Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2926471
Nu pupsel bijna komt, ben ik toe aan een vriezer erbij.. We hebben een grote kast voor ons eten nu en voor de honden wilde ik een kleine kast erbij doen (rond de 90 liter).. maar dat zijn 3 lades denk ik.

Past dat wel ?

Ik ga nu  een kilo of 50 tegelijk bestellen.. want 2 honden gaat best hard natuurlijk en ik wil niet om de haverklap hoeven te bestellen.. Voor de volledigheid.. ik heb straks 2 labradors

Nu ga ik dus twijfelen.. kist of kast.. Voordeel van kast is, is dat hij naast mijn wasmachine kan (dus onder een plank geschoven) en ik er dus wat bovenop kan leggen.. Kist is denk ik slimmer qua ruimte..

Wat hebben jullie ? Hebben jullie hem nieuw gekocht ? (ik wil uiteraard zuinige apparatuur)...
Door Shanti en co
#2926485
Wij hebben 3 vrieskisten, 1 voor onszelf en 2 voor Shanti en de poezels. We hebben nooit een kast gehad maar ik vind kisten erg handig.
In eentje (300L) hebben we alle bulk verpakkingen en de tassen met het geportioneerde voer van de katten. In de andere (180L) hebben we met karton 3 vakken gemaakt waar ik het geportioneerde vlees van Shanti in heb zitten, in eentje pens en vis, een met vleesbot, een met vlees in in het invriesvak ligt het orgaan en de groente.

Als je met lijntjes wilt bestellen zou ik voor een kist gaan omdat grote verpakkingen moeilijk in een kast passen. In de kast die je al hebt zou je dan geportioneerde dingen kunnen doen.
Maar als je alleen kvv voert is een kast misschien handiger omdat je daar wel meer overzicht in hebt en rollen prima passen.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2926488
ha ha.. nou .. dat gaat hier écht niet.. Ik kan een kast of kist kwijt en dan is het wel klaar.. Ik heb dus 2 honden.. labradors.. Dan moet ik toch uitkomen met 1 of 2 lades in onze kast én extra vriezer?

even rekenen.

Yara (volwassen).. reken ik met 26 kilo, 20 gram per kilo aan voeding.. dat is per dag 520 gram, per maand (30 dagen )  15.6 kilo
Pupsel reken ik even met 50gram per kilo, dan even op kilo of 10 gaan zitten als gemiddeld.. dus ook rond die 500 gram per dag.. 15 kilo.. 30 kilo per maand.. oplopend tot 40/50 kilo per maand.. Dus als ik 1 x per maand 50 kilo bestel.. kom ik een eind.. en dat moet dan in de vriezer..
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2926490
Er word meestal gezegd dat je toch altijd tekort komt  ;D
Ik dacht toen wij een pup in huis kregen o ik red het wel met 250 liter , na het advies hier gelezen te hebben hier heb ik maar gekozen voor 390 liter ( kist) en nu denk ik goh een vriezer erbij zou best handig zijn  ;D


Gr. Sabine
Laatst gewijzigd door Whooppie op do 15 mei 2014, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2926491
ik voer idd KVV... Dat zijn meestal rollen, soms van die vierkante hamburgers achtige dingen..
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2926492
mmmm... nou uhhh.. ik was toch van plan om het bij 2 honden te laten  8) en veel meer dan die 30 kilo per maand zal het niet worden.. toch ? 2 volwassen honden a 25-27 kilo a 2% van het lichaams gewicht (gemiddeld)..
Door Shanti en co
#2926511
Haha, wij hebben gelukkig een grote kelder waar de vriezers passen.  :biggrin2:

In jouw geval zou ik denk ik voor een kast gaan, als je elke maand kan bestellen en een kast beter past is dat waarschijnlijk het makkelijkst.
Door Martine-Tom
#2926517
Ik zou voor een kist gaan. De katten eten hier kvv, 16 kilo per maand, ik bestel bij dego 100 kilo tegelijk, daar eet buurkat dan ook van mee. Kast heb je best veel ruimte verlies vind ik dus als je ruimte hebt zou ik altijd voor een zo groot mogelijke kist gaan, denk echt dat je spijt krijgt van een kast, vooral als je geen ruimte hebt om nog meer vriezers kwijt te kunnen  ;)
Door Lil
#2926565
Ik heb 3 kasten met laadjes. Zelfs als je netjes in tassen en kratten etc organiseert ben je een kist als je iets wilt pakken altijd eerst aan het uit ruimen en dan weer aan het in ruimen. Nadeel van laadjes is wel dat je nooit even een pak van 10 kg in de vriezer kwakt, dat moet je verplicht meteen proportioneren. Dat is voor mij juist goed ;-)

Wat je wil is echt afhankelijk van je eigen voorkeur. Gaat hier behoorlijk wat doorheen trouwens.
Gebruikersavatar
Door nova
#2926604
[quote="vanhaut"]
ik voer idd KVV... Dat zijn meestal rollen, soms van die vierkante hamburgers achtige dingen..
[/quote]

Met rollen of pakjes heb je veel minder ruimteverlies dan met karkassen en  vormloze pakken orgaan en/of spiervlees. Als je zeker weet dat je geen barf gaat voeren, dan zou ik in jouw situatie een kast nemen.  :)
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2926613
Hier 5 labjes en die eten ongeveer 90kg per maand. Die 90 rollen passen precies in een vrieskist van 98cm breed. Vraag me niet hoeveel liter dat is ???
Door Anne in Zweden
#2926614
Als je alleen keurige rollen kvv voert, zou ik een kast nemen - makkelijker toegankelijk. Als je barft en veel met de lijntjes meebestelt, dan een kist - past meer in. Een kist kun je met schotten indelen zodat je ook redelijk goed overzicht houdt van wat waar ligt, maar wat onderop ligt, ligt onderop, en als je uitgerekend dát moet hebben, is het altijd een vreselijk til- en verplaatsverhaal.

Ideaal is kast én kist: kist voor het grote ongeportioneerde spul, de kast voor keurige porties. :biggrin2:

O, zelf heb ik 2 grote vrieskisten, 2 iets kleinere kisten, 1 grote kast en 1 kleine kast. ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926753
[quote="Anne in Duitsland"]
O, zelf heb ik 2 grote vrieskisten, 2 iets kleinere kisten, 1 grote kast en 1 kleine kast. ::)
[/quote]

Je vergeet de vriesruimte(s) in NL nog  :biggrin2:

Hier 2 kisten en een klein kistje voor Anne backup.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door