Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2924953
Ik had het ook gelezen, maar heb er nog wel wat vragen bij.
Hoe komt het bijvoorbeeld dat het zich regelmatig openbaart na een bepaalde gebeurtenis?
Bij mij een zwaar ongeluk, bij een vriendin na haar bevalling.

Hopelijk is het met dit nieuws ook mogelijk om met de diagnose een uitkering te krijgen.
Door jasmijn
#2924974
Hope schreef: Ik had het ook gelezen, maar heb er nog wel wat vragen bij.
Hoe komt het bijvoorbeeld dat het zich regelmatig openbaart na een bepaalde gebeurtenis?
Bij mij een zwaar ongeluk, bij een vriendin na haar bevalling.

Hopelijk is het met dit nieuws ook mogelijk om met de diagnose een uitkering te krijgen.

Ik denk zelf dat het misschien komt dat je door de lichamelijke trauma iets activeer of kapot maakt wat zorgt voor een toenamen van die zenuwvezel.
Waarschijnlijk iets waar je genetisch aan leg voor hebt, maar er alleen uit komt als je een lichamelijke trouwma krijgt.
Mijn 50cent  ;)

Ze hebben nu een echt lichamelijke meetbaren reden gevonden voor de pijn, ik hoop idd ook dat Nederland het nu wel gaat erkennen als ziekten zo als heel veel anderen landen in Europa al hebben gedaan.

Nu is er dus voor de medische wetenschap een reden om verder te gaan kijken, waarom hebben mensen met fybromialgie een verhoogd hoeveelheid van die zenuwvezels in hun bloedbanen, waar komt dat vandaan? 

Ik hoop dat dit het start sein voor een genees middel voor fybromialgie is :angel2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2925206
Annett schreef: Wat goed!
Wat meteen door mijn hoofd schiet: Zou medicatie bedoeld voor zenuwpijn dan hierbij helpen? (Lyrica bijvoorbeeld)?
Bij mij hielp dat, ja. Naast fibromyalgie heb ik ook trigeminus neuralgie (aangezichtspijn) en zenuwpijn in mijn linkerbeen. Het was heeeeerlijk met lyrica.
Jammer alleen dat ik er zo depressief van werd. De alternatieven waren geen haar beter. Of een zeer zware depressie, of oncontroleerbare angstaanvallen. Ik heb gekozen voor de pijn!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door