Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#2916626
Loop ik net een ronde met de wolfjes buiten, die sjokken, zoals gewoonlijk, traag achter me aan in het losloopgebied. Een meter of 50 verderop staan 2 vrouwen met 3 honden, die zijn ook los. 1 van die honden is een grote witte herder die een paar weken eerder ook al van een meter of 70 afstand naar ons toe kwam rennen en Jeppe en Pezzo moest hebben en op hun stond te rijden. Ik kon de andere kant niet op en hoopte dat de herder ons niet zou zien. Helaas :-\ . Dus het beest kwam naar ons toe gestormd en begon meteen Jeppe te klieren en wilde op hem rijden. Dus ik loop naar hen toe en vertelde de hond vriendelijk om maar terug naar zijn vrouwtje te gaan, wat ie ook netjes deed.

Toen riep die vrouw naar mij dat als ik niet wilde dat haar hond naar mijn honden toe kwam, ik mijn honden maar aan moet lijnen.

::) ::) ::) ::)
Door Cizsel
#2916648
Zo heb ik een keer met Storm op een grasveldje gestaan. We waren balletje aan het gooien. We stonden zeker een meter of 3 van het pad af.
Er kwam een mevrouw langslopen over het pad met een aangelijnde hond. Deze hond begon druk te blaffen en te doen naar Storm en hij hing ook echt in de lijn. Storm had alleen nog maar oog voor z'n balletje en heeft geen aanstalten gemaakt om die hond te benaderen.
Zoals mijn gebruik is ben ik even opgehouden met het gooien van het balletje om de situatie voor de andere hond niet nog moeilijker te maken.

Die mevrouw bleef doodleuk staan met haar hond. En ik stond daar rustig te wachten, tot ze verder zou lopen, Storm belonen omdat hij zo braaf bleef liggen.
Vraagt die mevrouw aan mij "Zou je je hond even willen aanlijnen, anders houdt die van mij niet op met blaffen en komt ie niet mee"

:o :o :o
Door eelke
#2916651
Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?

Want buiten het gedrag gezien, heeft ze toch ook wel gelijk?
Door Cizsel
#2916652
eelke schreef: Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?

Want buiten het gedrag gezien, heeft ze toch ook wel gelijk?
Storm lag gewoon rustig op het grasveld... Wat zou hem aan de lijn doen hebben opgelost? Als de hond van een ander in de lijn hangt en blaft naar andere honden, dan ligt dat toch bij die hond en eigenaar, en niet bij mijn honden? Of ben ik nou helemaal in de war?  :-\
Door eelke
#2916660
Cizsel schreef: Storm lag gewoon rustig op het grasveld... Wat zou hem aan de lijn doen hebben opgelost? Als de hond van een ander in de lijn hangt en blaft naar andere honden, dan ligt dat toch bij die hond en eigenaar, en niet bij mijn honden? Of ben ik nou helemaal in de war?  :-\
Ik had het eigenlijk tegen Nynke ;)

Maar voor jou dan; ik weet niet op welke toon ze het vroeg? Op zich benne me op de wereld voor mekaar te hellepe nie waar? ;)
Gijs ziet wel het verschil tussen een loslopende of vaste hond, op de eerste reageert ie heftiger.
Door Cizsel
#2916662
eelke schreef: Ik had het eigenlijk tegen Nynke ;)

Maar voor jou dan; ik weet niet op welke toon ze het vroeg? Op zich benne me op de wereld voor mekaar te hellepe nie waar? ;)
Gijs ziet wel het verschil tussen een loslopende of vaste hond, op de eerste reageert ie heftiger.
Ohh haha sorry, ik begreep het ook al niet.

Ik ben absoluut niet te beroerd om te helpen, maar de eigenaar ondernam zelf totaal geen actie. Ze bleef echt doodleuk staan. Probeerde haar hond niet uit de situatie te halen, probeerde geen contact te maken met de hond, etc. En ze vroeg het echt op een toon alsof het allemaal aan Storm lag... althans dat was echt de indruk die ik kreeg.
En we waren op een losloopveldje. Dus als je hond echt niet tegen loslopende honden kan, kan je natuurlijk ook een andere route kiezen. Maar dat was totaal niet de indruk die ik kreeg...

In de situatie van Nynke heb ik eigenlijk nog steeds dezelfde vraag. Als Nynke haar hondjes aanlijnt, hoe voorkomt dat dan dat de hond van die mevrouw op Nynke's hondjes afkomt en ze probeert te berijden?
Laatst gewijzigd door Cizsel op do 01 mei 2014, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#2916665
eelke schreef: Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?

Want buiten het gedrag gezien, heeft ze toch ook wel gelijk?
Ik ben verbaasd over haar opmerking. Haar hond vertoont ongewenst gedrag en daarnaast vind ik niet dat ze gelijk heeft. Het is een losloopgebied en in mijn ogen moet een hond in een losloopgebied los kunnen lopen als hij zich kan gedragen en als het vrouwtje het beestje redelijkerwijs onder controle heeft. Mijn honden liepen/sjokten braaf achter mij aan en deden geen vlieg kwaad en/of gedroegen zich niet onbehoorlijk.
Pauline schreef: Die mevrouw heeft geluk dat jij het was die ze tegenkwam en niet mij.....  >:(
inderdaad, ik ben niet zo adrem als jij  :-[ :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2916667
eelke schreef: Maar ben je nu zo verbaasd over haar opmerking, of haar opmerking in combi met het gedrag van haar hond?

Want buiten het gedrag gezien, heeft ze toch ook wel gelijk?
Nee vind ik niet. Ik vind dat je in principe altijd je hond bij andere honden weg dient te houden, tenzij alle partijen (mens en dier) contact willen. Dat je dan geen flikker doet alleen maar omdat die twee zeer rustige hondjes in de verte geen riempje om hebben vind ik flauw. Zeker omdat het al een keer niet goed is gegaan. Als Nynke die mevrouw en hond herkende, dan zou die mevrouw ook best Nynke een haar hondjes kunnen herkennen en bedenken goh dat ging niet zo goed de vorige keer, ik hou hem even bij me.
Door hannabelgje
#2916676
Als ik in een gebied loop met losse honden lijn in de mijne ook alleen maar aan als ik andere honden zie die aangelijnd zijn. Nou gaat de mijne niet extreem lopen klieren bij andere honden, maar bij los ga ik ervanuit dat de andere honden een losse hond kunnen handelen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2916687
Nynke schreef: Ik ben verbaasd over haar opmerking. Haar hond vertoont ongewenst gedrag en daarnaast vind ik niet dat ze gelijk heeft. Het is een losloopgebied en in mijn ogen moet een hond in een losloopgebied los kunnen lopen als hij zich kan gedragen en als het vrouwtje het beestje redelijkerwijs onder controle heeft. Mijn honden liepen/sjokten braaf achter mij aan en deden geen vlieg kwaad en/of gedroegen zich niet onbehoorlijk.
inderdaad, ik ben niet zo adrem als jij  :-[ :P
Je bent veel liever dan ik!!
Door Lil
#2916691
Ja, natuurlijk zien jullie het allemaal helemaal verkeerd.

1 ding heb ik de afgelopen maand geleerd: het is altijd de schuld van de andere, want dan hoef je zelf niets te doen en dat is lekker gemakkelijk. Zo veel gemakkelijker dan iets aan het probleem te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door