Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door lauraV
#2920772
als hulp voor het leeg halen van een huis hebben we (vrijwilligerswerk) minimaal 500 lp`s en een paar duizend singeltjes gekregen ...
nu willen we deze verkopen ... we hoeven er natuurlijk niet de hoofdprijs voor te hebben , maar het zou leuk zijn om er van de zomer een gezellige bbq  voor de mensen die hier binnen lopen te houden ...( gemiddeld 50 personen per dag)
hoe ga ik dit aanpakken wb verkoop ... waar vind ik ( evt een site ) een gangbare prijs hiervoor ?
zijn er bepaalde pl`s of singeltjes zeldzaam en waar moet ik op letten ?

wie kan mij hier info over geven?
Door Rianne145
#2920791
Ik denk dat het handig is om een liefhebber ergens te vinden die het voor je uit kan zoeken. Je kunt vast het een en ander vinden op marktplaats, maar om dat nou voor zoveel uit te zoeken.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2920808
Je kunt het vaak aan speciae zaken verkopen, maar dan krijg je bodemprijs maar wel in een keer ervanaf.
Wat wijs is is checken of er colectors items of zeldzame items tussenzitten, die kunnen nl veel centjes opleveren.
Maar is wel veel hoor 500 platen uitzoeken.
Zitten er ook picture disks en limited editions ed bij?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2920905
vandaag ff rond weten googlen ...
jeetje zeg ...merk wel dat ik nooit veel vinyl heb gedraaid  :-[
denk dat ik er maar een projecktje van ga maken  :P
overigens bedankt voor de link !!

@ kaio , heb je voorkeur voor bepaalde vinyl of zangers/groepen?

ik heb het nog niet allemaal bekeken dus weet niet wat er allemaal tussen zit  :)
ik weet wel dat t er heeeel veul  zijn en dat er jaren op gespaard is  ;)
Laatst gewijzigd door lauraV op wo 07 mei 2014, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2920929
Ik bedoel dat die wellicht meer opbrengen  ;)
Mannetje heeft er een tijd gelden nog eentje weggedaan, die wel wat waard is, maar al 10 jaar stof ving op de zolder. Is ook gewoonzonde he.
Weet niet van welk genre je allemaal lp's hebt, van een bepaald genre. (  :rock: ) kan ronald wellicht wel zeggen welke wat waard zijn
Gebruikersavatar
Door Neally
#2920995
Zit er David Bowie tussen? Om maar iets te noemen. *verzucht* er is zoveel mooie muziek gemaakt. Ik doe zo af en toe een
paar uurtjes Lp's draaien. Heerlijk met kraakjes en al.
Door K&D
#2921108
Vader Abraham LP's en singeltjes kosten toch al snel 2 to 3 euro bij de Kringloop.
Die gebruik ik bij Abrahams in plaats van een felicitatiekaartje. ::)
Door Tanna
#2921127
Ik zou me er even goed in verdiepen, dat kan best interessant zijn. Mijn man heeft een paar jaar geleden een gedeelte van zijn collectie vinyl verkocht en dat heeft een paar duizend euro opgeleverd. Nu was dat allemaal werk uit de jaren '60 en er zaten wat bijzondere persingen tuseen, maar zo zie je maar..........
Gebruikersavatar
Door Neally
#2921152
Ja, er kan zomaar iets tussen zitten wat voor iemand grote waarde heeft.
Je kunt denk ik al snel filteren door bijvoorbeeld te kijken of er alleen top 40 singles tussen zitten. Of dat er ook speciale editie's bij zijn.
Wat kun je zeggen over het algehele genre.
En misschien zitten hier op BP nog wel mensen die blij worden van het één of ander.
Succes. Als ik vragen mag: was het een dj? Want wat een berg muziek.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2921400
Misschien via verzekering laten taxeren? Heb je in ieder geval enige indicatie wat het waar zou kunnen zijn. Of je het er voor krijgt is nog de vraag. Mensen die een  juke box hebben, willen nog wel eens flink geld voor een bepaalde lp/singel over hebben.
Als de persoon zoveel vinyl had was er misschien ook documentatie er over aanwezig? Dan zou je via die gegevens uit kunnen proberen te zoeken wat je per plaat zou kunnen vragen.
Alles in 1x verkopen is makkelijk, je krijgt een totaal prijs, dan ben je die plaat/platen ook kwijt die anders moeilijk te verkopen zijn, aan de andere kant de speciale platen zie er zeker ook tussen zullen zitten worden dan wel "goedkoop"verkocht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door