Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#2925159
Er zijn hier geloof ik wel leden die dit ooit hebben gehad toch?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Was het pijnlijk?
Helpt het? Zo ja, hoe snel?
En is het eng? :-[

Mijn hielspoor gaat maar niet over.
Ben net bij de podotherapeut geweest en hij stelde in eerste instantie een spuit voor en in tweede instantie dus shockwave therapie.
Nu heb ik het echt niet op spuiten en ander ijzerwerk in mijn lichaam, dus ik ga voor die shockwave.
Donderdag mag ik de voor een intake en misschien een eerste behandeling komen.

Maar ik ken niemand 'live' die dit ook heeft gehad ooit.
Ben erg benieuwd naar ervaringen.
Zowel positief als negatief.
Gebruikersavatar
Door Else
#2925164
Heb het zelf nooit gehad maar patiënten van mij wel.
Wisselende ervaringen.
Ik denk als je shockwave therapie krijgt dat je moet zoeken naar een therapeut die transparant is over de verwachtingen, die eerst een goede echo kan maken en die niet maar zo 15 x shockwave gaat geven zonder resultaat. Met een aantal keren zou je al wel wat resultaat moeten kunnen boeken.
Schijnt best gevoelig te zijn maar ook dat ervaren mensen verschillend.
Succes! Lastige blessure!
Gebruikersavatar
Door Riek
#2925167
Ik zag dat ze ook een echoapparaat hebben bij die praktijk.
Maar dat is dus zeker iets wat ik donderdag ga vragen.
Bedankt voor de tip.
Door lianneke
#2925217
Ik heb shockwave gehad bij een fiso voor mn schouderklachten. Zonder echoapparaat. Het was soms pijnlijk en hielp niet. Sterker nog, ze hebben , ik neem aan door hun onkundigheid, meer verpest dan verbeterd..
Mijn schouder ging steeds meer pijn doen en ik was op sommige plekken beurs.
Heb een verwijzing gekregen voor een orthopeed in het ziekenhuis,scan gehad, bleek een chronische sluimbeursontsteking te zijn., die heeft er een spuit in gezet en het was met een paar weken veel beter. Heb er nog wel eens last van maar het is goed te doen.
Voor mij geen shockwave meer maar misschien is het wel goed bij een kundig iemand.
Door lightning
#2925224
Heb het ook gehad. Heb er een injectie in gehad, heb in het gips gezeten daarvoor, voor 6 weken en een nachtspalk en pijnstilling. Uit eindelijk ging het vanzelf over. De rest heeft niet geholpen, maar heeft lang geduurd. Ik had het in 2 hielen. Shockwave niet gehad.
Door Mandarijn
#2925230
Ik heb het gehad voor mijn schenen. Doordat ik op een andere ondergrond ging handballen (van houten en zwevende vloer naar beton) kreeg ik vreselijke last van overbelasting van mijn scheenbenen. Toen hebben ze shockwave(geen echoapparaat) toegepast en dat was geen pretje. Maar was er wel binnen een maand ervan af. Ondertussen trainde ik 3x per week door en speelde in de weekenden nog wedstrijden.

Het was vooral pijnlijk, omdat de behandeling naast het scheenbeen plaatsvond. Shockwave en bot is geen goede combi. Maar het hielp en als je topsport beoefent wil je zo snel mogelijk weer pijnvrij zijn.
Door monster
#2925270
Mijn collega heeft het gehad, nadat zooltjes van de podotherapeut niet hielpen.
Ze heeft het een flinke tijd volgehouden en ze loopt zondag de Mariekeloop mee.
Nergens last meer van.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2925301
Ik heb meerdere keren eswl gehad, dat is extracorporal shockwave lithothripsy, oftewel niersteenvergruizer, daar hing de pijn erg af hoe de schokgolven op mijn bekken terecht kwamen en het tikken van de golven voelen aan als kleine electrische schokjes op je huid, maar dan heel veel.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2925368
Klinkt dus redelijk pijnlijk, maar overwegend positief.

Maar ik heb er gewoon zin in. Even een andere pijn daar en met kans op beterschap.
Op hoop van zegen!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2925369
Veel succes alvast. :-*

Heb het geloof ik wel eens geschreven, maar ik kreeg als tip om te gaan touwtjespringen tegen de hielspoor.
En wonderbaarlijk genoeg hielp dat uitstekend, had er geen last meer van.
Helaas kan ik met mijn knie geen touwtje meer springen en de hielspoor is dan ook weer terug gekomen.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2925383
Ja, dat advies heb ik vandaanog terug gelezen.
Niet vreemd hoor. Want trap lopen is ook geen probleem.
Dan loop je alleen op je voorvoet.
Ik heb ook oefeningen zoals op een traptree staan met de voorvoet en dan doorzakken met de hak.
Met een tennisbal onder mijn voet rollen.
Maar niets helpt afdoende.
En het staat nu al 2 maanden stil qua verbetering. 
Door Borke
#2925495
Ik heb shockwave gehad op mijn heupen, bijzondere ervaring.
Een heel raar onbekend gevoel, pijnlijk ook, vooral de eerste keer toen ik me nog niet kon ontspannen.
Dagenlang napijn na de behandelingen.
Totdat ik vooraf gemasseerd werd, dan heb je betere doorbloeding en had ik minder napijn.

Zoek een therapeut die elke keer vooraf een echo maakt, dat doen ze niet allemaal, kunnen ze ook niet allemaal.
Dat er een echo apparaat staat betekent niet dat ze het gebruiken...

Uiteindelijk heb ik er wel baat bij gehad denk ik, maar daarna kreeg ik een slijmbeursontsteking. Ik heb geen idee of ik die zonder shockwave ook gehad had.

Ik weet dat Henneke ook shockwave heeft gehad.

Voor hielspoor had ik overigens baat bij rust, accupunctuur en zooltjes.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2925644
M'n collega heeft het gehad, eerst goede echo en toen behandeling , erg pijnlijk maar heel goed resultaat

Bij paarden de ervaring dat het ook vaak goed helpt, bij bijv peesblessures sneller en beter herstel vd pezen
Gebruikersavatar
Door Riek
#2926549
Net mijn eerste behandeling gehad.
Er werd eerst een echo gemaakt en daarna begon het gedonder.
Het viel me 100% mee.
Was in het begin wel even pijnlijk, mijn been schoot zelfs even weg.
Maar daarna werd de pijn een soort van prettig.
Hopelijk geeft dit mijn lijf weer een zetje in de goede richting en knapt het echt eens op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door