Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2922010
Ik heb toestemming van de moderator voor dit bericht!

Lieve Leo, woensdag werd ik gebeld over een agresieve hond die de man des huizes had gebeten en de honden daar in huis. De avond ervoor is hij door deze mensen van marktplaats afgetrokken en alles ging goed die avond maar smorgens moet Leo dus in de aanval zijn gegaan. Ik ben vanuit school naar vrienden toegegaan waar ze de hond hadden gebracht en trof ik graatmagere bordeaux dog aan, met wonden in zijn nek en echte droepie ogen. Ik twijfelde geen moment en heb hem mee naar huis genomen, muilkorf op zijn formaat achter de hand en de eerste kennismaking ging goed. Naar een aantal uren kwam de andere kant van Leo boven en vloog hij op 1 van mijn honden af, ik ben er tussen gesprongen, op zijn plek gewezen en Leo besloot eieren voor zijn  geld te kiezen. Diezelfde avond is dat nog 1x gebeurt en hij bijt echt niet, hij loopt gewoon met open mond op een hond af en zodra je nee roept draait hij zich ook weer om. Gisteren is het nog 1x gebeurt en vandaag niet meer.

Na 2 uur bellen met de mensen die hem van mp hebben opgehaald is mij aardig duidelijk geworden dat Leo niet het probleem was. Zij hebben daar een hond in huis van labrador formaat die onophoudelijk blaft, mensen aanvalt die binnen komen en hebben inmiddels de laatste waarschuwing van de politie gekregen (heel slim om er een hond bij te nemen).

Leo doet het hier verder prima, krijgt meerdere keren per dag een klein beetje voer, wandelt graag en speelt dan ook met andere honden. Binnen is hij een rustige loebas die de stofzuiger als speeltje ziet en verder heerlijk geniet van zijn tijd hier, wandelt goed aan de riem, kan loslopen maar kan ook eigenwijs zijn. Als leo niet wil lopen gaat leo simpelweg zitten en mag je hem meeslepen  ::) Leo is een niet gecastreerde reu van 5 jaar met een flinke wond in zijn nek. Ik ga straks met hem naar de da en neem gelijk een ontworming mee en ga hem even wegen en laten onderzoeken. Vanavond gaat hij lekker in bad omdat hij een erg vieze vacht heeft en het tijd is voor een nieuwe start voor deze man. Leo is echt een schatje en verdiend een goed leven net als iedere andere hond. Hieronder zal ik wat fotos van hem plaatsen en voor meer info vraag gerust.


Groetjes Amanda Snippe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*aangepast omdat het laatste stukje van je tekst in strijd is met de regels.*
Laatst gewijzigd door Amanda/Dino op vr 09 mei 2014, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2922011
Leo woont nu met 2 katten, een ongecastreerde reu en een gesteriliseerde teef en mij natuurlijk  :biggrin2:
Door TMG1961
#2922024
Leo heeft het uiteindelijk goed getroffen. Hoop dat ie gelukkig wordt bij jou of bij ander baasje wat hem begrijpt en lief heeft
Door El_Kato
#2922046
Jeetje wat een triest verhaal weer  :-\
Zo mager... ach  :'(

Gelukkig zit hij nu bij jou en krijgt hij een nieuwe kans. Hoop dat je een leuk en goed huis voor hem treft!
Door Anne in Zweden
#2922056
Amanda, wat fantastisch dat je je over die arme hond ontfermd hebt! En dat je het geduld en het inzicht hebt om hem een kans te geven. Ik hoop dat hij een geweldige toekomst zal hebben; het lijkt erop dat het verleden niet al te best gelukt is namelijk... Veel succes en plezier met hem!
Door Fynn
#2922202
ohh god wat ziet dat arme beestje er mager uit  :'(
Gelukkig heb jij hem weggehaald bij die domme mensen .
Wie neemt er nou een hond bij als de eerste hond al uitvalt en bijt >:(

Gr Rian
Door Jantina
#2922206
Volgens mij is dit een oproepje om hem te herplaatsen  ;)
( wat worden die Bordeaux doggen trouwens met bizar platte neuzen gefokt tegenwoordig, schrik er van! Echt niet mooi meer  :-[ )
Door Lil
#2922215
Jantina schreef: Volgens mij is dit een oproepje om hem te herplaatsen  ;)
( wat worden die Bordeaux doggen trouwens met bizar platte neuzen gefokt tegenwoordig, schrik er van! Echt niet mooi meer  :-[ )
Zo las ik hem ook.

En ja, zo'n extreem platte neus heb ik ook nog niet gezien.
Door Jantina
#2922220
Ligt toch niet aan mij dus. Ik vond de Bordeaux altijd de snoepjes onder de doggen, vaak ook zo lief! Maar dit is echt triest.... (Sorry, off topic)
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2922348
Die neus is echt zielig en hij ademt alsof hij constant verkouden is  :-[ Gisteren kreeg ik een telefoontje van een man die op slag verliefd was op Leotje. Ik heb hem gisteravond weggebracht en Leo gaat nu aan zijn proefperiode beginnen met een bordeaux maatje. Hij wordt volgende week gecastreerd en hopelijk helpt dit om zijn uitvallen te voorkomen. Hij is erg onzeker en vermoed ook dat hier het gedrag uit voortkomt. Dubbel of je hem dan moet laten castreren aangezien het erger kan worden maar hopelijk vind hij daar ook zijn rust in. Deze man heeft zijn hele leven al bordeaux dogs gehad en wil graag de tijd en energie in Leo steken om hem weer op gewicht te krijgen en hem het vertrouwen te geven in de wereld om hem heen. Vanmorgen de eerste fotos en update gehad en het ziet er naar uit dat het helemaal goed gaat komen met deze lieverd. Het is sneller gegaan dan ik had verwacht maar mijn gevoel zegt dat Leo zijn thuis gevonden heeft! Dankjullie voor de reacties
Door C@rine
#2922352
Openlijk heeft Leo zijn gouden mandje gevonden.
Maar zou het niet slimmer zijn om bij een onzeker hond eerst een implantaat te nemen, dan gelijk te castreren ;)
Door Anne in Zweden
#2922367
O wat fijn! Ik hoop van harte voor Leo dat dit zijn gouden mandje wordt en dat het gesjouw nu eindelijk ophoudt. 3-4 nieuwe baasjes is zo'n korte tijd, 't arme dier. Maar geweldig dat je iemand hebt kunnen vinden die ervaring heeft met bordeauxdoggen. Ik hoop dat de man Leo alles kan geven wat ie nodig heeft!
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2922451
We hebben voor nu even besloten te wachten met castratie tot hij wat is aangesterkt in zijn gewicht. Zojuist deze foto ontvangen en heb er stiekum een traantje om gelaten om hoe goed het met hem gaat!

Afbeelding
Door Anne in Zweden
#2922458
Amanda/Dino schreef: We hebben voor nu even besloten te wachten met castratie tot hij wat is aangesterkt in zijn gewicht. Zojuist deze foto ontvangen en heb er stiekum een traantje om gelaten om hoe goed het met hem gaat!

Afbeelding
Wat ontroerend! Ik word daar ook wel een beetje emo van...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door