Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2926554
Boh, ik moet me heel snel gaan veranderen vrees ik. Vraag is alleen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Tijdje geleden een zeeeeeer boze buurvrouw aan de deur gehad.
Jones blaft als ik niet thuis ben naar voorbijgangers en ja dat klinkt enorm hard bij zo'n grote hond. Hun "pup" Keft altijd in de tuin en springt tegen de schutting op en na verloop van tijd ging Jones terug blaffen. Onmiddellijk probleem opgelost: gordijnen dicht en getraind en nu reageert hij niet meer. Ook mocht ik niet meer zingen en overdag niet meer in mijn tuin zitten (want dan blaft de hond van de buren en springt als een idioot tegen de schutting op).

Ik doe dit braaf. Zing thuis niet meer (handig als je examen moet doen) en heb mijn hobby voor volgend jaar opgezegd omdat het zonder oefenen niets wordt. Ik speel wel piano sinds kort, maar heb aan geluidsisolatie gedaan en speel alleen met demper. Spaar voor een silentmodule zodat nienand meer iets hoort (bij mijn voordeur hoor je mij niet spelen, maar aangezien ik beginner benbis mijn aanslag niet goed en sla ik soms een toets te hard aan en dushoren ze af en toe 1 of 2 toontjes) In de tuin kom ik alleen nog maar om vuilnis weg te doen en naar de vriezer te lopen en zo.
Ik heb in huis geen schoenen meer aan (had ik voordat ik ging werken al nooit).

Reden waarom ze last hebben is omdat de nieuwe vriend van de buurvrouw blijkbaar is komen inwonen en nachtdiensten draait.

Het ergert mij wel dat ik hun hond heel veel hoor keffen, ik dagelijks hard hoor praten, ze als olifanten de trap op en aflopen, ze om 12 uur s nachts in bad gaan en ik niet tegen dat piepen kan (net zo erg geluid als een krijtje op een schoolbord). Ze al 6 jaar weigeren de voordeur te laten bijwerken
waardoor ze die hard moeten dichtslaan, soms wel 3 keer en ja met nachtdienst betekend dat dat ik wakker schrik. De puber dochter is uit huis, dus geen half uur bonke bonke muziek meer.

Ik heb buiten die voordeur nooit iets gezegd, want leven en laten leven en je hoort je buren nu eenmaal in een rijtjeshuis.
Het ergert mij pas omdat ik niets meer mag.

Net zaten ze met bezoek in de tuin en ik moest naar de vriezer en de vuilnis. Hoor ik dat bezoek zeggen: ja je buurvrouw is zo asociaal:

Het gras staat wel eens hoog en er staat wel eens onkruid (dat is alleen in de volledig ontsloten achtertuin). Ze poetst haar auto niet wekelijks, ze heeft 2 honden (ja de bewuste buren ook en mijn andere buren ook en die daarnaast en 2 huizen daarnaast en ehhh bijna iedereen). Maar ja ik werk en de hond van de buren is bijna altijd buiten, behalve op zondag dan is de hond iets meer binnen, maar de achter buren willen niet dat ik op zondag het gras maai. Daarbij heb ik nooit 2 keer per week gemaaid, altijd 1 keer en elke week 10 euro aam de autowasstraat geven terwijl ik 2 keer per dag onverharde wegen rijd vind ik ook niet opportuun.

Heeft iemand een idee hoe ik mijzelf kan veranderen? Ik merk dat ik erg zenuwachtig ben en dus omdat ik bang ben dat ze weer wat horen dingen uit handen laat vallen, dus dan horen ze weer wat.

O ja, gisteren kreeg ik een pakje en dan blaffen beide honden en met de beste wil ter wereld hoe krijg ik dit eruit? Ze blaffen 5 keer of zo en eerlijk gezegd vind ik dit al 13 jaar heel braaf gelet op "bewakings" oogpunt.

Ben er kapot van dat ik nu erachter kom dat men mij al jaren asociaal vindt.
Door Roosjes3
#2926559
Ik zou eerlijk gezegd toch eerder een pittig gesprek aangaan met deze mensen dan jezelf nóg meer aan te passen aan hun bizarre eisen... Misschien kan je er achter komen waar ze zich nou werkelijk zo over opwinden, want ik kan me niet voorstellen dat jouw hoge gras of jouw niet-wekelijk-de-auto-poetsen hen zo op stang jaagt. En mochten die kleine dingetjes nou werkelijk de reden zijn waarom ze jou als asociaal bestempelen, dan zijn die mensen volgens mij niet goed wijs en verdienen ze al jouw moeite niet. Zo....
Door Martine-Tom
#2926560
Roosjes3 schreef: Ik zou eerlijk gezegd toch eerder een pittig gesprek aangaan met deze mensen dan jezelf nóg meer aan te passen aan hun bizarre eisen... Misschien kan je er achter komen waar ze zich nou werkelijk zo over opwinden, want ik kan me niet voorstellen dat jouw hoge gras of jouw niet-wekelijk-de-auto-poetsen hen zo op stang jaagt. En mochten die kleine dingetjes nou werkelijk de reden zijn waarom ze jou als asociaal bestempelen, dan zijn die mensen volgens mij niet goed wijs en verdienen ze al jouw moeite niet. Zo....
+1

Enige wat je mss eens kan doen, als je dat niet al gedaan hebt is een webcam laten draaien als je op het werk zit om te zien wat die neger van je uitvreet op een dag (al zal dat niet veel meer dan slapen zijn  :P) zodat je dat ook aan de buren kan laten zien als ze zaniken.
Maar niet in je eigen tuin mogen zitten, elke week de auto wassen....en ja honden blaffen als de bel gaat, ook dat is gewoon normaal leefgeluid, zolang ze maar niet door blijven gaan en dat doen ze niet.

En dat je je hobby opgeeft voor hun...kom op meis dat gaat wel erg ver... :-*

Ik denk dat er met deze mensen weinig te praten valt, maar ik zou toch wel een keer, zonder woede, vertellen wat je ervan denkt en dat de grens bereikt is, dat je hun ook hoort, dat dat nou eenmaal zo is in een rijtjes huis.
Laat je niet gek maken hoor!
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2926562
Ik zou een huis op de hei kopen, kun je net zoveel herrie maken als je wilt.

OT:

Laat ze het lekker bekijken, je doet je best geen overlast te veroorzaken, daar konden ze het wat mij betreft mee doen.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2926563
Je bent te lief Lilian!
Ik zou er proberen boven te staan maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Knap lastige situatie dit, sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door Thea
#2926568
Pff zou aan mij een verkeerde hebben. :-\
Als zo iemand bij mij aan de deur zou staan.
Zou ik gelijk al hun dingen opnoemen die mij (jou) storen kijken of ze dan nog wat te zeggen hebben.
En verder wees jezelf en leef zoals JIJ wil leven en niet zoals hun willen dat jij leeft.
Is jou huis en overdag kunnen ze je niets maken qua geluidsoverlast.

Wel heb ik een motto "doe een ander niet aan wat jezelf ook niet wil'
Door bloemetje
#2926569
Jeetje mens dit meen je toch zeker niet :o. Doe even  normaal!  Jij mag ook leven hoor en zoals jij dat wil en binnen redelijke grenzen.  Dat doe je meer dan genoeg.  Laat die buren lekker in hun sop gaar koken zeg. Potverdorie toch jouw gras en jouw auto! Wil je wel eens even heel snel stoppen met over je heen te laten lopen en je druk te maken om wat een ander vind!
Jij doet t prima en je bent menslievend en meelevend :-*. Ik zou dankbaar wezen jou als buurvrouw te hebben.
Doe je ogen eens open meid! Deze mensen verdienen jou niet en ze verdienen t niet dat je je zo druk maakt.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2926571
Ik denk eerder dat hun moeten veranderen, dan dat jij dat moet ;)
Het is toch te gek voor woorden dat jij overdag niet meer in je eigen tuin mag zitten ::)
En daarbij heb jij blijkbaar ook last van hun, maar dat mag dus blijkbaar wel, maar ze willen geen last van jou, beetje krom ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926574
Nou, als ze je dan toch al asociaal vinden hè... Doe dan lekker waar je zin in hebt!  :tease:

Zoals ik het lees zul je het in hun ogen toch nooit goed doen, hoe veel je jezelf ook wegcijfert.
Dus: zo lang je niet werkelijk overlast veroorzaakt (en dat doe je echt niet als ik het zo lees) zou ik ophouden me zo aan te passen aan de buren. Dat doen ze voor jou toch ook niet?

Als ze zo'n last van je hebben koop je ze gewoon een setje oordopjes. Probleem opgelost  :biggrin2:

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: voor jou!
Door Lil
#2926576
Webcam aangehad, hij blaf af en toe 3 keer max 5 keer en niet eens dagelijks. Buiten slapen speelt hij met de knuffels en knaagde hij voorheen op een botje. Hij durft in mijn afwezigheid de tuin niet meer in.... Zou graag buiten een camera ophangen en op de buren richten, maar dat mag wettelijk niet. En dat is maar heel erg goed ook ( moet er niet aan denken dat ze mij zouden filmen).

Heb geprobeerd gesprek aan te gaan, maar als ik vraag dan beginnen ze meteen hoog van de toren te blazen, pfffff....

Als ik dan terug "verwijten" zou maken, dan is denk ik het hek van de dam en werkt het ook zeer contraproductief.
Als ik vraag wat zit je nu echt dwars worden ze kwaad: ik luister niet en dat heb ik je toch net gezegd. Is olie op het vuur. Zodra ik aankom rijden/lopen zijn ze heeeeeel snel verdwenen. Ik heb wel eens geprobeerd gewoon naar buiten lopen als ze met mijn andere buren kletsen en dan zeg ik hoi en dan zegt de persoon in kwestie: ik spreek je nog en rent terug haar huis in, letterlijk rennen. De andere buren zeggen nooit iets te horen. Nu zijn dat (halve) tokkies. Reuze vriendelijk, maar je merkt dat het woonwagenvolk is. Maar die zijn dus super lief en zullen nooit klagen ( ook niet als het terecht is ).
Door Martine-Tom
#2926577
Ik zou ook geen verwijten maken, gewoon simpelweg melden dat je je genoeg hebt aangepast en dat het wat jou betreft klaar is.
Gebruikersavatar
Door Nicky en Pip
#2926578
Dat zouden leuke buren voor mij zijn! Wat een gek gedoe zeg van ze. Ik hoop dat je er uit kunt komen zonder dat alleen jij je aan hoeft te passen!
Door Anne in Zweden
#2926581
Als ik juridisch onderlegd was, zoals jij, zou ik die mensen met het wetboek om de oren slaan - figuurlijk. Gewoon zeggen: jongens, kom maar op, wijs maar aan waar ik me niet aan de wet houd. En mocht u vragen hebben, dan weet ik nog wel een goede advocaat, en anders moet u eens met de politie gaan praten.
Gegarandeerd dat ze dat niet doen, want ze weten maar al te goed dat ze geen poot hebben om op te staan met hun eisen.

Misschien eens een fijn juridisch briefje tegenaan gooien? Of überhaupt een brief, gewoon vriendelijk opgesteld, met daarin puntsgewijs de dingen die jou niet zinnen?
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 15 mei 2014, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2926582
Lieve schat , jouw huis jouw leven en je hoort je buren nou eenmaal.

Als jij je aan normale regels houd dus muziek etc tussen 8 en 22 uur dan hebben ze niets te klagen.
Geef niet jouw hobby's en vrij heden op voor anderen.
Jij moet je normaal in jouw huis en dus ook je tuin kan bewegen etc als hun hond tegenhet hek springt hun probleem enzo verder.

Denk aan je eigen grenzen en geef die ook duidelijk aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door