Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2921210
Ons huis staat nu een maand te koop, en we zijn ons al lekker aan het oriënteren op andere huizen ....
Wij zijn niet regio gebonden en kijken dan ook lekker rond.

Hier in de regio (Berkel en Rodenrijs/Rotterdam) weet ik aardig de goede/slechte wijken eruit te halen, maar als ik bv kijk in Brabant, dan zie ik een leuk huis maar heb ik geen idee hoe de buurt is.

Natuurlijk kan ik langsrijden, rondvragen ed, maar ik vroeg me af hoe jullie te werk gaan als jullie plannen hebben om te verhuizen naar een andere gemeente.
De tips and trics zeg maar !

Ben benieuwd  :D
#2921225
Wij zijn acht jaar geleden van de randstad naar Oostgroningen verhuisd.
We hadden een aantal huizen op Funda bekeken en zo een route uitgestippeld.
Het moest in een omtrek van 30 kilometer van Assen zijn omdat we daar allebei werken.
Een weekend er voor uit getrokken en zijn gewoon gaan kijken, nog zonder makelaars.
We kwamen op twee huizen uit en hadden een zaterdag daarna afspraken gemaakt met twee makelaars en een van de twee huizen hebben we toen gekocht.
Door fransbulletje
#2921246
Wij gaan ook vaak een aantal keren kijken en rijden wat rond door een buurt.
Googlen wil ook nog wel eens helpen en .......vragen op barfplaats volgens mij altijd wel iemand die wat weet  :biggrin2:
#2921252
Zelf gaan kijken. Op verschillende dagen en tijdstippen. En wij bellen ook bij buren aan. Om te kijken of daar geen idioten wonen. En om bijv. te vragen of ze toevallig een hekel aan honden hebben, dat dit hun kans is om ja te zeggen op die vraag :biggrin2:. En wat vragen te stellen over de buurt/omgeving.
Door Lil
#2921263
Angelique schreef: Je kan eens googlen op de postcodes, rondkijken met google earth, maar voor mij blijft het toch een must om er een aantal keer te gaan kijken en dan doordeweeks, weekend, savonds enz.
Inderdaad altijd zelf langs gaan op de meest onmogelijke tijden als het even kan, zodat je weet dat het niet alleen overdag rustig is, maar ook 's avonds etc.
Ik wandel dan echt een uur in de omgeving, probeer een praatje aan te knopen met mensen etc.
#2921275
Ff een B&B boeken en dan de boel rustig verkennen. Het is niet doorslaggevend, maar bij de ene gemeente zijn de heffingen veul hoger dan bij de buurgemeente. Wij zijn 13 jaar geleden geëmigreerd, en nu moeten we 20 km rijden voor het gemeentehuis ( altijd minimaal 2 x heen - en weer ::) 1 x voor het aanvragen en 1 x voor het ophalen) terwijl het voorheen in't andere durp was.
#2921532
Ik werkte al een paar maand in Leeuwarden voordat we gingen verhuizen. In eerste instantie ingeschreven bij een woningbouwvereniging. We kregen toen een huis aangeboden in een interessante buurt (duh). Toen ik vervolgens de mevrouw van de woningbouw vroeg of ze daar haar kinderen wilde opvoeden, verklaarde ze me voor gek. En ik zou dat wel met de mijne moeten doen...  :crazy2:

Zelf rondkijken, waar mogelijk inboorlingen aanspreken en het plaatselijke sufferdje op de kop zien te tikken. Ook de aanwezigheid van buurthuizen (en de staat waarin het verkeert) kan een aanwijzing zijn, zowel positief als negatief. En als er een park of zo in de buurt is, kijk eens hoe het meubilair eruit ziet...
#2922098
eelke schreef: Welke kant van brabant? :P

De beste oplossing lijkt me nog om gewoon die vraag op BP te stellen  ;D
Haha, ja als eea in gang gezet gaat worden vraag ik hier wel ervaringen met de woonplaats  :P

Maar al met al wil ik gewoon kijkers voor ons huis  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door