Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2918162
Het is helemaal "in" om je corgi deze tijd van het jaar naar de trimsalon te doen om ze te verlossen van los haar met de bijbehorende jeuk.
Aangezien ik Zoë de stress van de trimsalon niet aan wil doen wil ik het zelf doen. Maar wat moet ik dan precies doen? Normaal doe ik niks maar ze heeft behoorlijk wat jeuk en is ook erg viezig. Ik denk dat het dus wel goed is om iets te doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2918168
Ik ontwol Oscar met een herdersharkje en de furminator. Daar haal je veel haar mee weg en scheelt veel jeuk. Als je het helemaal mooi wil doen wacht je tot de rui en goed op gang is, dan wassen, waterblazen en vervolgens nog harken.
Door bloemetje
#2918228
Als je haar naar een kleine salon brengt en/of er zelf bij blijft? 
Ben niet zo een furminatorfan. Een hoop mensen vergriepen de vacht door overmatig gebruik.  Hark kun je niet gebruiken op een korthaar.
Laatst gewijzigd door bloemetje op za 03 mei 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2918237
bloemetje schreef: Als je haar naar een kleine salon brengt en/of er zelf bij blijft? 
Ben niet zo een furminatorfan. Een hoop mensen vergriepen de vacht door overmatig gebruik.  Hark kun je niet gebruiken op een korthaar.
zowel een corgi als een mechel is geen echte korthaar. Furminator inderdaad matig gebruiken. Ik gebruik hem 1 of 2 keer per keer ruien.
Door bloemetje
#2918244
Kaela schreef: zowel een corgi als een mechel is geen echte korthaar. Furminator inderdaad matig gebruiken. Ik gebruik hem 1 of 2 keer per keer ruien.
Noem mij t naampje dan weet ik t ook.

Wellicht in bad ook een goed plan.. wat is eigenlijk t probleem met haar dat je haar niet wilt laten trimmen?
Door pallas
#2918256
Hier ook als het echt los los gaat komen eerst goed de borstel er over, dan lekker onder de douche en een paar keer wassen. Waterblazer erop en dan één keer de furminator. Dan om de dag nog een keertje of 4 met een gewone borstel en/ of waterblazer. Nou dan zijn ze goed uit de haren hoor en hoef ik er niks meer aan te doen. Borstelen doe ik dus nauwelijks, alleen aan het begin van een grote verhaar periode.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2918264
Pfieuw, het sneeuwt momenteel in huis hier. Fijn hondjes met een ondervacht  :biggrin2:
Vooral Kaya is het ergste, daar gaat momenteel minstens 2 x per dag een koolstofblokje overheen (die je ook wel voor de paarden gebruikt) en de rubber borstel. Ook hier een furminator voor Kaya. Chakotay wordt nu 2x in de week gekamd om de ondervacht eruit te plukken.
Door Lil
#2918266
Hier is waterblazer de uitkomst gebleken. Kammen en wassen deed ik al, maar sinds ik een waterblazer heb pas echt resultaat. O en 1 keer per week (toen hij jong was en de huid niet zo gevoelig 2 keer per week) en buiten de rui doe ik niets kammen, hooguit de waterblazer erop.
Door hannabelgje
#2918269
bloemetje schreef: Noem mij t naampje dan weet ik t ook.

Wellicht in bad ook een goed plan.. wat is eigenlijk t probleem met haar dat je haar niet wilt laten trimmen?
Zoë is bang voor vreemde mensen en vreemde omgeving. Als vreemde mensen dan ook nog aan haar moeten zitten dan is het feest helemaal compleet. Dat mag ik al met moeite.
Dan gaan we hier een keer goed de borstel en furminator erover halen en dan lekker goed in bad (in hoeverre mijn rug dat toe gaat laten) en dan hoop ik dat ze van het meeste haar af is.
Door Lil
#2918275
zhiva schreef: kan je mij een beetje een leuke waterblazer aanbevelen voor een even leuke prijs?  ;)
Ik had een lieve bp-er die hem in Duitsland voor mij heeft besteld en meegenomen. Zou hem eerlijk gezegd niet weten terug  te vinden. EBay gok ik.
Door bloemetje
#2918357
hannabelgje schreef: Zoë is bang voor vreemde mensen en vreemde omgeving. Als vreemde mensen dan ook nog aan haar moeten zitten dan is het feest helemaal compleet. Dat mag ik al met moeite.
Dan gaan we hier een keer goed de borstel en furminator erover halen en dan lekker goed in bad (in hoeverre mijn rug dat toe gaat laten) en dan hoop ik dat ze van het meeste haar af is.
Wel vervelend dat ze zo bang is. Dan moet t maar zo! Kost t je iets meer moeite maar dat is dan maar zo. Fijn kammetje werkt goed. Rubberborstel word t erger van zegt men.
Door inni
#2918411
hannabelgje schreef: Zoë is bang voor vreemde mensen en vreemde omgeving. Als vreemde mensen dan ook nog aan haar moeten zitten dan is het feest helemaal compleet. Dat mag ik al met moeite.
Dan gaan we hier een keer goed de borstel en furminator erover halen en dan lekker goed in bad (in hoeverre mijn rug dat toe gaat laten) en dan hoop ik dat ze van het meeste haar af is.



Misschien is een babybadje op poten een uitkomst voor je rug (dan moet je wel zeker weten dat de hond er niet wil uitspringen).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door