Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2924899
Kan het oude topic niet meer vinden van kippenhouden,maar heb effe vraagje: wat doen jullie op de bodem in de ren? Heb er nu zandbak zand in en maak het elke dag met schepje poep vrij maar het gaat zo stinken! In het nachthokje ligt zaagsel dat stinkt niet maar lijkt mij nou niet handig in de ren op het oog met wind  :P
Door Jantina
#2924934
Een stukje zand is wel fijn voor het 'badderen', dit overdekt maken? Houtsnippers, en een stukje betegeld (om snavel en nagels te slijten) in de rest van de ren? (heb wel eens gelezen dat ze van houtsnippers kalkpoten zouden krijgen maar onze kippen hebben daar nog nooit last van gehad.)
Door hannabelgje
#2925016
Ze lopen hier op zwarte grond. Niet overdekt dus het regent goed door. Om het "schoon" te houden kun je regelmatig kalk strooien. Dat helpt tegen de ammonia.
Door Nynke
#2925034
Hoeveel ruimte hebben jouw kippies ? Ik vind de ren alleen in de zomer stinken, als het heel warm en windstil is zeg maar. Dan hebben we ook aardig wat vliegen in de tuin, anders niet. Mijn kippies lopen een behoorlijk deel van de dag los in de tuin en ze poepen meestal  (>:() op het pad dan. Dat ruim ik op, wat tussen de planten valt niet.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2925082
Nou inmiddels zijn het 1kip en 1hanen geloof ik  :-[
Maar even dat ter zeide wat voor kalk? En ze lopen paar uurtjes los op een dag en de ren is wel overdekt maar met dat mooie weer  >:( wat we hadden en wind werd het toch nat
Ik wil ze eigenlijk meer los laten maar mevr de Britse korthaar vind ze erg interessant
Heb nu plantenspuit klaar staan kijken of ze dat ook leuk vind  :biggrin2:
Door eelke
#2925250
kiara schreef: Nou inmiddels zijn het 1kip en 1hanen geloof ik  :-[
Maar even dat ter zeide wat voor kalk? En ze lopen paar uurtjes los op een dag en de ren is wel overdekt maar met dat mooie weer  >:( wat we hadden en wind werd het toch nat
Ik wil ze eigenlijk meer los laten maar mevr de Britse korthaar vind ze erg interessant
Heb nu plantenspuit klaar staan kijken of ze dat ook leuk vind  :biggrin2:
Het zijn twee kippen.

Waarschijnlijk 1 hen en 1 haan :P
Gebruikersavatar
Door kiara
#2925401
eelke schreef: Het zijn twee kippen.

Waarschijnlijk 1 hen en 1 haan :P
Oeps typefoutje zijn 2 hanen en 1 hennetje, nog 2 weken dan kan ik ze ruilen en gaan ze helaas de kliko in  :'(
Gebruikersavatar
Door kiara
#2925402
hannabelgje schreef: Gewone tuinkalk die je ook voor het gazon gebruikt.
Okee dank je ga kijken
Door hannabelgje
#2926207
Ontwormen net als bij de hond alleen als het nodig is. Als ze het niet goed doen worden ze ontwormt. Dus mager en/of dunne poep..
Gebruikersavatar
Door kiara
#2926269
Okee nou mager zijn ze niet maar meestal goede poep maar soms ook wat dunner
En wat voor spul moet ik nemen dan? Voor de honden neem ik de diameeraarde maar dat gaat niet bij de kipjes
Door Urs
#2926540
Hoe lang duurt het voor de kippen snappen dat ze savonds zelf het nachthok in kunnen om op stok te gaan.?

We hebben ze nu 2 weken en nog steeds moeten we ze op stok zetten, smorgens vliegen ze zo naar buiten als het nachthok open gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door