Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jillaroo**
#2917706
mijn vrees is waarheid geworden. Van de 9 puppen zijn er 4 geboren, de rest is geresorbeerd. Waardoor waarschijnlijk heeft de baarmoeder te weinig voeding gekregen dit zou ook de lage ( zeer lage ) geboortegewichten verklaren. 1e reutje 140 gr 2e reutje 155 gr 3e reutje 235 gr 4e reutje 160 gr. de eerste is geboren  om 21.26 en de laatste om 23.47. Tussen de eerste en tweede zat nog geen 15 min, daarna duurde het uur en vervolgens weer. Toen was ze klaar. Er was weinig vruchtwater. laat ik het zo zeggen het is niet normaal als je een bevalling heb en je kranten zijn maar her en der vochtig, oke het vetbed zal ook wat hebben op genomen. De dag erna waren alle puppen afgevallen, de lichtste zelfs naar 125 gr!! Ben meteen gaan bijvoeren en wat het resultaat gaf dat hij vanavond op de 150 gram zit. Ze drinken goed bij moeders maar om ze extra aan te zetten fles ik ze bij ( alleen de lichtste 3) tevens heeft het lichtste pupje ook de achtervoetjes naar binnen gedraaid. Waarschijnlijk door te weinig ruimte. Met drs strikkers gesproken en te samen met mijn eigen dierenarts hebben we besloten om hem extra te stimuleren met bobbels in de kist ( dus gevulde kruiken onder het vetbed en het warmtekleed ligt er ook onder. Hij trekt ze goed op en het kan verbeelding zijn maar ik ben van mening dat het al minder is dan bij de geboorte. Misschien moeten ze gespalkt worden misschien ook niet. We zullen het in de gaten moeten blijven houden.

Na twee super nesten flikker je behoorlijk van je roze wolk af en ben ik er goed kapot van. Heb ik iets verkeerd gedaan met de voeding van Yenga ik weet het echt niet. Doordat ze zo weinig was aan gekomen moest ik er wel rekening mee houden maar toch.
Door renate1985
#2917730
Oh wat erg  :'(
Ondanks alles toch gefeliciteerd met de 4 pupjes die je nu hebt. Ik zal voor je duimen dat het vanaf nu beter zal gaan en je toch kan genieten van de kleintjes.
Hoe gaat het met moeders?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2917745
Och, wat een deceptie. Een bevalling is nooit vanzelfsprekend en altijd weer een risico. Wij mensen winnen het nooit van de natuur al doen we ons uiterste best.
Toch genieten van deze 4 kleine hummeltjes!
Door **Jillaroo**
#2917768
[quote="*Dorothea*"]
ooow Cyril wat een domper zeg.
Is 9 ook niet een heel groot nest voor een Kelpie of valt dat mee?
Ik hoop dat het kleinste pupje het redt.  :-*
[/quote]

Er worden meer grote nesten geboren bij de kelpie, collega fokker 4 x 11 puppen. Galyi haar eerste nest 6 puppen, 2e nest 10 puppen. Daar is Yeng er eentje van.  We doen ons uiterste best om hem en de rest er door heen te slepen, maar het zijn  knokkertjes. Ik hoop echt dat van ukkie zijn achterpootjes goed gaat komen. Sleeuwijk zegt dat het goed gaat komen, en iedereen die ik spreek en het ken zegt ook, komt goed maar toch...

Ik ben nu bezig met de stamboomnamen, tjonge wat is dat moeilijk.... Ik ga morgen de namen voorleggen aan mijn zus, die heeft altijd een goeie kijk erop.
Door miik
#2917829
Dat is balen zeg  :-\
Ik hoop dat de andere pupjes het goed blijven doen !

Weet je... het is zo makkelijk om te zeggen dat het door de voeding komt, want dat "roept de wereld" als eerste... Maar dit soort dingen gebeuren ook bij brok gevoerde honden... en misschien nog wel meer... Jouw andere nestjes zijn toch ook allemaal goed gegaan ?
Misschien heb je niks aan mijn woorden... maar zoals ik je ken ben je serieus en goed voor je hondjes en hoef je je zelf echt niets te verwijten !  :-*
Door Jantina
#2917838
Dat is echt gewoon kl*te. :(
Ik heb echt geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Of je daar ooit achter komt? Wel veel succes nu met de kleinste uk! Je doet wat je kan en als het een knokker is... Dan gaat het vast goed komen! Ik zat gisteren filmpjes te kijken van net na de geboorte, jeeeetje wat een zorgen hadden we toen. En ik keek naar het live beeld nu, een spelende Lizzy met pup Nina van 11 weken, wat zijn nu 11 weken en wat is het allemaal toch nog goed gekomen! Komt goed lieverd, je hebt gelukkig ervaring, het lukt je!
Door lightning
#2917865
Jeetje dat is niet leuk nee. Ik neem aan dat je bedoeld met de achterpootjes dat het een zwemmertje is? ik noem het kikkertjes? Ik weet niet hoe ze anders staan, ik ken het wel van kittens maar waren niet zo extreem, ik duwde constant de pootjes terug onder het lijfje hield het tegen ik ging fietsen met die pootjes. Dat hielp heel goed.


Toch gefeliciteerd met de overige puppen, maar met jou goeie zorg komt het helemaal goed :-*
Door vagebond
#2917889
Je zal in eerste instantie teleurgesteld zijn, maar je hebt 4 mooie puppen. Die voetjes komt vast goed. Moeder natuur kan zoveel, ook zonder ons bemoeien. Goeie link zeg. Gefeliciteerd met je puppies, Ingrid
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2917902
Gefeliciteerd met je vier pups  :-*

Jammer natuurlijk dat de echo er meer aangaf dan er uiteindelijk zijn geboren. Maar ik neem aan dat jij ook weet waarom veel artsen geen uitspraken doen over aantallen en dat is juist hierom, om grote teleurstellingen te voorkomen.
Op echo's zie je of ze drachtig zijn, meer eigenlijk niet. Zoveel verhalen als 9 gezien, 4 geboren lees je net zo vaak als 4 gezien, 9 geboren.

De voeding die jij de afgelopen tijd gevoerd hebt zegt weinig tot niks over de pupgewichten. Die puppen zijn net parasieten en pakken alles wat ze nodig hebben van de moeder af en ik heb nergens gelezen dat jouw teefje er slecht uitzag c.q. zwaar aan het interen was.
Puppen resorberen om legio redenen die zelden tot nooit nog te achterhalen zijn. In het slimste geval kunnen we ook nog denken....zijn ze er ooit wel geweest. Maar goed, joh, geniet van je pups,  ga niet zitten mijmeren over wat had kunnen zijn, want zo werkt dat nou eenmaal niet met echogetallen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2917905
Gefeliciteerd met de  4 pups,  en ja , ik herken de domper  van  de echo met veel puppen en er wordt maar de helft geboren. Hier niet anders.... :-\  Ik duim dat het met de voetjes van  de ene pup goed komt .

Ook ik worstel met de vraag of ik wat fout gedaan heb met voeding of what else... Mijn enige pup die het gehaald heeft  had wél een normaal geboortegewicht.

Voor jou misschien een idee om de voetjes op de foto te zetten, dan kun je  veranderingen in de stand van de voetjes beter volgen
Laatst gewijzigd door nova op za 03 mei 2014, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sinaxy
#2917906
Jeetje wat een rot ervaring!
Wel gefeliciteerd met de 4 pups die je hebt.
Er kan zoveel ten grondslag liggen aan resorberen, stress, voeding, trauma en dat kunnen dingen zijn die je helemaal niet hebt meegekregen.
Probeer te genieten van de pups voor je het weet zijn ze groot,sterk en bij een nieuw baasje.
Door Bezcenna
#2917920
Gefeliciteerd, en geniet van wat Moeder Natuur je schonk, beleef er heel veel plezier mee
Dat met die ene pup komt echt wel goed, ik duim!

Dat is nu DE reden waarom ik geen wil echo laten maken van mijn drachtige  teef.
Vaak gaat het goed, maar zelden klopt het aantal wat er gezien is, met alle teleurstellingen nadien.
Er kunnen ook pups nog overlijden, of een zware afwijking hebben, waardoor je verwachtingen niet ingevuld worden... :(
En ik hou nu eenmaal van verrassingen. :biggrin2:
Door **Jillaroo**
#2918249
Bedankt voor jullie lieve woorden, zit hier echt te janken achter mijn laptop. Tuurlijk 9 pups was welkom, maar 4 is mij ook prima en zalig te behappen voor Yenga. Ze doet het echt super. Alleen die lage geboortegewichten en die kromme voetjes daar schrok ik erg van. De kleinste is nu op de 160 gram dan 185, 345,240 gram. De kleinste is vandaag 7:00 eerste weging tot nu 30 gram gegroeid. Hij klautert door de kist heen, retesnel en duwt zijn dikke broer gewoon aan de kant om een goeie tepel te bemachtigen.

En de stamboomnamen gaan ook op de post naar de raad, ik zat erg te dubben over welk thema. dacht eerst aan rivieren maar dat paste niet bij deze mannen. Het waren stormachtige dagen en ben ik tot een thema gekomen van verschillende soorten Wind en dan in het aboriginals.

Glaginye Moyhu = Wind
Glaginye Yarroweyah = Strong Wind
Glaginye Yarrawah = Storm
Glaginye Thulumay = Thunder
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door