.00 vandaag aangezet. De buitenkant van de kist blijft koud, dus dat is goed.
Maar dat rooster aan de achterkant is behoorlijk warm en een ijzeren staaf die daaruit naar beneden loopt is heet.
Vraag mij af of dat normaal/goed is. Heb ook een vrijstaande koel-vrieskast met zo'n rooster en die wordt niet warm.
Hij begon om 19.00 met 18 gr en is nu om 23.00 -5 gr, dus dat lijkt mij niet slecht.
Weet iemand hier iets van?
Door Lida. S
#2927180
Er komt altijd warmte vrij tijdens het vriezen en jouw vriezer is nu idd hard aan het werk. Zorg er wel voor dat de warmte weg kan en dat het rooster ( de motor achter het rooster ) schoon/ stofvrij is.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2927209
Lida. S schreef: Er komt altijd warmte vrij tijdens het vriezen en jouw vriezer is nu idd hard aan het werk. Zorg er wel voor dat de warmte weg kan en dat het rooster ( de motor achter het rooster ) schoon/ stofvrij is.
Ik heb het rooster zo ver ik kon idd stofvrij gemaakt. Maar nu weet ik dat het ok is. Ben een newbee wb vriezer  :biggrin2:
Vanochtend was het -7 graden, dus nu op stand 2 gezet en dan weer kijken.
De kist heb ik geïsoleerd met piepschuim, maar het rooster a/d achterkant en ventilatie rooster heb ik vrij gelaten.
Door TMG1961
#2927220
Staat ie na een hele nacht vriezen pas op -7? Dat lijkt mij niet echt geweldig, hij moet minstens naar de -18. Als ik de mijne om 19.00 uur aanzet staat ie de volgende ochtend op -21 en die is ook ruim 10 jaar oud
Door Anne in Zweden
#2927225
TMG1961 schreef: Staat ie na een hele nacht vriezen pas op -7? Dat lijkt mij niet echt geweldig, hij moet minstens naar de -18. Als ik de mijne om 19.00 uur aanzet staat ie de volgende ochtend op -21 en die is ook ruim 10 jaar oud
Dat zat ik ook te denken. Typefout misschien, moet -17 zijn?
Gebruikersavatar
Door galgo
#2927247
Anne in Duitsland schreef: Dat zat ik ook te denken. Typefout misschien, moet -17 zijn?
Geen typefout. Staat nu op stand 2 en is -11. Ga hem nu op stand 3 zetten.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2927252
Op stand 2 is ie ingesteld om je producten op -15 ofzo te houden. Als je snel wilt koelen, zet je m maximaal en evt snelvriezen aan, dan kun je m als ie goed koud is terugzetten. Anders duurt het een week voordat ie koud is.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2927256
Mini's 3-tal schreef: Op stand 2 is ie ingesteld om je producten op -15 ofzo te houden. Als je snel wilt koelen, zet je m maximaal en evt snelvriezen aan, dan kun je m als ie goed koud is terugzetten. Anders duurt het een week voordat ie koud is.
Ok. Weer wat geleerd  :biggrin2: En hoe herken ik de snelvriesknop? Er zit een grijs schuifje, als ik die aandoe gaat er een oranje lampje branden. Is dat de snelvriesfunctie? Het is het enige knopje wat er is.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2927273
galgo schreef: Ok. Weer wat geleerd  :biggrin2: En hoe herken ik de snelvriesknop? Er zit een grijs schuifje, als ik die aandoe gaat er een oranje lampje branden. Is dat de snelvriesfunctie? Het is het enige knopje wat er is.
Dat is hem ja!

Ik vergelijk het maar met een auto, je kunt best met een teentje gas 100 rijden, maar om daar te komen, zul je het gaspedaal toch even dieper in moeten drukken.
Door Lil
#2927279
galgo schreef: Ok. Weer wat geleerd  :biggrin2: En hoe herken ik de snelvriesknop? Er zit een grijs schuifje, als ik die aandoe gaat er een oranje lampje branden. Is dat de snelvriesfunctie? Het is het enige knopje wat er is.
Ja, op een oude vriezer is dat hem. Hier ook een oudje met zo'n schuifje. Op de twee nieuwere zit er een ronde knop met de tekst super frost.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2927437
Mini's 3-tal schreef:

Ik vergelijk het maar met een auto, je kunt best met een teentje gas 100 rijden, maar om daar te komen, zul je het gaspedaal toch even dieper in moeten drukken.
Tja, zo had ik het nog niet bekeken, maar klinkt logisch  ;)
Inmiddels staat hij al een paar uur op 20 gr, maar hij blijft maar doordraaien. Is dat normaal met zo'n grote vriezer. Had een kleintje en die was regelmatig een hele tijd uit. Ik zie de electra meter aardig draaien.

Wat is nou zo'n beetje een gemiddeld gebruik per 24 uur? En ik bedoel dan de cijfertjes op de meter 1 of 2 of 3 per dag. Ik heb dyscalculie (rekenblind), dus een rekensommetje gaat bij mij errug moeilijk binnenkomen.
Door Anne in Zweden
#2927465
galgo schreef: Tja, zo had ik het nog niet bekeken, maar klinkt logisch  ;)
Inmiddels staat hij al een paar uur op 20 gr, maar hij blijft maar doordraaien. Is dat normaal met zo'n grote vriezer. Had een kleintje en die was regelmatig een hele tijd uit. Ik zie de electra meter aardig draaien.

Wat is nou zo'n beetje een gemiddeld gebruik per 24 uur? En ik bedoel dan de cijfertjes op de meter 1 of 2 of 3 per dag. Ik heb dyscalculie (rekenblind), dus een rekensommetje gaat bij mij errug moeilijk binnenkomen.
Heb je hem weer van de snelvriesstand afgehaald?
Gebruikersavatar
Door galgo
#2927476
Anne in Duitsland schreef: Heb je hem weer van de snelvriesstand afgehaald?
Yep. Sorry vergat ik er bij te zetten  :biggrin2: Maar die is weer uit.

Of kan ik de stand nu veranderen van 3 naar 2. Hij is inmiddels -22.
Laatst gewijzigd door galgo op za 17 mei 2014, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#2927481
galgo schreef: Yep. Sorry vergat ik er bij te zetten  :biggrin2: Maar die is weer uit.
Hm, in principe moet ie dan wel een keer ophouden met koelen. Die van mij zoemen zeker niet de hele dag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door