Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Barfy
#2916445
Een van onze honden heeft helemaal geen interesse in zijn eten, gaat bijv rustig naast zijn overheerlijke volle voerbak liggen slapen. Pas als ik hem ga voeren eet hij, en hij eet dan ook met smaak alles op.
Omdat hij vrij mager was toen we hem kregen en hij niet at in aanwezigheid van de twee andere honden, maar ook niet als hij alleen (of met mij erbij) in de tuin was ben ik hem maar gaan voeren want dan at hij tenminste goed. Alleen vindt hij dat blijkbaar zo leuk dat hij nu alleen eet als ik hem voer. En dan wil hij ook nog graag hapklare stukjes. Waar de andere honden binnen een paar minuten hun bak zo leegvreten, ben ik met hem lekker lang bezig  ;). Maar dat doe ik met liefde, want het is een schat. Hebben jullie ook zo'n rare handgevoerde hond?
Laatst gewijzigd door Barfy op do 01 mei 2014, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2916458
Nee gelukkig niet. Ook herplaatsers en heel zieke honden hebben wij gelukkig altijd weer aan het eten gekregen.
Het zijn wel kanjers.
Door Summerditches
#2916470
Ja ..hoor hier ook ... ;D ;D ;D..door mijn eigen angst voor botjes toen ik BARF ging voeren...Boy was toen een maand of 8...hield ik alles vast..dus die heeft echt maanden alleen maar uit mijn hand gegeten..als hij een kluif of iets groots had en ik probeerde het hem op te laten eten..legde hij het op mijn been zo van "hou ff vast"...
Met de komst van een 2e hond die als een kamikazi eet moest ik gescheiden voeren (1 binnen 1 buiten) en ik vond het niet verantwoord de pup alleen te laten barfen dus liet ik Boy maar ff alleen met z'n bak..hij wist als hij niet ging eten en t kleine monster kwam naar buiten dat hij alles kwijt was..
Dus..hij eet nu zijn bak redelijk leeg..in een extreem traag tempo..alles kauwt hij echt tot moes..de grote stukken gaan naast de bak..dan eet hij eerst de "makkelijke"dingen en dan staat hij toch regelmatig met het bot voor de deur..dus als het enigszins kan hou ik dat dan toch weer even vast voor hem..Iedereen verklaart mij voor gek..maar ik vind het net als jij totaal niet erg..Alleen als je ooit eens weg en iemand past op de hond.. dan vindt niet iedereen dat vlees geweldig en dan kan ik ook nog niet eens vragen.."willen jullie Boy voeren"... ;D ;D ;D
Daarvoor is het handig als hij zelf eet maar ik heb er totaal geen last van ...sorry...hahaha
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2916478
Geef je 1 keer per dag of vaker?

Ik heb er hier tijdelijk eentje zo gevoerd om dezelfde redenen als jij aangeeft (niet willen eten maar toch graatje mager) maar dat heb ik ook weer afgebouwd en hij eet nu erg goed. Ook van 2 naar 1 keer per dag heeft toen erg geholpen.
Door Martine-Tom
#2916496
Nee gelukkig niet  :D
Het lijkt me ook niet heel handig eigenlijk, hoe doe je dat dan als ze een x een dagje niet thuis zijn?

In geval van ziekte oid wil ik het wel tijdelijk proberen uiteraard maar dat zou ik zo snel mogelijk weer afbouwen  :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2916501
JAAAAAAAAAAA heel herkenbaar ;D
Onze Boy (zou het in de naam zitten ;)) die nu bij onze dochter woont wil heel graag gevoerd worden.
Het liefst zelfs met een lepel. ;)
Boy heeft ruim 4 jaar brokken gegeten die ook 1 voor 1 naar binnen gingen (wel zelf).
En kvv en Barf was niet echt zijn ding toen ik daar mee begon.
Dus dan ga je op een gegeven moment maar voeren en dan gaat het redelijk, al heeft hij nog momenten van NEE bu niet ik heb geen trek of lust het niet volgens mij. Terwijl hij het andere x wel gewoon eet :D
Nu heeft hij ook dagen dat hij het wel zelf opeet en snel ook nog wel eens.
Maar moet zeggen dat zowel ik als mijn dochter eigenlijk wel genieten van die voer momenten ff gezellig samen vlak bij elkaar en lekker kletsen tegen hem. :)
Boy kauwt ook ieder stukje heel fijn, en geef duidelijk aan ik hoef niet meer.
Zal ook nooit zomaar wat van staat pakken en als iemand iets geef moet je eerst kijken of het eetbaar is en dan naar baasje of het wel mag :)
Door **Jolanda**
#2916503
Gelukkig niet!! Het enige wat ik uit de hand voer zijn snacks en levertjes/niertjes. Dat laatste ook niet eens van alle diersoorten.
Duster vind lamsnieren en lam/geitenslever zo glibberig aanvoelen dat hij ze liever niet oppakt. Als ik ze klein knip en uit de hand voer slikt hij ze (soms met enige aanmoediging) op. Konijnenlevers en niertjes vind ie minder glibberig en eet die dan ook gewoon op.
Door Tanna
#2916542
Mijn hond is twee keer haast gestikt in een stuk kalfsstaart en vindt het ook nog eens heel akelig als haar poten vies worden. Ze heeft zelf bedacht dat het daarom handiger is als ze bot met de hand gevoerd krijgt en aangezien ze stelselmatig weigerde te eten als dat niet gebeurde ben ik maar overstag gegaan. De rest eet ze wel zelf, hoezo eigenwijs? ::)
Door Summerditches
#2916563
Thea schreef: JAAAAAAAAAAA heel herkenbaar ;D
Onze Boy (zou het in de naam zitten ;)) die nu bij onze dochter woont wil heel graag gevoerd worden.
Het liefst zelfs met een lepel. ;)
Boy heeft ruim 4 jaar brokken gegeten die ook 1 voor 1 naar binnen gingen (wel zelf).
En kvv en Barf was niet echt zijn ding toen ik daar mee begon.
Dus dan ga je op een gegeven moment maar voeren en dan gaat het redelijk, al heeft hij nog momenten van NEE bu niet ik heb geen trek of lust het niet volgens mij. Terwijl hij het andere x wel gewoon eet :D
Nu heeft hij ook dagen dat hij het wel zelf opeet en snel ook nog wel eens.
Maar moet zeggen dat zowel ik als mijn dochter eigenlijk wel genieten van die voer momenten ff gezellig samen vlak bij elkaar en lekker kletsen tegen hem. :)
Boy kauwt ook ieder stukje heel fijn, en geef duidelijk aan ik hoef niet meer.
Zal ook nooit zomaar wat van staat pakken en als iemand iets geef moet je eerst kijken of het eetbaar is en dan naar baasje of het wel mag :)

;)
Door Summerditches
#2916564
Thea schreef: JAAAAAAAAAAA heel herkenbaar ;D
Onze Boy (zou het in de naam zitten ;)) die nu bij onze dochter woont wil heel graag gevoerd worden.
Het liefst zelfs met een lepel. ;)Boy heeft ruim 4 jaar brokken gegeten die ook 1 voor 1 naar binnen gingen (wel zelf).
En kvv en Barf was niet echt zijn ding toen ik daar mee begon.
Dus dan ga je op een gegeven moment maar voeren en dan gaat het redelijk, al heeft hij nog momenten van NEE bu niet ik heb geen trek of lust het niet volgens mij. Terwijl hij het andere x wel gewoon eet :D
Nu heeft hij ook dagen dat hij het wel zelf opeet en snel ook nog wel eens.
Maar moet zeggen dat zowel ik als mijn dochter eigenlijk wel genieten van die voer momenten ff gezellig samen vlak bij elkaar en lekker kletsen tegen hem. :)
Boy kauwt ook ieder stukje heel fijn, en geef duidelijk aan ik hoef niet meer.
Zal ook nooit zomaar wat van staat pakken en als iemand iets geef moet je eerst kijken of het eetbaar is en dan naar baasje of het wel mag :)
en die klopt ook helemaal haahahahaa
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door