Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Boef
#2919472
Zojuist las ik een artikel in de Gelderlander waar ik echt ontstemt door ben.  :-X

Artikel:

OOIJPOLDER - Een man heeft woensdag 30 april een chemisch schoonmaakmiddel in de ogen van een hond gespoten. Hij stoorde zich aan het geblaf van de jonge hond.

Het hoornvlies van de hond is beschadigd.

De eigenaar van de hond deed aangifte waarna zijn buurman het voorval bekende.



(http://www.gelderlander.nl/regio/rijk-v ... -1.4346897)

Wat een schoft is die vent! >:( >:( >:( >:(
Laatst gewijzigd door Boef op di 06 mei 2014, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#2919479
Ik kan begrijpen dat je als niet hondenbezitter/liefhebber knettergek wordt van een blaffende hond en een eigenaar die daar niets aan doet.

Een verhaal heeft twee kanten  ;)

Keur de actie niet goed maar als het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt kán iemand in een vlaag van verstandsverbijstering iets doen wat hij/zij zelf ook nooit voor mogelijk hield.
Door Nadia
#2919481
Nee. Dat kan ik me niet voor stellen. Deigenaar eigenaar zeer asociaal de huid vol scheld of als het je eigen hond is uit onmacht lichamelijk straft. Kan ik mee me voorstellen. Maar iets in de ogen spuiten zijn imo teveel handelingen. Voor daar hee je die hebt uitgevoerd beb je weer bij je positieven. Dit doe je niet in een opwelling
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2919529
[quote="Fido"]
Ik kan begrijpen dat je als niet hondenbezitter/liefhebber knettergek wordt van een blaffende hond en een eigenaar die daar niets aan doet.

Een verhaal heeft twee kanten  ;)

Keur de actie niet goed maar als het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt kán iemand in een vlaag van verstandsverbijstering iets doen wat hij/zij zelf ook nooit voor mogelijk hield.


[/quote]
Nou als WEL hondenbezitter ook!!! Ben zo blij dat die buren pleite zijn. Zo gauw ik in de tuin kwam blaffen grommen van meerdere honden zo gauw onze honden bewogen, en snachts omdat ze zielig waren etc. Niet dat ik iets in de ogen van de honden ga spuiten maar ja op een gegeven moment is geduld wel op. Maarja nog was het niet de schuld van de honden. Dus ja ik heb het hekwerk wel eens een rottrap gegeven zodat ze schrokken, maar dat is meer frustratie dan dat het helpt, maar geen haar op mijn hoofd die de beesten echt schade wilde berokkenen.
Onze eigen honden werden er ook helemaal onrustig van.
Werd ook geen klote met de honden gedaan en als ze ze zat waren gingen ze weg (niet leuk, luisterden niet haalden uit naar kind whatever) en kwamen er weer nieuwe .......
Maar iets in de ogen spuiten wat zwaar chemisch is vind ik net zo als Nadia niet echt een opwelling, je weet gewoon dat het kwaad kan.
#2919535
Tsja, ik woon er niet naast, dus ik word niet gek, maar hier in de buurt ook 2 honden uit 2 richtingen die ik de hele dag hoor..
Maar dit kan natuurlijk niet, even door de reacties gescrold en zag wel een leuke.. Als hij toch maar een werkstraf uit hoeft te voeren, deze dan graag in het plaatselijk asiel  ;)
#2919581
nou sorry hoor maar daar kan ik echt met m n verstand niet bij...
ik irriteer me soms ook mateloos aan gillende kinderen, die nachten lang janken, de trap op rennen, ruzie maken enz enz enz nou geen haaaaar op m n hoofd die er ooit aan zal denken die wat aan te doen.. waarom dan wel bij een hond? je kan toch aangifte doen dat die maar blijft blaffen enz.. ken genoeg verhalen van mensen die echt wat aan het geblaf moesten doen anders werd de hond in beslag genomen dus nee.. hier kan ik niet bij
Door Lizzy
#2919590
Ik sluit me graag bij Nadia en Chipjolie aan. En een gepaste straf zou zijn om die vent dezelfde chemicalien in zijn eigen ogen te spuiten. Wat een kl**tzak-in-het-kwadraat-maal-1000. Ik snap ook dat je je wild kan ergeren aan een blaffende hond. Maar dan nog spuit je geen chemicalien in zijn ogen. Als je zoiets uberhaupt weet te bedenken spoor je in mijn ogen niet.
#2919602
[quote="Boef"]
(...) Een man heeft woensdag 30 april een chemisch schoonmaakmiddel in de ogen van een hond gespoten. Hij stoorde zich aan het geblaf van de jonge hond. Het hoornvlies van de hond is beschadigd. De eigenaar van de hond deed aangifte waarna zijn buurman het voorval bekende (...)[/quote]
:o Wat bezielt die man?!!! Ik zit werkelijk met open gevallen mond, kan er met m'n pet niet bij! WOEST maakt het me!

[quote="Fido"]
Ik kan begrijpen dat je als niet hondenbezitter/liefhebber knettergek wordt van een blaffende hond en een eigenaar die daar niets aan doet. Een verhaal heeft twee kanten  ;)
Keur de actie niet goed maar als het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt kán iemand in een vlaag van verstandsverbijstering iets doen wat hij/zij zelf ook nooit voor mogelijk hield.[/quote]
Ik kan ook begrijpen dat iemand knetter wordt van geluidsoverlast (of willekeurig welke andere overlast van buren) maar dan spreek je de verantwoordelijke aan en als dat niet helpt, roep je de hulp in van woningbouwvereniging of politie... Heb je nog het voordeel dat het gaat om een jonge hond want dan hoef je weinig begrip en geduld te hebben tot deze geleerd heeft alleen te zijn. Als je buren een huilbaby hebben dien je ook gewoon(!) begrip te hebben dat er een fase kan zijn waarin je helaas meer van je buren hoort dan jij - en je buren.. - zouden willen.
Ik vind het echt van de ZOTTE dat iemand meent een ander te mogen MISHANDELEN n.a.v. geluidsoverlast. Laat staan een jong dier, alsof die 'm moedwillig hindert!!
#2919608
[quote="Nadia"]
Nee. Dat kan ik me niet voor stellen. Deigenaar eigenaar zeer asociaal de huid vol scheld of als het je eigen hond is uit onmacht lichamelijk straft. Kan ik mee me voorstellen. Maar iets in de ogen spuiten zijn imo teveel handelingen. Voor daar hee je die hebt uitgevoerd beb je weer bij je positieven. Dit doe je niet in een opwelling
[/quote]

+1. Een trap uitdelen aan een hond - zoiets kun je in een opwelling doen. Maar om met iets chemisch te spuiten, daar moet je eerst over nadenken, daar gaat planning aan vooraf.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2919665
[quote="Anne in Duitsland"]
+1. Een trap uitdelen aan een hond - zoiets kun je in een opwelling doen. Maar om met iets chemisch te spuiten, daar moet je eerst over nadenken, daar gaat planning aan vooraf.
[/quote]
Wat mij betreft mag zo'n figuur dezelfde straf ondergaan. Alleen zit ik ermee wie die straf uit zou moeten delen.  :-\
Een hufter pur sang.  >:(
En ook ik heb weleens last gehad van dagenlang geblaf. Geen minuut overwogen om het dier iets aan te doen.
Ik had met het dier te doen. Da's weer heel iets anders.
#2919674
Ik had 2 buurhonden die samen werkelijk overal op reageerden. Ze stonden daarbij de hele dag in de tuin (omdat men het huis vrij wilde houden van haren) dus ze kregen ook steeds prikkels waarop ze meenden te moeten reageren. Eentje een kruising met en harde lage blaf, de ander een beagle, da's ook niet m'n favoriete geluid.. ::)
Aanvankelijk was ik bang dat mijn eigen honden bijval zouden gaan geven, misschien wel een vervelende gewoonte zouden ontwikkelen zo. Dat gebeurde gelukkig niet. Desalniettemin vond ik het een rot herrie. Ik riep een heel enkele keer wel eens "Heej!" ter correctie, als er geen eind aan kwam en ik het spuug zat was, want dan waren ze even (verbouwereerd) stil. Maar ze iets aan doen..?? Het zou niet in m'n hoofd op komen!! Ik heb zelfs eens een sprintje getrokken met m'n eigen hond (moet je weten dat ik eigenlijk niet rennen mag) toen de Beagle de benen had genomen richting een drukke weg en de eigenaren dat schaapachtig aan me vertelden terwijl ze hem na keken. 'k Heb de hond net voor die weg te pakken gekregen en aan de halsband thuis gebracht: onze eigen geluidsoverlast in stand gehouden :biggrin2:
Door Aafke
#2919714
[quote="Anne in Duitsland"]
+1. Een trap uitdelen aan een hond - zoiets kun je in een opwelling doen. Maar om met iets chemisch te spuiten, daar moet je eerst over nadenken, daar gaat planning aan vooraf.
[/quote]

Een trap geven oke, ben er niet mee eens maar het kan in een opwelling, iets in de ogen te spuiten wat het dan ook is, is een heel ander verhaal.
Ik begrijp sommige mensen niet, hoe kom je op het idee? Ik heb zelf ook buren waar ze honden hebben die de hele dag blaffen maar heb nooit de neiging gehad iets dergelijks te doen, ik heb wel zoiets van dat ze hun honden niet hele dag alleen moeten laten ze hebben domweg niets anders te doen dan te blaffen tegen alles wat ze horen, zien of ruiken maar ze doen ook niets met hun honden, de verveling slaat toe en dan krijg dit soort gedrag. Maar dan nog steeds mag je niet dit soort dingen doen en zeker niet naar de hond!!!

Groetjes, Aafke
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door